فیس‌بوک ممنوع!

دبیر کمیته رسیدگی به تخلفات فوتبال ایران در خصوص فعالیت بازیکنان در شبکه غیرمجاز فیس‌بوک به باشگاه‌های لیگ برتری هشدار داد.

به گزارش شبستان، حجت‌الاسلام علیرضا علیپور، در نامه‌ای به باشگاه‌های لیگ برتری از آنها خواست تا به بازیکنان تیم‌های خود در خصوص فعالیت در شبکه اجتماعی غیر مجاز فیس‌بوک تذکر دهند در حال حاضر بسیاری از ستاره‌های مشهور فوتبال که خیلی از آنها در تیم‌های سرخابی پایتخت هم حضور دارند، عضو این شبکه هستند

 آنها در حالی فعالیت گسترده‌ای در فیس‌بوک دارند که این شبکه به راحتی به خصوصی‌ترین جنبه‌های زندگی افراد هم نفوذ می‌کند و همین موضوع سبب شده تا روابط اخلاقی نامناسبی در فوتبال ایران رواج پیدا کند. رفتارهای ناهنجاری که نتایج آن را روی سکوها میان تماشاگران، در زمین فوتبال میان بازیکنان، روی نیمکت میان مربیان و حتی در سطوح مدیریتی شاهد هستیم! البته بسیاری از اهالی فوتبال، حضور خود در این شبکه را انکار می‌کنند و مدعی هستند افراد دیگری با نام آنها اقدام به ساختن صفحه می‌کنند. هنوز مشخص نیست که کمیته رسیدگی به تخلفات فوتبال چگونه می‌خواهد حضور افراد در فیس‌بوک را اثبات کند

 در همین رابطه، حجت‌الاسلام علیپور به باشگاه‌های لیگ برتری هشدار داده است در صورتی که بازیکنان تا فصل آینده فعالیت خود را در این شبکه قطع نکنند با محرومیت مواجه خواهند شد. اما پس از کم‌رنگ شدن فعالیت ستاد منشور اخلاقی شاهد بودیم تعدادی از ستاره‌های فوتبال باز هم به مدل موهای غربی روی آورده و با آرایش نامتعارفی در ورزشگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند. در همین خصوص باشگاه استقلال به تعدادی از بازیکنان تذکر داد تا وضعیت ظاهری خود را اصلاح کنند و برخی بازیکنان هم به این توصیه مسئولان باشگاه خود گوش دادند. این موضوع باعث شد تا حجت‌الاسلام علیپور در نامه‌ای به باشگاه استقلال به خاطر تذکری که به این بازیکنان داده است، تشکر کند.

مرور پرونده طلبكاران باشگاه پرسپوليس


مهدي اسماعيل‌پور

خبر كسر امتياز از پرسپوليس در پي شكايت مربيان و فوتباليست‌هاي خارجي اتفاقي است كه هر فصل پيرامون اين باشگاه مطرح مي‌شود. حتي در ليگ هفتم سرخ‌پوشان در كورس قهرماني به‌خاطر شكايت رافائل ادرو آفريقايي 6 امتياز از اندوخته خود را از دست دادند و با خوش اقبالي تمام در بازي آخر قهرمان شدند. اگر فدراسيون فوتبال به خاطر اتفاقات بازي هفته هفدهم بين سپاهان و پرسپوليس كه به كور شدن سرباز احمدي منجر شد، سه امتياز از زرد قناري‌ كسر نمي‌كرد بازي آخر دور برگشت تشريفاتي مي‌شد و گل ثانيه‌هاي آخر سپهر حيدري و برد 2 بر يك هم منجر به قهرماني پرسپوليس نمي‌شد. به‌هرحال قهرمان شدن معجزه‌وار شاگردان افشين قطبي در نهايت باعث شد تا اين اتفاق تلخ و كسر 6 امتياز توسط فيفا به باد فراموشي سپرده شود.

شايد اگر آن تنبيه به از دست رفتن قهرماني پرسپوليس منجر مي‌شد، مديران باشگاه و مسوولان وزارت ورزش براي صاف كردن و پرداخت بدهي‌ها وسواس و جديت بيشتري به خرج مي‌دادند و آن ناكامي چون داغي روي دست پرسپوليس تبديل به درس عبرت بزرگي مي‌شد. حالا هم كه هر روز خبر مي‌رسد به خاطر شكايت امثال وينگادا و آرفي قرار است فلان قدر از پرسپوليس كم شود يا فيفا چنين و چنان مي‌كند. بحث كسر امتياز به كنار اصرار كنفدراسيون فوتبال آسيا به بدهي نداشتن باشگاه شايد در آينده‌اي نزديك به حذف سرخپوشان از ليگ قهرمانان آسيا منجر شود. يعني چيزي شبيه به حادثه‌اي كه در ليگ ششم حرفه‌اي به خاطر دير ارسال كردن اسامي براي استقلال افتاد. جالب اين كه از آن به بعد آبي‌پوشان سعي مي‌كنند به عنوان اولين تيم ليست اسامي و اطلاعات خود را ارسال كنند!

چرا پرچم‌دار ایران در المپیک ۲۰۰۸ از ورزش کناره‌گیری کرد؟


دویچه‌‏وله: خانم حسینی شما چندی پیش ناگهان از دنیای ورزش خداحافظی کردید و کناره‏‌گیری‏‌تان را رسماً اعلام کردید. چطور شد که علی‏رغم موفقیت‏‌هایی که به دست آورده‌‏اید، در جوانی و سن ۲۳ سالگی چنین تصمیمی گرفتید؟
هما حسینی: بعد از المپیک، من دو سال در تیم ملی بودم و تا قهرمانی آسیا هم ماندم، ولی الان دو سال است که دیگر روئینگ کار نمی‏‌کنم. به‏‌خاطر این‏‌که شرایطی که من می‏‌خواستم دیگر وجود نداشت؛ شرایطی که من بتوانم خودم را نشان بدهم، دوباره افتخارآفرینی کنم، مدال بیاورم و اصلا از عنوان قهرمانی خودم دفاع کنم. برای همین ترجیح دادم بروم درس بخوانم. از طرف دیگر، با توجه به این‏‌که دانشگاه‌‏ام (دانشگاه تهران) دانشگاه سختگیری است، نمی‌‏توانستم هم درس بخوانم و هم به ورزش برسم.
شما به عدم وجود شرایط مناسب اشاره کردید. منظورتان از این نکته چیست؟ چه چیزهایی را انتظار داشتید باشد که برای‏تان فراهم نشد؟
من نمی‌‏خواهم خیلی ریز وارد جزییات بشوم. این‏‌که شما خودتان از شرایط این‏جا خبر دارید. برای همین من به‏‌طور کلی گفتم که شرایطی که من به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای انتظار داشتم، فراهم نبود. حال این‏‌که مسئولین این مسئله را قبول دارند یا نه، مهم نیست. به‏‌خاطر این‏‌که آن‏ها من را از دست دادند و افتخاری که من برای خودم و کشورم آوردم، جاودانه شد.
من عاشق تیم ملی روئینگ بودم، ولی شرایط طوری بود که درس و دانشگاه را ترجیح دادم. چون می‌‏خواستم الان در رشته‏‌ی تربیت بدنی درس می‏‌خوانم، در آینده یک مربی باسواد علمی برای رشته‌ی روئینگ باشم که دیگر کمبودی که الان ما در کشور داریم، ادامه پیدا نکند. حداقل نسل ورزشکار بعد از ما دیگر مشکل ما را نداشته باشند که مربی ایرانی حرفه‏‌ای نداریم.
گفتید که نبودن یک مربی با دانش قایقرانی یکی از کمبودها و مشکلات بود. دیگر کمبودها چه چیزهایی بودند؟
صددرصد شاید مسئولین تلاش‏‌شان را بکنند، اما توانایی همه‌‏ی آدم‏‌ها مثل هم نیست و نشد آن‏ چیزی که باید برای یک تیم حرفه‌‏ای می‏‌بود. من نمی‏‌توانم تلاش آن‏ها را هم زیر سئوال ببرم، اما شاید تخصص‌‏شان این نبود؛ نمی‏دانم!
شما از چه چیزی بیش از همه مأیوس شدید؟

هما حسینی پیشاپیش کاروان ورزشی ایران در المپیک ۲۰۰۸ در حال حمل پرچم هما حسینی پیشاپیش کاروان ورزشی ایران در المپیک ۲۰۰۸ در حال حمل پرچم

کسی با ما بازی نمی کند!


تیم ملی فوتبال کشورمان همچنان با مشکل برگزاری بازی های تدارکاتی مواجه است. پس از اینکه نیجریه بازی خود با ایران را لغو کرد و تیم ناشناس موریتانی در شرایطی عجیب به تهران آمد، اخباری مبنی بر رایزنی برای برگزاری یک بازی دوستانه با عراق به گوش رسید.

حالا امید جمالی به عنوان سرپرست کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال در این باره گفته است: عراق با درخواست ايران براي بازي تداركاتي در تركيه به صورت شفاهي موافقت كرد، اما فدراسيون هنوز تاييديه رسمي درخواستي كه به آنها داديم را دريافت نكرده است.

به گزارش ایسنا، جمالی همچنین از نا معلوم بودن محل برگزاری اردوی تیم ملی ایران در ترکیه خبر داده و گفته است: در حال حاضر مشغول انجام امور مربوط به اين موضوع هستيم؛ البته هنوز كمپ مورد نظر براي اردوي تيم ايران قطعي نشده است. در اين كمپ معمولا تيم‌هاي بشيكتاش و گالاتاسراي اردوهايي را برگزار مي‌كنند. ممكن در صورت عدم موافقت مسوولان آنجا اردوي تيم ملي در كمپ ديگري برگزار شود.

اما لغو بازی با نیجریه، تنها برنامه منتفی شده تیم ملی فوتبال نبود. چون جمالی در این گفتگو از منتفی شدن بازی با تیم ژاپن هم خبر داده و در ادامه از درخواست ایران به اردن برای برگزاری یک بازی دوستانه در ترکیه هم سخن گفته است. هرچند که به گفته او، پاسخ اردن هم به این درخواست منفی بوده و اردنی ها تنها در خاک خود حاضر به برگزاری بازی دوستانه هستند.

مرگ قهرمان کشتی آزاد جوانان جهان؛ خطر در کمين ديگران

مهدی رستم پور


عليرضا درويشی دارنده مدال طلای کشتی آزاد جوانان جهان؛ روز پنجشنبه و دو ماه پيش از جشن تولد سن ۳۲ سالگی اش ديده از جهان فروبست. پيکر او روز جمعه در نهاوند به خاک سپرده شد.

اعتبار درويشی در کشتی ايران نه صرفاً به خاطر چهار دوره حضور در رقابت های نوجوانان و جوانان جهان، بلکه به دليل غلبه بر جمعی از ستارگان سرشناس است.

غلامرضا محمدی سرمربی پيشين تيم ملی، محمد طلايی مربی حال حاضر تيم ملی، مراد محمدی برنده آخرين مدال المپيک در کشتی ايران (چند مرتبه)، بهنام طيبی عضو تيم ملی ايران در المپيک سيدنی، الکساندر زاخاروک دارنده سه مدال جهانی و توموهيرو ماتسوناگا نايب قهرمان المپيک پکن از جمله ستاره هايی هستند که همگی مقابل درويشی جوان ناکام ماندند.

او با اين حال به خاطر حق کشی های آشکاری که به زعم کارشناسان کشتی درباره درويشی صورت گرفت، همچنين هزينه های سنگين ورزش قهرمانی، ناگزير شد خيلی زود از ورزش محبوبش جدا شود.

پس از قهرمانی در رقابت های نوجوانان و جوانان ايران، او در سن ۱۹ سالگی و در رقابت های جام تختی به ميزبانی قزوين بالاتر از غلامرضا محمدی و محمد اصلانی روی سکوی نخست ايستاد.

علیرضا درویشی
​​​سال بعد نيز در تهران پس از محمد اصلانی مدال نقره اين رقابت ها را نصيب خود کرد.
سال ۱۳۸۳ با صعود به وزن ۶۰ کيلوگرم با شکست مقابل علی خالق زاده روی سکوی نايب قهرمانی جام تختی قرار گرفت.

درويشی از جمله بی حاشيه ترين ورزشکاران بود که هيچ حرکت غير ورزشی در دوران قهرمانی اش از او سر نزد. کم حرف بود، وقتی می خواست مصاحبه کند صورتش سرخ می شد و با شرم و به زحمت چند کلمه ادا می کرد.

اما اجحاف های مکرری که در قبال او صورت گرفت، مصدوميت، دوری از تشک و مشقات زندگی و بی توجهی فدراسيون کشتی به قهرمانانی که ديگر روی تشک نيستند، او را در دام اعتياد گرفتار کرد.

خطر مرگ اينک در کمين چند قهرمان ديگر کشتی ايران هم هست. همگی نيز سرشناس هستند و عنوان دار. نکته مشترک بين آنها نيز پايمال شدن حقشان در سالهای قهرمانی است.

يکی از آنها در ۷۴ کيلوگرم به رقابت های جهانی بزرگسالان اعزام شده. وقتی در تيم ملی مصدوم شد، نه هزينه درمانش را پرداختند و نه روند درمانی اش را پيگيری کردند. شغلی جز کشتی گرفتن نداشت و همسرش طلاق گرفت و زندگی اش متلاشی شد.

ديگری که در سنگين وزن مدال جهانی گرفت نيز نامش اين روزها در محافل کشتی بر سر زبان هاست. يک قهرمان ديگر که در وزن ۷۴ کيلوگرم در دهه ۸۰ ميلادی به مسابقات جهانی اعزام شد و پس از آن مسئوليت های مهم ورزشی نيز داشت، اينک در وضعيتی اسفناک به سر می برد و دوستانش مانند مسئولين او را طرد کرده اند.

مصطفی رضايی فر از قهرمانان وزن ۵۵ کيلوگرم و دوست صميمی درويشی که ساکن استرالياست، درباره مرگ عليرضا درويشی به سايت راديوفردا گفت: «از لحظه شنيدن خبر دارم گريه می کنم. المپيک سيدنی حق او بود. طاقت فرساترين تمرينات و کوه پيمايی ها و تپه نوردی ها را انجام داد. اگر فقط يک فرصت در المپيک يا جهانی ها به او می دادند، داستان او فرجامی اينگونه پيدا نمی کرد.»

افتخارات قاره ای و جهانی درويشی

۱۹۹۶: در رقابت های نوجوانان جهان به ميزبانی تهران روی سکوی نايب قهرمانی ۴۳ کيلوگرم ايستاد. در همين وزن، واسيلی فدروشين از اوکراين چهارم شد. کسی که بعداً نقره المپيک پکن را گرفت و همچنان نيز دارد کشتی می گيرد.

در همان روزی که درويشی را به خاک سپردند، فدروشين در صوفيا و مسابقات قهرمانی اروپا به روی باسکول وزن کشی رفت.

۱۹۹۸: در رقابت های جوانان آسيا به ميزبانی قزاقستان با غلبه بر توموهيرو ماتسوناگا به مدال طلای ۴۹ کيلوگرم دست يافت. ماتسوناگا نيز در المپيک پکن نقره وزن اول را به گردن آويخت.

۱۹۹۸: در لاس وگاس با غلبه بر تيموتی هيل از آمريکا مدال طلای ۴۹ کيلوگرم جوانان جهان را به گردن آويخت.

۱۹۹۹: در سيدنی بار ديگر رقابت های جوانان جهان را تجربه کرد و اين بار در وزن ۵۴ کيلوگرم به خاطر شکست مقابل رنه مونترو از کوبا در رده نهم قرار گرفت.

مونترو سه سال بعد در سالن آزادی تهران روی سکوی نخست بزرگسالان جهان ايستاد.

۲۰۰۰: در نانت فرانسه عليرضا درويشی عضو ۵۴ کيلوگرمی تيم ملی جوانان بود. او اين بار پس از نمايندگان روسيه و آمريکا روی سکوی سوم ايستاد.

ابتدا زائور آزيموف (ازبکستان) را برد و سپس برای دومين بار از سد ماتسوناگای ژاپنی گذشت. در نيمه نهايی مغلوب الکساندر کونتويف از روسيه شد.

درويشی در ديدار رده بندی با نتيجه ۱۰-۰ مقابل خوزه مانوئل گوتيرز از مکزيک به برتری رسيد.

کونتويف سال بعد در رقابت های بزرگسالان جهان با دوبنده تيم ملی روسيه به مدال برنز رسيد و عجيب آنکه او نيز همچنان دارد کشتی می گيرد و عضو تيم ملی بلاروس است.

مواد مخدر جايگزين كباده در زورخانه‌ها شده است


      مواد مخدر جايگزين كباده در زورخانه‌ها شده است
     
     

     
     
    ---------------------------------------------------------------------------
     
    آفتاب: زورخانه از قدیم الایام، پیش ازآنکه پدران و مادران ما متولد شوند جایگاه ولایت مداران و خداترسانی بود که حرفشان سندی معتبربرای مردم یک شهر و زور بازو تنها معیار پهلوانی نبود، این در حالیست که امروز شاهد تخریب و تبدیل شدن اين مكان‌ها به خرابه‌هايي براي پرورش معتادان هستیم جایگاهی كه روزي متعلق به مردان بزرگی همچون صادق بلورفروش، حسین پهلوان و بسیاری ازنام آوران تاریخ بوده است.
     

    شاید برای هرکسی شنیدن تخریب زورخانه، جایگاهی که سال‌ها، آزاد مردانی در آن پرورش یافته که فرهنگ مردانگی و فتوت را ترویج می‌دادند جای تاسف دارد، اما زورخانه تنها با زور بازوی چند انسان که كمتر بویی از فرهنگ زورخانه‌ای برده‌اند احیا نمی‌شود بلکه فرهنگ اصیل ایرانی ماست كه شايد گم شده و هر روز نیز از ما دورتر می‌شود. 
     
    نصرالله حدادی پژوهش گر تهران قدیم در گفتگو با ایلنا درباره فرهنگ زورخانه‌ای که تنها ویژه ایرانیان است اظهار داشت: زورخانه درگذشته محلی برای ورزشکاران باستانی با فرهنگی برخاسته از ولایت حضرت امیر، شاهنامه و باورهای جوانمردی ایران از تاریخ عیاران سیستان تا سلسله قاجاریه بوده است. 
     
    این مورخ تهران قدیم در ادامه افزود: فرهنگ زورخانه که مختص ما ایرانیان است از شاهنامه فردوسی و فرهنگ ایرانی گرفته شده است که به غیر از ما هیچ ملتی نمی‌تواند درک کند و همچنین از یکپارچگی شیعه بودن کشورمان که به یادگاراز امیر مومنان بر جای مانده، نشات گرفته است. 
     
    وی تاکید کرد: فرهنگ ایرانی طی اعصار و قرون متمادی دربستر زمان شکل گرفته و ریشه در آب و خاک و سرزمین بزرگ مردان و زنان روزگاران کهن دارد. 
     
    جهانی شدن فرهنگ زورخانه غیرممکن است 
     
    به گفته حدادی فرهنگ زورخانه از تاریخ ایران و ایرانی طی هزاران سال برخاسته و هرگز نمی‌توان این فرهگ را جهانی کرد چراکه هیچ جای دنیا نمی‌تواند اشعار شاهنامه، حافظ، سعدی خیام و مولوی و مهم‌تر از همه خصلت پهلوانی را درک کند. 
     
    گود حسین پهلوان چه شد؟

    نصرالله حدادی گفت: بسیاری از زورخانه‌ها در اقصی نقاط ایران همچون گود حسین پهلوان در محله خانی آباد تهران از بین رفته‌اند و دیگرنه تنها اثری ازاین بناهای تاریخی نیست بلکه فرهنگ زورخانه و مردانگی نیز از بین رفته و تبدیل به خرابه‌هایی شده است که امروز به جای میل و کباده کشیدن پهلوانان، معتادان مواد مخدر می‌کشند. 

     
    یافتن جوانمردی گم شده تنها راه احیای فرهنگ زورخانه‌ای 
     
    این پژوهشگرتهران قدیم درادامه به یافتن خصلت جوانمردی به عنوان تنها راه حقیقی احیای فرهنگ زورخانه‌ای اشاره کرد و گفت: تنها راه رسیدن و احیای فرهنگ زورخانه همچون گذشته ایران، یافتن جوانمردی و فتوت گم شده ایران و ایرانی است که در جامعه امروز به نوعی دست نیافتنی شده است. 
     

بازیکنان نماز شب بخوانند، برزیل را ببرند


رييس سازمان بسيج مستضعفين گفت: اساس فعاليت‌ها و برنامه‌هاي بسيج در عرصه ورزش بر مبناي فعاليت‌هاي آموزشي و تربيتي است.

به گزارش ايسنا، سردار محمدرضا نقدي در اولين جلسه شوراي عالي بسيج ورزشكاران با اشاره به رسالت بسيج در عرصه‌هاي مختلف اظهار كرد: طبق كلام ولايت، رسالت بسيج تحقق جامعه اسلامي است و تعريف بسيج در ورزش، تحقق جامعه ورزشي اسلامي به معني واقعي كلمه است.

وي با تبيين مفهوم جامعه ورزشي ـ اسلامي گفت: موفقيت در بسيج ورزشكاران به ميزان حاكميت دين و معنويت در عرصه ورزش است و تحقق هدف فوق به معني موفقيت ورزش در خود ورزش است كه راه تسخير سطوح اول ورزش در دنيا را ميسر مي‌كند.

رييس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به عرصه‌هاي ورزشي موجود در كشور اظهار كرد: عرصه‌هاي امروزي ورزش در كشور بيشتر از الگوهاي غربي الهام گرفته و نوعاً از غرب يا شرق آمده است كه فرهنگ غير ارزشي آنها نيز با اين عرصه‌ها به كشور ما آمده و مي‌توان آن را در روابط بين اجزاء آن رشته ورزشي مشاهده كرد.

نقدي اضافه كرد: برخي ورزشكاران به خاطر تاثير از غرب، رسيدن به ايده‌آل را در پيمودن راه غربي‌ها مي‌دانند و كاستي‌هاي ما در فتح قله‌هاي جهاني ورزش را متأثر از كاستي‌هاي ما نسبت به غرب مي‌دانند حال آنكه ما مدعي يك تمدن غني هستيم و مي‌توانيم با تعريف اجزاء متناسب با فرهنگ خود، روابط سازگار را براي موفقيت تعريف و ترسيم كنيم.

وي ايستادگي ملت ايران در مقابل ابرقدرت‌هاي بزرگ دنيا را در دفاع مقدس و در تاريخ كشورمان بي‌نظير عنوان كرد و افزود: اگر بتوانيم عرصه ورزش را بر مبناي فرهنگ و ارزش‌هاي ديني خود پي‌ريزي كنيم، موفقيت‌هاي جهاني را كسب مي‌كنيم چون مانند عرصه دفاعي، شالوده كارها بر مبناي ديانت و باورهاي ما خواهد بود.

نقدي همچنين با اشاره به موفقيت‌هاي علمي كشور گفت: در عرصه سياست نيز تاكيد بر معنويت و ارزش‌ها سبب شد تا 5+1 در برابر ايران به زانو درآيد و هر روز بيشتر عقب‌نشيني كند تا آنجا كه براي حل بحران سوريه از ايران راه حل مي‌خواهند. بدانيد هر جا كه كاستي داشتيم از ضعف ديانت و معنويت است.

رييس سازمان بسيج مستضعفين پيروزي اخير در تكواندو را كاري بزرگ دانست و در ادامه اظهار كرد: هرچه به ايمان نزديك شويم به موفقيت نزديك‌تر مي‌شويم و اگر روزي تيم فوتبالي داشته باشيم كه بازيكنان آن نماز شب بخوانند و با وضو و به نيت برافراشتن پرچم اسلام به ميدان بروند، مي‌توانيم تيم فوتبال برزيل را هم شكست دهيم.

مودت در ماشين‌سازي پشتيبان جوانان بود


90: در سال 55 در تيم ماشين‌سازي افتخار هم بازي شدن با علي مودت را يافتم. من جواني 16 ساله بودم و ايشان بزرگ تيم..
 غلام باغ‌آبادي
90: در سال 55 در تيم ماشين‌سازي افتخار هم بازي شدن با علي مودت را يافتم. من جواني 16 ساله بودم و ايشان بزرگ تيم. ماشين‌سازي با بزرگاني چون حسين راغفر و كاظم سيدعليخاني و رضا عباسي در جام تخت جمشيد مي‌درخشيد و علي مودت هم در اين تيم يك ستاره بود. در آن سال‌ها ايشان در خط حمله تيم بازي مي‌كرد و گل‌هاي مهم و فراواني براي تيم به ثمر مي‌رساند. من هر چند يك مدافع بودم، اما به دليل حسن رفتارش چيزهاي زيادي از ايشان آموختم. نه اين‌كه چون مودت امروز در بين ما نيست اين را بگويم چون همه هم‌تيمي‌هاي او به اين موضوع صحه مي‌گذارند كه ايشان چه فني و چه اخلاقي يك الگو بود. اين موضوع به اين دليل در ذهن من ثبت شده كه يك جوان 16 ساله در ابتداي ورود به تيمي بزرگ و پرطرفدار چون ماشين‌سازي روحيه‌اي شكننده دارد و نيازمند حمايت و پشتيباني است. علي مودت براي جوانترها از جمله خود من يك حامي بود و هرگاه كه پيش مي‌آمد ما را راهنمايي مي‌كرد. مودت البته پس از جدايي از ماشين سازيي در تيم‌هاي ديگر هم فوتباليست موفقي بود و حتي با تيم نفت تهران آقاي گل ليگ تهران شد. زندگي مرحوم مودت با فوتبال عجين بود و ايشان علاقه زيادي به جوانان و نوجوانان داشت و از هر فرصتي براي خدمت به اين گروه استفاده مي‌كرد. به همين دليل در سال‌هاي اخير هيچ‌گاه از ورزش فاصله نگرفت و حتي به عنوان مدير كميته مدارس فوتبال استان تهران به آينده‌‌سازان خدمت كرد و تجربيات خود را ر اختيار اين قشر قرار داد. ورزش ايران هيچ‌گاه خدمات علي مودت را فراموش نمي‌كند. هر چند در اين سال‌ها با برخي بي‌مهري‌ها مواجه شد. خود من نيز خاطرات خوبي از آن مرحوم دارم و بخشي از حضورم در فوتبال را مديون و مرهون راهنمايي‌هاي برادرانه ايشان هستم.

علی مودت در خانه ابدی آرام گرفت


پیشکسوت فوتبال و رسانه در قطعه نام آوران بهشت زهرا به خاک سپرده شد.
 
به گزارش فارس، علی مودت که سال‌ها در عرصه فوتبال و رسانه‌های ایران فعالیت می‌کرد و مسئولیت اجرایی داشت، جمعه شب در سن 57 سالگی درگذشت.

مراسم تشییع پیکر وی صبح امروز (یکشنبه) با حضور جمع کثیری از علاقه‌مندان، مسئولان ورزشی و رسانه‌ای در ورزشگاه شهید شیرودی برگزار شد.

در این مراسم افرادی همانند مهدی تاج، غلامرضا بهروان، داریوش مصطفوی، حمید استیلی، حسین فرکی، فرامرز ظلی، امیرحسین پیروانی، محمود خوردبین، محمد مایلی‌کهن، حمید جاسمیان، جواد الله‌وردی، محمود کلهر، علی خسروی، ناصر و نادر فریادشیران، ضیا عربشاهی، مهدی مناجاتی، محمد پنجعلی، عباس میرزاآقابیگ، مهدی اربابی، محمد رویانیان، جمشید زارع، احمد سجادی، عبدالحمید احمدی، منوچهر زندی، حبیب الله شیرازی، اکبر محمدی و ... برگزار شد.

پس از این مراسم، پیکر مرحوم مودت برای دفن به بهشت زهرا انتقال یافت و در قطعه نام آوران آرام گرفت.

مراسم سومین روز درگذشت این مرحوم ساعت 17 تا 18:30 روز سه‌شنبه 29 فروردین در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) واقع در ستارخان، نبش خیابان کوکب برگزار می‌شود.

با ظاهر "نامناسب" بازیکنان فوتبال برخورد میشود




جهان نیوز ( اقتدارگرا) :  به گزارش خبرنگار ورزشی جهان، پس از کنار رفتن عزیزالله محمدی رییس سابق سازمان لیگ از راس این سازمان اولین نشانه های تغییرات را در زمین های فوتبال شاهد بودیم؛ جایی که برخی بازیکنان با چهره هایی متفاوت ظاهر شدند و حتی برخی از آنها که در گذشته از سازمان لیگ تذکر گرفته بودند این بار با موهای مدل دم‌اسبی به میدان رفتند تا بیش از همه عزیز محمدی حسرت بخورد.
رییس سابق سازمان لیگ البته تصمیم به سکوت گرفته است و در پاسخ به خبرنگار ما مبنی بر اینکه چرا بازیکنان پس از رفتن وی با چهره های متفاوت ظاهر شده اند، گفت: دیگر به من ربطی ندارد و بگذارید هر طور می خواهند باشند!
مدل موهای برخی بازیکنان شاخص لیگ برتر که چند نفر آنها عضو باشگاه استقلال هستند این شائبه را ایجاد کرده که آنها به نوعی اعتراض خود را به برخوردهای گذشته بروز داده اند؛ برخوردهایی که عزیز محمدی و علیپور تئوریسین های آن بودند و حالا نفر اصلی یعنی محمدی دیگر مسوولیتی ندارد.
از سوی دیگر برخی چهره ها که در گذشته به منشوری شهرت داشتند حالا آرام آرام به موضع گیری علیه عزیزمحمدی می پردازند و...
فرهاد کاظمی سرمربی موفق تیم پیکان در پایان بازی هفته گذشته تیمش که به صعود آنها به لیگ برتر منجر شد درباره برخوردهایی که در گذشته با او شده بود (ماجرای منشوری شدن )گفت: ««ع.ع»ها باید از فوتبال بروند تا تلویحا علیه رییس سابق سازمان لیگ موضع گرفته باشد و ..
اما سوال اصلی این روزها این است که؛ آیا روش سازمان لیگ و ستاد منشور اخلاقی که مدتهاست به ستاد اخلاقی فوتبال حرفه ای تغییر نام داده در مواجهه با متخلفان همچون گذشته ضربتی خواهد بود؟ بویژه حالا که دو عضو اصلی آن یعنی محمدی و تاج دیگر در فدراسیون مسوولیتی ندارند.
غلامرضا بهروان رییس جدید سازمان لیگ به خبرنگار ما گفت: «مگر اخلاق مداری به آمد و رفت افراد است؟ ضمنا بنده 12 سال در هیات رییس بوده ام و این مسایل را همواره دنبال کرده ام. در جریان اتفاقات هستیم و مسلما در بحث برخورد با ناهنجاری ها کوتاهی نمی کنیم منتهی امکان دارد که در بحث برخورد با افراد روش جدیدی را لحاظ کنیم؛ به این شکل که اگر بازیکنی تخلف کرد ابتدا از باشگاه او بخواهیم تا برخورد های لازم را انجام دهد.»


فدراسیون فوتبال امارات بازی این کشور با ایران را لغو کرد





    رادیو آلمان: فدراسيون فوتبال امارات روز پنج‌شنبه (۲۴ فروردین/۱۲ آوریل) ديدار دوستانه تيم ملی اين كشور با تيم ملی ايران را لغو كرد.

    به گزارش ايسنا، در این خبر اشاره‌ای به علت لغو این دیدار نشده است. قرار بود ديدار تيم‌های ملی ايران و امارات روز ۲۹ فروردين در اين كشور برگزار شود.

    در عین حال روز پنج‌شنبه (۲۴ فروردین) امارات در اعتراض به سفر رئیس جمهور ایران به ابوموسی سفیر خود را از ایران فراخواند.

    وزیر خارجه این کشور نیز این سفر را "نقض آشکار" حاکمیت امارت بر سرزمین خود نامیده است.


    بازدید احمدی نژاد از جزیره ابوموسی موضوع داخلی ایران است

    سحام نیوز: معاون عربی و آفریقا ی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات اخیر وزیر خارجه امارات متحده عربی بازدید احمدی نژاد از جزیره ابوموسی را موضوعی داخلی دانست که در چارچوب سفر استانی رئیس جمهور صورت پذیرفت.

    به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیر عبداللهیان با اشاره بر اراده جدی جمهوری اسلامی در توسعه و تحکیم روابط دو کشور بر اهمیت گفتگو های دو جانبه به منظور حل و فصل سوء تفاهمات احتمالی تاکید کرد.

    خبرگزاری دولتی امارات متحده عربی، وام، روز پنجشنبه ۲۴ فروردین (۱۲ آوریل) به نقل از وزارت خارجه امارات متحده عربی اعلام کرد که این کشور سفیر خود را از تهران فراخوانده است.

    شورای ملی فدرال امارات متحده عربی نیز با انتشار بیانیه‌ای به سفر احمدی نژاد به جزیره ابوموسی اعتراض کرد.

    پیشتر، شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات متحدۀ عربی سفر احمدی نژاد را نقض آشکار حاکمیت امارات خوانده بود.

    یک روز پیش تر، احمدی نژاد، در جریان “سفر استانی هیات دولت ایران” به استان هرمزگان و سواحل خلیج فارس به جزیره ابوموسی سفر کرد.

    جمهوری اسلامی می گوید مالکیتش بر این جزایر قابل مذاکره نیست اما در عین حال برای گفتگو با امارات برای رفع آنچه سؤتفاهم ها خوانده، آماده است.

     

از گشت ارشاد و زندگی خصوصی تا جو ورزشگاهها


عبدالصمد ابراهیمی




سایت گل- 1-دوستی دارم که خودرو « ون» او سرویس 10-12تا دانش آموز دوره ابتدایی است. چند روز پیش مریض بود و از من خواست یکی از سرویس ها را به جایش انجام دهم. آن روز دورن ماشین او 12 دانش آموز بین 7تا 10ساله را دیدم که با آنچه در ذهن خود متصور بودم زمین تا آسمان فرق داشتند. چند تا از آنها موبایل همراهشان داشتند. گوشی هایی که پر بود از فایل های تصویری و صوتی! این را از رد وبدل کردن بلوتوث ها می شد فهمید. حرفهایی می زدند و با هم شوخی هایی می کردند که نیاز به تابلو«18-» که نه وحتی«36-» بود. بعد ماجرا را برای دوستم تعریف کردم خندید و گفت: تازه با تو رودربایستی داشته اند و حرف خاصی به همدیگر نزده اند!

2-بنا به شرایط شغلی ام ، روزانه در دادگاهها نوجوانان بزهکاری را می بینم که باید در آن سن و سال مدادهایشان را تراش بدهند و به فکر بازکردن کیف مدرسه اشان باشند اما تیزی کشیده و یا قفل درب مغازه مردم را گشوده اند. این همه آمارعجیب و غریب از کجا می آید؟ آمارهایی که نیازی به شمارش ندارند و کمی سرک کشیدن به صفحه حوادث روزنامه ها واقعیات را به ما نشان می دهد.
3- تماشاگران حاضر در ورزشگاهها از کره مریخ نمی آیند. آنها همین نوجوان و جوانانی هستند که درون مدارس یا سرویس های مدرسه دیده می شوند. ما البته سالهاست که تلاش داریم با پسوند«نما» تماشاگران واقعی را به گونه دیگری به تصویربکشیم. امروز اما اگر همان فرضیه را هم بپذیریم باید افسوس بخوریم که چرا تماشاگرنماها روز به روز بیشتر می شوند، هرچند همه اینها معلول فضای جامعه هستند و ما بی دلیل خط فرضی تماشاگر و تماشاگرنما را رسم کرده ایم تا مسئولیت خود را فراموش کنیم. نوجوانان امروزی با توجه به رشد کمی وکیفی ارتباطات جمعی و رسانه های مختلف، خیلی بیشتر از همتاهای دو و حتی یک دهه قبل خود می فهمند. برای تربیت آنها اما هنوز هم همان سازوکارهای قدیمی را داریم و به گمانم هنوز هم درس « دوکاج» و « روباه و زاغ» و « حسنک کجایی» در دبستان ها تدریس می شود بی آنکه کسی برای این معضل آشکار، «تصمیم کبری» و بزرگی بگیرد. ما در ساختار جامعه همین جو حاکم بر ورزشگاهها را می بینیم. حرفهایی که البته فقط آنتن زنده ندارد تا دو امتیاز که نه، صد امتیاز از کسانی که مسئول فرهنگ سازی هستند کم کند. نیش اشاره خطاب به فرد یا مسئول خاصی نیست و همه ارکان اجتماع از خانواده به بالا را در برمی گیرد. ما برای این مسئله چه کرده ایم؟
4- اکران فیلم های گشت ارشاد و زندگی خصوصی مورد اعتراض عده ای قرار می گیرد. حق یا ناحق بودن اعتراضاتشان مورد بحث ما نیست. می پرسیم این مروجان فرهنگی و دایه های دلسوز که رگ گردنشان از اکران کنایه های نشانگر« اتاق خواب» در فیلم زندگی خصوصی بیرون می زند امروز برای 20 دقیقه فحاشی های صریح و واضح به یک انسان از روی سکوهایی که قرار بود فرهنگ ساز باشد چه توجیهی دارند؟ 20 دقیقه ای که مخاطبان آن از رسانه ملی همه قشر از افراد جامعه یوده اند و 2000برابر آن را هم در آرشیو ذهن مان داریم. سینما را می شود نرفت اما تلویزیون را چه باید کرد؟این الفاظ در ذهن بچه ها شکل می گیرد. مقصر تلویزیون نیست چه آنکه آنها واقعیات موجود را نشان داده اند اماآنهایی که آنگونه می خواهند فرهنگ سازی کنند امروز کجا هستند؟
5-  پرسپولیس و داماش در این فصل انگار کانون «عیب یابی» بودند. یک بار درون زمین، فوتبال و البته جامعه « انگشت نما» شد و تلویزیون زحمت اکرانش را کشید و باردیگر از روی سکوهااین اتفاق رخ داد و بازهم زحمتش بر عهده تلویزیون افتاد.بهتر نیست« زندگی خصوصی ها» را بهتر ببینیم تا بعدها مجبور نباشیم روی سکوها« گشت ارشاد» راه بیاندازیم؟
6-یادش بخیر؛ ناصر حجازی در مورد ناپاکی های فوتبال گفت« به فوتبال بند نکنید. یعنی جاهای دیگرمان پاک ومنزه است و فقط فوتبال ایراد دارد؟» حق را باید به او داد و بعد به آنهایی که معتقدند فوتبال برشی از جامعه است. شما اینگونه فکر نمی کنید؟

با کفاشیان یا بدون کفاشیان تفاوتی نمی کند


علی کفاشیان که پس از یک دوره فترت و پر فراز و نشیب بار دیگر سکاندار فوتبال ایران شد اکنون بار دیگر به همان نقطه اول خود برگشته و با نادیده گرفتن همه وعده و وعیدهای انتخاباتی که پیش از برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال می داد توپ ضعف ها و کم کاری ها و نداری ها را به سمت دیگری انداخته تا همچنان با مظلوم نمایی فضای افکار عمومی جامعه را در دست داشته باشد.

به گزارش «تابناک»، کفاشیان که با یک ترفند و تردستی خاص در دقیقه نود توانست معادلات را به سود خود در مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال رقم بزند و با همکاری برخی رسانه ها توانست وزارت ورزش را دور بزند و به قولی زیر قول خود هم بزند گویا فراموش کرده که در شعارهای انتخاباتی اش از اسپانسر 180 میلیارد تومانی برای فدراسیون فوتبال گفته بود و اینگونه وانمود کرد که او با استقلال کامل و بدون نیاز به کمک های دولتی می تواند فوتبال را اداره کند.

کفاشیان البته همچون بیشتر موضوعات گذشته اینبار هم از باب شوخی وارد موضوع شده و بنا دارد یک چنین بار بزرگی را بر دوش دیگران بنهد تا خود را از ناهمواری ها و ناملایماتی که خود بوجود اورده در امان نگه دارد.
امروز در حالی کفاشیان از نداری حرف می زند که تیم ملی در حساس ترین مرحله به جهت اهمیت حضور در جام جهانی قرار گرفته و جالب اینکه وقتی دوران مدیریت دکتر دادکان و صفایی فراهانی با دوران وی مقایسه می شود ادعا می کند که آنها از کمک های دولت و اسپانسرهای دولتی برخوردار بودند در حالیکه دادکان قراردادی با ایرانول که یک شرکت ایرانی بود منعقد کرد و با جذب چند اسپانسر داخلی و خارجی دیگر، کاری کرد که هیچ نیازی به دولت و کمک های دولتی نداشت و هیچگاه از نداری حرفی به میان نیاورد.

نیمه تمام ماندن بازی پیروزی - داماش به دلیل فحش ناموسی به داور

ديدار دو تيم فوتبال پرسپوليس و داماش به دستور محمود رفيعي داور بازي در دو دقيقه مانده به پايان بازي نيمه تمام ماند.

به گزارش  (ايسنا)، در آخرين ديدار هفته بيست‌ونهم ليگ برتر فوتبال، تيم هاي پرسپوليس تهران و داماش گيلان به مصاف هم رفتند و در شرايطي كه اين بازي تا دقيقه 88 با نتيجه دو بر يك به سود داماش ادامه داشت، به دليل توهين شديد هواداران پرسپوليس اين بازي متوقف شد.

هواداران پرسپوليس پس از اخراج محمد نصرتي، شعارهاي تندي عليه محمود رفيعي داور اين بازي سر دادند. شعارهاي تند و عجيب هواداران پرسپوليس به قدري زياد شد كه رفيعي براي دقايقي بازي را متوقف كرد. علي كريمي هم سعي كرد با پادرمياني تماشاگران را در دو دقيقه مانده به پايان بازي از ادامه اين شعارها منصرف كند اما نه هواداران پرسپوليس راضي به اين كار مي‌شدند و نه رفيعي به ادامه بازي رضايت مي‌داد كه در نهايت اين بازي از سر گرفته شد. با اين حال پس از ادامه بازي دوباره تماشاگران پرسپوليس به شعارهايشان ادامه دادند و بازي به دستور رفيعي متوقف شد.
در اين بازي به غير از نصرتي، مازيار زارع هم از پرسپوليس اخراج شد.

تماشاگران پرسپوليس به گل اول داماش و همچنين صحنه خطاي بازيكن داماش در لحظه اخراج نصرتي معترض بودند.

بعد از اينكه رفيعي تصميم گرفت اين بازي را لغو كند بر شدت توهينهاي هواداران منتسب به پرسپوليس افزوده شد.

پس از اين تصميم رفيعي، كميته انضباطي درباره نتيجه اين بازي تصميم‌گيري مي‌كند.

یک شبکه افغانی پاسخگوی نیاز جوانان فوتبالدوست ایرانی



    یک شبکه افغانی پاسخگوی نیاز جوانان فوتبالدوست ایرانی 
     
    ---------------------------------------------------------------------------
    جهان ورزش: در روزهایی که صدا و سیمای ایران بدترین برنامه ریزی را برای پخش مسابقات فوتبال اروپایی دارد و بیشتر اوقات مسابقات مهم اروپایی با تاخیر از شبکه سه پخش می شوند، یک شبکه افغانستانی پاسخگوی نیاز جوانان فوتبالدوست ایرانی شده. شبکه افغانستانی "راه فردا" که روی ماهواره ترک ست قابل دریافت استف در ماه های گذشته تمام فوتبال های مهم قاره اروپا را پخش می کند. در این شبکه نه از پخش بازی با تاخیر خبری است، نه از گزارش های اعصاب خورد کن جواد خیابانی و علیرضا علیفر. "راه فردا" در چند ماه گذشته تمام دیدارهای مهم لیگ قهرمانان اروپا، لالیگای اسپانیا، لیگ برتر انگلیش، بوندس لیگا و سری آ ایتالیا را پخش می کند و جالب اینکه گزارشگران جوان این شبکه به زبان فارسی روان بازی را گزارش می کنند. به هر حال اگر حس می کنید نوع پخش دیدارهای فوتبال در شبکه سه ایران توهین آمیز شده و نمی توانید گزارش خیابانی و علیفر و یوسفی را تحمل کنید، این شبکه را از دست ندهید.

مصطفى دنيزلى: پيشرفت فوتبال ايران با اين زمين ها يک خيال است :





    روزنامه ابرار: پس از پيروزى هاى قاطع پرسپوليس در ليگ قهرمانان، بيشتر علاقه مندان به اين تيم و كارشناسان به ستايش از تيم دنيزلى پرداختند . ايسنا پس از برد باارزش با مصطفى دنيزلى گفت وگويى را انجام داده كه در ادامه مى خوانيد:
    •پرسپوليس برد خوبى را برابر الغرافه بدست آورد، ادامه راه پرسپوليس در ليگ قهرمانان را چگونه ارزيابى مى كنيد؟
    -براى مرحله اول در جايگاه خوبى داريم و اگر اين گونه ادامه دهيم فكر مى كنم در گروهمان اول مى شويم، از الان نمى دانم در مرحله پلى آف رقيب مان چه تيمى است ولى در هر حال به دنبال پيروزى هستيم، ما الان در گروه امتيازات خوبى جمع كرده ايم.
    • فكر مى كنيد پرسپوليس براى موفقيت در مرحله بعدى ليگ قهرمانان آسيا نياز به تقويت دارد؟
    -با اين كادر مى توانيم به موفقيت برسيم. چون اين بازيكنان همديگر را خوب مى شناسند و خيلى خوب همديگر را در زمين پيدا مى كنند. جدا از اين مسئله بررسى ها و ارزيابى در پايان ليگ برتر خواهيم داشت و در اين باره تصميم مى گيريم. اين كه اين تيم پرسپوليس نياز به تقويت دارد يا خير را بازيكنان با عملكردشان در بازى هاى آتى به من ثابت خواهند كرد.
    • اين تيم پرسپوليس با پرسپوليس ايده آل شما چقدر فاصله دارد؟
    -اين تيم ۶۵ تا ۷۰ درصد تيم ايده آل من است.
    • كيفيت فوتبال ايران را در مدت اخيرى كه در آن حضور داشتيد چطور ارزيابى مى كنيد؟
    -براى اين كه كيفيت فوتبال بالا برود، نياز به زمين هاى مساعد براى تمرين و بازى داريم اما متاسفانه زمين هاى فعلى ايران از آن جهت كه به سرعت بازيكنان و پيشرفت فنى آن ها كمك كند مساعد نيست و با اين شرايط نبايد انتظار فوتبال عالى و روان را داشت و اين انتظار بيشتر يك خيال است.
    • گويا شما بر شرايط زندگى حرفه اى بازيكنان، تغذيه آن ها و درمجموع بر روند عملكردشان نظارت جدى و دقيقى دارد و همين مسئله باعث موفقيت دنيزلى شده است؛ آيا اين مسئله را قبول داريد؟ اين مسائل را در كيفيت كار بازيكنان چقدر موثر مى دانيد؟
    -بله. اين مسئله يكى از نكات اجتناب ناپذير فوتبال است و تيم هايى كه مى خواهند به موفقيت برسند و فوتبال خوبى ارائه دهند بايد اين مسائل را بسيار جدى بگيرند. خوشحالم كه بازيكنان پرسپوليس در حال حاضر اين مسائل را رعايت مى كنند و دقت كافى در آن دارند. نتيجه اش آن شده كه بازيكنان هم به لحاظ فردى، فيزيك شان خوب شده و قوى تر شده و هم عملكرد بهتر شده است.
    • شما بازيكنان ايرانى مختلفى را در تيم هاى ديگرى ديده ايد و ارزيابى كافى از عملكرد بازيكنان فعلى تان داريد، آيا براى جذب بازيكنان جديد در انتهاى فصل برنامه ريزى داشته ايد و گزينه هايتان را به مديريت باشگاه پرسپوليس اعلام كرده ايد؟
    -وقتى در جريان مسابقات ليگ برتر و ليگ قهرمانان آسيا هستيم خيلى نمى توانيم اين مسائل را از نزديك پيگيرى كنيم اما اسامى اى در ذهن دارم كه در روزهاى آينده آن را به مديريت باشگاه اعلام مى كنم.
    • آيا پرسپوليس امسال مى تواند سهميه ليگ قهرمانان آسيا فصل آينده را به دست آورد؟
    -فقط عملكرد ما آن را تعيين نمى كند و بلكه بستگى به عملكرد ساير تيم ها هم دارد كه ببينيم تا چه اندازه امتياز از دست مى دهند. بنابراين هر چقدر كه تيم ما خوب باشد و نتيجه بگيرد بايد تيم هاى بالاسرى ما هم امتياز از دست بدهند تا بتوانيم رتبه تيم را در جدول ارتقا دهيم.
    •تا چه اندازه به قهرمانى پرسپوليس در ليگ برتر در فصل آينده اميدوار هستيد؟
    -پرسپوليس فصل آينده قهرمان ليگ برتر مى شود.

     

بازداشت بازیکن تیم سپاهان در بین دونیمه!






بازیکن تیم فوتبال سپاهان اصفهان که در دیدار برابر ملوان فرصت حضور در میدان را پیدا نکرده بود به خاطر شکایتی که چهار سال قبل از وی صورت گرفته بود، عصر امروز شنبه توسط ماموران نیروی انتظامی بازداشت شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حدود 4 سال پیش زمانی که حسن اشجاری بازیکن تیم ذوب آهن بود پس از دیدار تیم‌های فوتبال ذوب آهن و پگاه گیلان در ورزشگاه عضدی رشت با یکی از ماموران یگان ویژه نیروی انتظامی درگیری فیزیکی پیدا کرد که این درگیری منجر به شکسته شدن دست مامور یگان ویژه شده و باعث شد که اشجاری به طور موقت بازداشت شود. 
با وساطتت مسئولان باشگاه ذوب آهن اشجاری از بازداشت خارج شد اما ماموری که دستش آسیب دیده بود به طور رسمی از این بازیکن به دادگستری شکایت کرد و متعاقب این شکایت احضاریه هایی توسط دادگاه برای حضور اشجاری در دادگاه برایش فرستاده شد.

به گفته یکی از مسئولان یگان ویژه استان گیلان حتی اخیرا این احضاریه ها به باشگاه سپاهان نیز ارسال شد که با بی توجهی مسئولان سپاهان را در پی داشت و خود اشجاری نیز از حضور در دادگاه مربوطه امتناع کرد.

همین موضوع باعث شد زمانی که در دیدار تیمهای سپاهان با ملوان ماموران نیروی انتظامی که حکم جلب وی را در اختیار داشتند وی را بازداشت کرده و در انزلی به کلانتری منتقل کنند. این درحالی است که اشجاری به دلیل سه کارته بودن در جریان بازی بین تماشاگران حضور پیدا کرده بود و زمانی که بین دو نیمه به رختکن سپاهان می رفت توسط ماموران نیروی انتظامی بازداشت شد. 

رسول خوروش سرپرست تیم فوتبال سپاهان اصفهان شامگاه شنبه در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تایید اتفاقات روی داده در انزلی در مورد آخرین وضعیت بازیکن بازداشت شده سپاهان گفت: بازداشت حسن اشجاری به دلیل یک مشکل قضایی سالهای گذشته بود که وی باید دیه ای را پرداخت می کرد اما بنا بر دلایلی این اتفاق نیفتاد و وی در جریان بازی با ملوان بازداشت شد که البته پس از ساعاتی حضور وی در کلانتری و پرداخت دیه، این بازیکن آزاد شد و به همراه تیم به اصفهان بازگشت.

عابدزاده هم با تصادف «عزيز»‌ مي‌شود؟

رسول بهروش

1) سال نوي خورشيدي براي فوتبال ايران با يك شوك بزرگ آغاز شد. وقتي احمدرضا عابدزاده در اولين ساعات نوروز راهي فرودگاه شد تا به آمريكا برود و تعطيلات عيد را در كنار فرزندش در ينگه دنيا بگذراند، به او خبر دادند مدتهاست به خاطر مصاحبه‌اي كه 3 سال پيش عليه پزشك جراحش انجام داده ممنوع‌الخروج است و حق سفر به خارج از ايران را ندارد. انتشار گزارش مربوط به اين مجازات عقاب آسيا و نيز حكم 54 ضربه شلاقي كه براي او بريده‌اند، بسياري از مردم ايران را شگفت‌زده كرده و تاثير نامطلوبي بر احساسات و عواطف عمومي گذاشت. بي‌گمان هيچكس نمي‌تواند كراهت وحشتناك قابي را توصيف كند كه در آن، سنگربان شماره يك تيم ملي ايران براي يك دهه، به شكلي زننده و ناگهاني از فرودگاهي كه كيلومترها خارج از شهر است ديپورت مي‌شود و غريبانه به خانه‌اي بر مي‌گردد كه ساعاتي قبل با آن وداع كرده بود. رخ دادن چنين اتفاق تلخي، حتي براي يك شهروند عادي نيز قابل پذيرش نيست و حس تاثر و همدردي ديگران را بر مي‌انگيزد، تا چه رسد به اينكه قرباني چنين سوءتفاهم ناميموني، محبوب‌ترين كاراكتر فوتبال ايران در همه ادوارش باشد.

آقايان مسوول، دوستان محترم؛ خيلي ممنون كه برگي ارزنده و بي‌بديل از شناسنامه ورزش اين مملكت را جلوي غريبه و آشنا سكه يك پول كرديد و چوب حراج به اعتبارش كوفتيد. با آنچه برسر احمدرضا عابدزاده مي‌آوريم، بايد به نسل نو و اين بازيكنان متوسط كه از يك كرورشان «نيم ستاره» هم بيرون نمي‌آيد، حق بدهيم كه دغدغه‌اي غير از سابيده نبودن گوشه اسكناس‌هايشان نداشته باشند.

2) اينكه بين عابدزاده و پزشك شاكي‌اش در مراجع دادرسي چه گذشته كه منجر به صدور چنين حكمي براي او شده، يك بحث حقوقي است كه پرداختن به آن در صلاحيت اين مطلب نمي‌گنجد. اين نيز مسلم است كه همه آحاد مردم بايد در برابر قانون يكسان باشند. حتي مجادله برسر اينكه آيا مي‌شد حكمي زيبنده‌تر براي عقاب صادر كرد و او را كه سال‌ها در ميادين مملو از دلهره شلاق افتخارآفريني براي كشورش را خورده بود، از «تازيانه جزا» معاف كرد يا نه را هم به اهل فن و مراجع ذيصلاح وامي‌گذاريم. با اين همه اما، تحت هيچ شرايطي نمي‌توان از غفلتي كه در ابلاغ اين حكم به عمل آمده چشم‌پوشي كرد. يعني واقعا كاپيتان سابق تيم ملي فوتبال ايران، بايد در چند قدمي هواپيما متوجه ممنوع‌الخروجي‌اش شود؟ مجريان حكم توجيه مي‌كنند كه «چون عابدزاده را پيدا نكرديم، غيابي محاكمه‌اش كرديم»؛ اين هم از آن داستان‌هاي شگفت‌انگيز است. تصورش را بكنيد در مملكتي كه مسوولانش به خاطر دو قسط عقب افتاده يا يك مختصر بدهي دولتي يا هر خبط و خطاي كوچك و بزرگي ديگري به سرعت مي‌توانند هر شهروند گمنامي را به چنگ بياورند، احمد رضا عابدزاده بزرگ آنقدر ناپيدا بوده كه بايد پاي پله‌هاي طياره متوجه محكوميتش مي‌شده است. 

این فوتبال "نا پاک" کی "پاک" می شود؟


سال هاست که فوتبال ایران به بی نظمی و بازیکن سالاری بازیکنان عراقی عادت کرده است اما مشخص نیست که به چه دلیل اقدام موثری در قبال رفتارهای صورت گرفته این بازیکنان انجان نشده است. 

به گزارش افکار نیوز ، اگر قهر کردن عمادرضا و امتناع وی از شرکت در تمرینات تیم سپاهان و در ادامه تصمیم باشگاه برای کنار گذاشته شدن وی از تمرینات این تیم در روزهایی غیر از تعطیلات نوروز رخ می داد، مانور رسانه ای زیادی پیدا می کرد اما به لطف منتشر نشدن روزنامه ها این خبر برد زیادی پیدا نکرد تا باشگاه سپاهان در آرامش بهتری نسبت به رفع ورجوع مشکل پیش آمده اقدام کند. 

مطلع شدن عمادرضا مهاجم عراقی تیم سپاهان نسبت به قرار نداشتنش در ترکیب اصلی تیم سپاهان موجب شد تا وی تمرینات تیمش را ترک کند کادر فنی نیز در واکنش به این رفتار اجازه شرکت در تمرینات را به عمادرضا نداد تا وی به طور موقت از این تیم اخراج شود. 

قهر و آشتی بازیکنان عراقی در طی سال های گذشته به سریالی تکراری برای فوتبال ایران تبدیل شده است اما در این فصل شاهد اوج گیری رفتارهای آماتوری این بازیکنان و سکوت باشگاه های ایرانی در قبال آن ها بودیم. 

هوار ملا محمد ابتدای فصل با قراردادی با رقم بالا که پسر برادر هوار در سایت شخصی اش رقمی مدعی رقمی بالاتر از میلیارد شده بود ، به تیم ذوب آهن پیوست ،البته باشگاه اصفهانی حاضر به تایید این رقم نشد. هوار در طول یک نیم فصلی که در ذوب آهن حضور داشت هیچ گاه در تمرینات نتوانست نظر مثبت منصور ابراهیم زاده را جلب کند و به نیمکت ذخیره ها تبعید شد تا در نهایت در زمان تعطیلات نیم فصل ایران را تر کرده و هنوز هم که هنوز است هیچ خبر موثقی در مورد وی منتشر نشده است. 

کرار جاسم نیز در بی انضباطی دست کمی از دو هم کشوریش نداشته و بعد از جدا شدن از استقلال، در مدتی که به تیم شاهین پیوسته حضور منظمی در تمرینات این تیم نداشته و هر بار به دلایلی از شرکت در تمرین و مسابقات تیمش امتناع کرده است. 

آن چه که مشخص است در پشت پرده حضور بازیکنان عراقی رد پای دلالانی مشاهده می شود که از نفوذشان در برخی باشگاه استفاده کرده و با رقم هایی بسیار بالاتر از حد متعارف بازیکنان عراقی را به لیگ ایران می آورند. متاسفانه لابی های پشت پرده باشگاه ها و ارتباطات پشت پرده دلالان مانع از آن می شود که بعد از بی انضباطی های صورت گرفته از سوی بازیکنان عراقی، برخورد محکمی با آن ها صورت بگیرد.