كمك‌داورها سكه مي‌گرفتند


ناصر ابراهيمي،پيشكسوت پرسپوليس:

10، 15 سال پيش 16 داور بودند كه نتايج بازي‌ها را تغيير مي‌دادند. دوست دارم اسم اين داوران را ببرم، اما نمي‌توانم.


كمك‌داورها سكه مي‌گرفتند و سرپرست‌ها و باشگاه‌ها به اينها سكه هديه مي‌دادند.

هم‌اكنون بازيكن مي‌خرند. چطور مي‌شود در هفته پاياني فصل گذشته، دو بازي ماشين‌سازي و گهر دورود كه بايد همزمان شروع شود، با اختلاف آغاز مي‌شود؟

منتظر بوديم بازي گهر تمام شود و جشن آنها را تماشا كنيم. با خرمزي، مربي بوشهري، در تماس بودم. خرمزي به من گفت هنگامي كه شما گل زديد، 30 ثانيه بعد فلان مدافع اشتباه كرد و گل زدند. بازيكن سرباز چطور مي‌شود در چنين بازي‌اي به عنوان دفاع چپ بازي كند. حالا چگونه با نيروي انتظامي هماهنگ كرده بودند يا نيروهاي مسلح، بماند.

زماني كه در بوشهر بودم، از 100 تا 200 نفر تست مي‌‌گرفتم. روزنامه معروفي با من تماس گرفت و گفت يك بازيكن را جذب كنم تا از ما حمايت كند. گفتم نه به درد دفاع مي‌خورد و نه به درد هافبك. گفت: ما سال‌ها با هم دوست هستيم. من مقاومت كردم، اما گفتند بايد اين بازيكن را به گونه‌يي جذب كني. در بازي سوم زماني كه شكست خورديم، همان روزنامه تيتر زد: ياسوج يك - ناصر زاگالو صفر!

تحريم يا عدم تحريم هفته‌هاي ابتدايي چه مشكلي از مشكلات هميشگي فوتبال ايران حل مي‌كند؟



سلام ما را هم برسان آقاي رويانيان
علي عالي

«به جاي آنكه به تاريكي لعنت بفرستيد، سعي كنيد شمعي روشن كنيد» (كنفوسيوس)

1- محمد رويانيان شخصيت پيچيده‌يي ندارد، سعي مي‌كند مدير پيچيده‌يي نشان دهد اما در حقيقت «ساده‌انگارانه» در فوتبال نظر مي‌دهد، مصاحبه مي‌كند و تصميم مي‌گيرد. احتمالا او هم مثل بسياري از ايرانيان نتوانسته سنت و مدرنيته را در جهان امروز براي خودش حل كند، براي همين تصميماتي مي‌گيرد و اظهارنظرهايي مي‌كند كه بسيار جالب‌توجه است. جديدترين «ادعاي» استاد هم ساده و شگفت‌انگيز است: «در هفته جاري نزد علماي قم مشرف خواهم شد و پس از ارائه توضيحات در صورت تاكيد اين عزيزان و اجازه آنها، در ماه مبارك رمضان در ليگ برتر شركت نخواهيم كرد. به دنبال حفظ ارزش‌هاي ديني و الهي هستيم و براي ما اين موضوع اهميت صدچندان دارد.»

2- فوتبال در دنياي امروز صنعت است. رويانيان كه ادعاي مديريت به اندازه سن مهدي واعظي - مجري كنارگذاشته شده شبكه تهران به خاطر پرسش‌هاي فراوان از مديرعامل پرسپوليس- دارد، بايد بهتر بداند مهم‌تر از «هزينه» و «رسانه‌يي» شدن بايد «درآمد» داشت، «برنامه» داشت و «زيرساخت» ايجاد كرد. فوتبال ايران هميشه چنين مديراني داشته آقاي رويانيان! مديراني كه هزينه مي‌كنند و رسانه‌ها به آنها لقب «دوربيني» داده‌اند اما شكي وجود ندارد كه آنها هيچ‌گاه نمي‌خواهند شخصيت «دوربيني» داشته باشند و مورد «اشاره» آگاهان در طنز باشند. در حقيقت سيستم فوتبال ايران آنها را به اين سو مي‌برد؛ سيستمي كه براي آينده نمي‌تواند برنامه‌ريزي كند، نتيجه حرف اول را مي‌زند و روزمرگي يكي از خصوصيات هميشگي آن است. محمد رويانيان از همين سيستم آمده است؛ مردي با سابقه سن مهدي واعظي در مديريت كشور و آگاه به همه اركان مديريت در حوزه‌هاي نظامي، سياسي، اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي و البته ورزشي لابد!

3- محمد رويانيان باز هم خبرساز شده و براي اينكه هفته‌هاي ابتدايي ليگ فوتبال ايران را «تحريم» كند، به قم خواهد رفت. نفس «سفر» بد نيست اما تحريم يا عدم تحريم هفته‌هاي ابتدايي چه مشكلي از مشكلات هميشگي فوتبال ايران حل مي‌كند؟ آيا محمد رويانيان مي‌تواند به مراجع بگويد در كشوري كه كارگرانش ماهانه 389 هزار و 754 تومان درآمد دارند، او به بازيكنان تيمش حدود دو و نيم ميليون تومان در روز مي‌دهد؟ (براي فصل فوتبالي كه 12 ماه نيست و امسال زودتر از هميشه به انتها مي‌رسد) آيا رويانيان اين توان را دارد كه به صورت شفاف به مراجع گزارش دهد براي بازيكنان چقدر هزينه كرده و مي‌خواهد با اين هزينه‌ها چه نتيجه‌يي بگيرد؟ اين هزينه‌ها براي او نوعي «فرهنگ‌سازي» به شمار مي‌رود يا دعوت مردم براي «تفريح سالم»؟ اگر اين پول براي ورزشگاه اختصاصي، توسعه زيرساخت‌ها، توجه به تيم‌هاي پايه، ايجاد مركزي براي هواداران و... هزينه مي‌شد، شايد نامي در كوتاه‌مدت از رويانيان نبود اما در بلندمدت او «فرهنگ» بزرگي را به يادگار مي‌گذاشت. رويانيان در قم مي‌خواهد از «معلول» بگويد، حال آنكه «علت» را بايد جست و خودش بهتر از همه مي‌داند «علت»ها چيست.

4- آباد كردن خرابه‌ها، مبارزه با سيستم فرسوده و فرهنگ‌سازي براي حضور قدرتمند با حرف زدن و شعار دادن امكان‌پذير نيست. بايد كار كرد و از حركت نهراسيد. آقاي رويانيان! سلام ما را حتما به مراجع برسانيد اما مشكل فوتبال و ورزش ايران در «نگاه» مديران ايران است. فوتبال را مثل جامعه «سياه» و «سپيد» نبينيد، فوتبال را «دستوري» اداره نكنيد، براي اين مردم و فوتبال كمي «صداقت» راهگشاست. اگر مي‌خواهيد هرچه زودتر تشييع جنازه فوتبال ايران را انجام دهيد، به همين رويه ادامه دهيد وگرنه آنقدر صاحب فكر و ايده در اين جامعه وجود دارد كه هم بخواهد به توسعه فوتبال كمك كند و هم نشاط اجتماعي و سعي كنيد آنها را جذب كنيد. اگر باور نداريد، مي‌توانيد چهار هفته ابتدايي ليگ در ماه رمضان و بعد از افطار را نظاره كنيد كه چگونه موج‌موج هوادار خودش را به ورزشگاه مي‌رساند تا «تنها» سرگرمي روزهاي «خستگي» را از نزديك ببيند.مشكلات تئاتر،موسيقي و سينما كه جاي خود دارد،حداقل شما «هيجان» اين فوتبال را از اين مردم نگيريد.

علی دایی: اسم بردن از من در دادگاه اختلاس یک کار سیاسی بود

علی دایی: اسم بردن از من در دادگاه اختلاس یک کار سیاسی بود
ایلنا: سرمربی تیم فوتبال راه‌آهن با اشاره به بازگشت مجددش به این تیم گفت: من یک توضیحی بدهم تا مردم بفه‌مند قرار داد من با تیم راه آهن دو ساله و مشروط بوده، خودم می‌توانستم آن را کنسل و لغو کنم. ما با مالکان قبلی جلسه گذاشتم دیدم شرایط طوری نیست که ادامه همکاری بدهم و به همین خاطر جدا شدم.
علی دایی در خصوص ادعای یکی از متهمان اصلی اختلاس بیمه ایران در خصوص اینکه قصد داشتند زمینی را به وی بفروشند، گفت: این ادعا‌ها آنقدر احمقانه و بی‌مورد است که من به خودم اجازه نمی‌دهیم در مورد اینچنین موارد صحبت کنم. آنقدر در این مملکت سالم زندگی کرده‌ام و تاکنون هم روی پای خودم ایستاده‌ام که نیاز نداشته باشم یک ریال مال حرام بخورم و کوچک‌ترین مشکلی داشته باشم.
تمام مردم عوامل اصلی اختلاس را می‌شناسند
وی ادامه داد: یک عمله پول مردم را بالا کشیده و اسم من را در دادگاه اتهاماتش به زبان می‌آورد، شما نگاه کنید خبرگزاری‌هایی که به این موضوع آب و تاب داده‌اند ریشه‌شان به کجا وصل می‌شود. ببینید از کسانی که بازجویی می‌کنند قبلا چه کاره بوده‌اند و توجه داشته باشید. اصل ماجرای اختلاس‌ها به چه کسانی بر می‌گردد. بروند روی اصل کاری‌ها کار بکنند و اینکه روزی بخواهند که چنین انگ‌هایی را به علی دایی بزنند باید آرزویشان را به گور ببرند و مطمئن باشید اگر تا الان کوچک‌ترین مساله‌ای از علی دایی ببینند تا حالا هزار دفعه آن را کله پا کرده بودند اما من سالم زندگی کرده‌ام و سالم زندگی می‌کنم و سالم هم زندگی خواهم کرد و آقایانی که اسم من را مطرح می‌کنند می‌خواهند ماجرا را از مسیر اصلی دور کنند وگرنه تمام مردم می‌دانند عوامل اصلی اختلاس چه کسانی هستند و چه کسانی به این آقایان اختلاس‌گر پول داده‌اند و شرایط را برایشان فراهم کرده‌اند اما الان با آن‌ها کاری ندارند.
وی ادامه داد: متاسفانه اسم بردن از من در دادگاه اختلاس یک کار سیاسی بود که علی دایی به دلیل اینکه خودش را از سیاست کنار کشیده می‌خواهند با چنین مواردی حاشیه‌سازی کنند اما کوچک‌ترین نسبت را هم نمی‌توانند به من بدهند.
می‌خواهند ذهنیت مردم را نسبت به من تغییر دهند
علی دایی اضافه کرد: من ۱۵سال است کار اقتصادی در ایران و خارج از ایران انجام می‌دهم اما جالب است بدانید در این مدت حتی یک بار هم وام نگرفته‌ام و اینطور انگ‌ها به علی دایی نمی‌چسبد و آنها می‌خواهند ذهنیت مردم را نسبت به من تغییر دهند. کلیه اختلاس‌گران از طرف آدم‌های شناخته شده‌ای ساپورت می‌شوند. مردم هم آنها را می‌شناسند. این چیز‌ها به دایی نمی‌چسبد. دایی رو پای خودش ایستاده و یک ریال هم از این پول‌ها نخورده است.
 

یحیی زاده: تنها خدا شمار مسافران المپیکی ایران را می‌داند

سید جلال یحیی زاده، عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس درباره تشکیل کمیته مشترک دولت و مجلس برای مقابله با تحریم‌ها با بیان اینکه سخنان مقدماتی برای این کار انجام شده است، گفت: این کار می‌تواند کار بسیار پسندیده‌ای باشد؛ البته اگر مقدار بیشتری از تعامل، تفاهم، همدلی و هماهنگی و همگرایی و هم‌افزایی.
به گزارش «تابناک»، یحیی‌زاده درباره حضور عباسی، وزیر ورزش در فراکسیون ورزش مجلس گفت: وی در فراکسیون توضیحات قابل قبولی دادند که فعلا اعضای هیأت رئیسه فراکسیون قانع شده و به گفته‌های وزیر اعتماد کردند و بیشتر نفرات این مجمع پذیرفتند. فعلا با این سخنان آقای وزیر، برای حضور در المپیک مشکلی نیست و چیزی ما را تهدید نمی‌کند.
وی درباره استیضاح وزیر ورزش و جوانان گفت: موضوع استیضاح، بحث دیگری است و صرفا مربوط به اعضای فراکسیون نمی‌شود، چون امضاکنندگان، بیشتر از نمایندگانی غیر از اعضای فراکسیون هستند که شمارشان بیش از ۴۵ نفر است و در آینده می‌تواند بیشتر از این میزان هم باشد.
بنا بر این گزارش، عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس افزود:‌‌ هم‌اکنون برای اجرایی کردن استیضاح، زمان مناسبی نیست، چون فعلا مجلس تا دو هفته تعطیل خواهد بود و پس از آن هم در آستانه آغاز المپیک هستیم؛ بنابراین، در چنین شرایطی، خرد جمعی معمولا تمایلی به استیضاح نخواهد داشت و زمان برای ریسک انجام این کار را نداریم، مگر اینکه تا آن هنگام، ابطال سخنان آقای وزیر اثبات شود؛ یعنی خلاف گفته‌های ایشان معلوم و مشخص شود که تعلیق‌ها حتی برای چند نفر از کسانی که سهمیه بازی‌های المپیک را به دست آورده‌اند، به قوت خود باقی است.
یحیی‌زاده عمده دلیل استیضاح وزیر را بحث تغییر ناگهانی رؤسای پنج فدراسیون عنوان کرد و افزود: این مسأله تنها مختص موضوع تعلیق نیست و نزدیک بیست مورد دیگر نیز مطرح است.
وی گفت: ورزش ما در پکن نتیجه‌ای نگرفت و با اینکه ما در کشتی، تاکنون بیشترین مدال‌ها را داشته‌ایم، با وجود توزیع چهار مدال برای هر وزن، کمترین مدال را به دست آوردیم.
او همچنین ابراز امیدواری کرد، در المپیک پیش روی، اردوی تیم ملی کشتی کشورمان، بتواند دست‌کم پنج مدال به دست آورد.
سید جلال یحیی‌زاده در پاسخ به پرسش خبرنگار ما، مبنی بر این که شمار افراد کاروان شرکت کننده در بازی‌ها چند نفر خواهد بود، گفت: خدا می‌داند و یادآور شد: معمولا پیش از این، افراد بسیاری با عناوین گوناگون شرکت می‌کردند؛ از همکاران ما تا خیلی‌های دیگر.
المپیک برای این پنجاه و چهار قهرمان، به معنای چندین سال محرومیت و رنج و عذاب و تمرین سخت است، ولی برای یک عده خواص چند برابری به معنای جای خوبی هست، برای تفریح و خوش‌گذرانی و سفر مجانی با امکانات دولتی؛ اما مجلس در این مسائل هم با قاطعیت وارد خواهد شد.

ظاهرا مبلغ فروش "حقیقی" مثل برنج شمال است!


مایلی کهن بعد از انتقادات شدید چند ماه قبل خود از انتخاب مصطفی دنیزلی بعنوان سرمربی سرخپوشان و طرح موضوعاتی چون چرایی سفر رویانیان به ترکیه برای آوردن این مربی ، پرداخت پولهای هنگفت به این خارجی و ... سکوت اختیار کرد اما حالا با توجه به وضعیت اقتصادی مردم و ریخت و پاش های فراوان در فوتبال ایران بار دیگر لب به انتقاد می گشاید.
چرا پس از قرارداد بحث نوه و مادرزن مطرح می شود؟
وی درباره دنیزلی و عملکرد وی در پرسپولیس در ادامه افزود: «برای من جای سوال دارد که چرا مربیانی مثل دنیزلی زمان عقد قرارداد با تیم های ایرانی هیچ مشکلی ندارند و وقتی می خواهند پول بگیرند همه چیز خوب است اما در ادامه ناگهان بحث نوه شان مطرح می شود و یا پدر زن و مادر زن شان بیمار می شوند و از این دست بهانه ها! ایشان امروز تمیش ۴ گل می خورد و فردا می رود ترکیه و حتی در مقاطعی اتفاق افتاد که این مربی در فاصله دو مسابقه پرسپولیس حتی یکبار هم در تمرینات شرکت نکرد. این قرارداد را که بنده نبستم، همین دوستان بستند. مربی ای که پول می گیرد باید حضور داشته باشد اما چون آقایان بلد نبودند قرارداد ببندند و پول را هم از جیب خودشان نمی دادند این اتفاقات در پرسپولیس افتاد.
در شرایط فعلی اقتصادی آمریکا و اروپا این مربیان بیکار هستند و برای تیمداری التماس می کنند و حاضرند با کمترین هزینه کار کنند اما ما با آنها قرارداد های نجومی می بندیم و ...
البته به نظر من در همان اروپا به رغم مشکلات اقتصادی مثل اینجا نیست که ناگهان قیمت نان ۶ برابر شود بلکه نهایت در کشوری مثل آلمان اگر نان امروز یک مارک قیمت دارد، یکسال بعد نهایت دو فینیک گران می شود و با وجود این مسایل در اینجا و با علم به مشکلات اقتصادی مردم ما می رویم و پول هنگفتی را به جیب دنیزلی ها می ریزیم که جای تاسف دارد.»

پول کم بیاید باز سراغ بنزین می روند
مایلی کهن در ادامه به انتقاد از مدیرعامل پرسپولیس پرداخت و وی را عامل اصلی این اتفاقات دانست: «طبعا آقای رویانیان مثل همیشه می گوید من این پول ها را از دولت نمی گیرم؛ آخر مگر می شود از دولت نباشد؟ شما دقیقا این پول ها را از دولت پرداخت می کنید؛ البته مهم نیست و فردا هم که پول کم آوردید نرخ بنزین را دوبرابر می کنید و همه چیز حل می شود و ...! همه ما می گوییم پیرو حضرت علی (ع) هستیم و پیرو ولایت اما عملا راه مان متفاوت است.»
سرمربی اسبق تیم ملی ایران با اشاره به عملکرد سرمربی سابق پرسپولیس به انتقادات خود ادامه می دهد: «آقای دنیزلی یک مربی دروازه بانان با خود به پرسپولیس آورد در حالیکه به نظر بنده تنها مربی ای که در دوره قبل کار خود را بخوبی انجام می داد سعید عزیزیان بود که این آقایان تا وارد شدند ریشه او را زدند، با حضور دنیزلی یک دروازه بان خارجی به تیم اضافه شد و هوشیار، پولادی زاید و مهدوی کیا نیز آمدند، حالا شما نتایج این مربی را مقایسه کنید با نتایج حمید استیلی که البته بنده انتقاداتی به این مربی هم داشتم و دارم. به نظر شما استیلی بهتر نتیجه گرفته یا دنیزلی؟
دلبوسکه هم وقتی "کپ" می کند، مشورت می کند چه رسد به ...
تمام مربیان دنیا مثل گورادیولا، مورینیو، دل بوسکه و ... در طول مسابقات و در مواقعی که به اصطلاح «کپ» می کنند با افرادی که کنارشان هستند مشورت می کنند اما شما به من بگویید که یکبار دیدید سرمربی پرسپولیس با کسی مشورت کند؟ اصلا کسی کنار او بود که به او مشاوره دهد؟ این مربی حتی پا را فراتر گذاشت و دستور به برکناری سرپرست تیم داد که این کار در حیطه وظایف او نبود! البته این مشکل در تیم ملی هم هست و شما می بینید که سرمربی این تیم فرموده اند که سرپرست نداشته باشیم و بعد هم جایی خواندم که نوشته بود سرمربی تیم ملی برای بازدید از کمپ مجارستان به این کشور سفر می کند درحالیکه در هیج جای دنیا سرمربیان چنین وظایفی ندارند.»

خداوند نگذرد از آنهایی که سقف قرارداد را گذاشتند
وی با دیگر به فدراسیون فوتبال، تیم ملی ایران و عملکرد سرمربی پرتغالی آن اشاره کرد و گفت: «فکر می کردیم که علی کفاشیان در دوره دوم ریاست خود بهتر از قبل عمل کند اما اشتباه می کردیم و اوضاع بدتر از قبل شده است.بنده بازهم تاکید می کنم که شرایط تیم ملی نگران کننده است. «کی روش» در روزهای برگزاری یورو ۲۰۱۲، از«بنتو» سرمربی کنونی تیم ملی پرتغال انتقادات تندی داشت اما همین مربی(بنتو)، تیم ملی این کشور را در جمع ۴ تیم برتر اروپا قرار داد در حالیکه خود آقای کی روش یکی از ضعیف ترین مربیان ملی کشور پرتغال بوده است. بنده تصور می کردم که با آمدن آقای آیت اللهی بعنوان نایب رییس اول فدراسیون اوضاع بهتر شود چون ایشان سالها کارمند سازمان تربیت بدنی و رییس هیات فوتبال استان فارس بوده و درد کشیده است اما وضع بهتر نشده و بدتر هم شده است.
وقتی دلبسته میزهایتان هستید چرا از قانون حرف می زنید؟
خداوند نگذرد از آنهایی که سقف قرارداد را گذاشتند، بنده همان موقع گفتم که این سقف می شود کف قرارداد، اینها باعث شدند که نرخ من مربی و بازیکنان بالا برود! مگر کشور ما کم قانون دارد؟ تا دل تان بخواهد قانون دارد اما قانون به ضمانت اجرایی نیاز دارد. کم نبودند افردای که آمدند در تلویزیون و گفتند ما بالای سقف پول گرفتیم اما آیا رییس سابق سازمان لیگ با یک نفر از آنها برخوردی کرد؟ وقتی توان اجرایی ندارید چرا قانون می گذارید؟ وقتی دلبستگی شما به میزهایتان زیاد است چرا از قانون حرف می زنید؟ البته در این کشور خیلی مواقع قانون مجلس هم اجرا نمی شود!»
بازیکن سالهای دور تیم ملی ایران در ادامه صحبت هایش پرده از جلسات خود با محمد رویانیان برداشت و گفت: «چندی قبل یک واسطه که اگر لازم باشد اسمش را هم می گویم تماس گرفت و از طرف آقای رویانیان در خواست کرد در جلسه ای با مدیرعامل باشگاه پرسپولیس شرکت کنم و بنده هم گفتم چه اشکالی دارد بروم و با ایشان صحبت کنم؛ ما که با هم پدرکشتگی نداریم. آن روز تمام مسایل را روشن و بدون «غرض و مرض» برای ایشان گفتم. البته در این جلسات یک کلمه هم درباره خودم حرف نزدم. مدتی بعد نیز به درخواست ایشان در یک جلسه دیگر شرکت کردم اما عملا دیدم که یک عده ایشان را دوره کرده اند و متاسفانه گوش شنوایی وجود ندارد و در بیرون از فضای فوتبال هم چشمی نیست که این اتفاقات را ببیند و از این آقایان توضیح بخواهد!»
دستور رئیس جمهور اجرا نشد!
مایلی کهن اضافه کرد: «در این سالها چقدر پول و جریمه بابت ناآگاهی مدیران به مربیان خارجی دادیم؟ چقدر پول به آری هان و چه تاوانی برای شکایت او پس دادیم؟ مگر تن به کسر ۶ امتیاز از پرسپولیس ندادیم؟ چقدر پول به یونگ، اشمیت، سوبل، دنیزلی و ... دادیم؟ بنده در جلساتی که با آقای رویانیان داشتم ایشان را روشن کردم که کار در فوتبال سخت تر از پلیس و راهنمایی و رانندگی است. به ایشان گفتم که نمی داند ما فوتبالی ها چه هنرپیشه هایی هستیم. به ایشان گفتم که در فوتبال بیشتر از اداره پلیس و راهنمایی و رانندگی به تخصص نیاز است. آقایان بعد از منتفی شدن حضور دنیزلی رفتند و گفتند دنیزلی مردانگی کرد، خب لابد آنهایی که پول ندارند و در فقر بسر می برند از دید این آقایان نامرد هستند! آقای رویانیان باید بداند که متاسفانه هنوز در این مملکت خانه های کپری و مدرسه های کپری وجود دارد، آخر ما با کدام وجدان پول این مردم به جیب خارجی ها می ریزیم؟ با کدام «عدل علی» این کارها را می کنیم؟
بنده چهار سال پیش رفتم خدمت رییس جمهور تا درباره موضوعی با ایشان صحبت کنم که حالا آن موضوع را برای شما می گویم؛ بنده از ایشان خواستم که برای ساخت منزل یک خانواده روستایی در شمال کشور که سقف خانه شان داشت روی سرشان خراب می شد دستور مساعدت بدهند و همانجا گفتم که نصف مبلغ ترمیم آن خانه را خودم می دهم و ایشان هم دستور دادند معادل کمک بنده، از طرف دولت به این خانواده کمک شود اما الان چهار سال گذشته و اگر شما پولی دیدید من هم دیده ام؛ تازه فکر می کنید آن مبلغ چقدر بود؟ نهایتا ۵ میلیون تومان! حالا شما تصور کنید با این مشکلاتی که مردم دارند چقدر راحت عده ای آقای رویانیان را دوره می کنند و از روی ساده دلی و عدم تجربه ایشان، پول مملکت را به خارجی ها می دهند و در واقع آن را هدر می دهند. بنده حتی به این حرف ایشان که گفته فرزندش بیکار است شک کرده ام و آن را نمی پذیرم!»
پیامکی برای رویانیان
مدیرفنی سابق باشگاه پرسپولیس به متن اس ام اسی که اخیرا برای مدیرعامل پرسپولیس ارسال کرده است اشاره کرده و گفت: «قبل از انتخاب مربی پرتغالی و زمانی که بحث حضور متسو مطرح بود به ایشان پیامک زدم و نوشتم : بار دیگر اشتباه گذشته خود را تکرار نکنید،بخدا خون شهدا و آه جوانان این مملکت دامن شما را می گیرد. آن دنیا خود من یقه شما را می گیرم. بازهم گول برخی جریانات، چهار تا کامنت و چند نظرسنجی دروغی را خوردید؟ اصلا من می گویم این نظرسنجی ها درست، اما کجای دنیا با نظرسنجی مربی انتخاب می کنند؟ آیا انتخاب «ویلاس بوآس» مربی سابق چلسی بعنوان سرمربی جدید تاتنهام با نظر سنجی صورت گرفت؟!
یک روز رییس جمهور در مصاحبه ای درباره وضعیت مردم یک منطقه از کشور گفت که می دانم آنها ۱۰ سال است که میوه نخورده اند و اشک در چشمانش حلقه زد و آن روز من هم با ایشان گریه کردم اما من می گویم که الان خیلی ها دیگرهستند که حتی نمی توانند بوی میوه را استنشاق کنند، البته خودم را نمی گویم چون وضعم خوب است، آنوقت می رویم و پول هنگفت را خرج مربیانی می کنیم که ...»
رویانیان گفت: خود شما چطور؟
این مربی و پیشکسوت فوتبال در ادامه گفت: «بنده از دست آقای مجید جلالی ناراحت بودم و الان هم هستم اما در جلسه اخیر با آقای رویانیان ایشان را برای هدایت پرسپولیس پیشنهاد دادم و گفتم که خودم نیز در حد مشاوره به این مربی کمک می کنم؛ حتی گفتم که جلالی را با مبلغی زیر سقف قرارداد می آورم البته خود آقای جلالی اصلا در جریان این موضوع نبود و در همان جلسه آقای رویانیان گفت: خود شما چطور؟ که من بازهم آقای جلالی را پیشنهاد دادم.»

ظاهرا مبلغ فروش "حقیقی" مثل برنج شمال است!
محمد مایلی کهن در پاسخ به این سوال که؛ درباره «خوزه» سرمربی جدید پرسپولیس چه نظری دارد، گفت:«شناختی از این مربی ندارم اما مطمئن هستم که موضوع مبلغ قرارداد ایشان داستان دارد. آقایان هرجا کم می آورند می گویند که با پول فروش علیرضا حقیقی این کار را کردیم؛ پول دنیزلی را با آن دادند، پول پولادی را با آن دادند و ... ظاهرا مبلغ فروش حقیقی مثل برنج شمال است و «ری» می کند! مشکل اصلی پرسپولیس جای دیگری است؛ این تیم هویت خود را گم کرده است و اگر آن هویت برگرددبا کمترین هزینه موفق می شود اما همیشه آدم هایی در راس آن بوده اند که فقط با کلی بدهی این مجموعه را ترک کرده تند؛ همین الان اگر باشگاه ۱۰ میلیارد بدهی داشته باشد، با رفتن آقای رویانیان می شود ۴۰ میلیارد!
پرسپولیس بازیکنان خوبی جذب کرده اما بازیکن فقط یک فاکتور مهم برای موفقیت یک تیم است؛ بنده تا عملکرد فنی مربی جدید تیم را نبینم نمی توانم اظهار نظر کنم همانطور که تا وقتی کار «کی روش» را ندیدم درباره او صحبت نکردم؛ وقتی من می بینم ما با این مربی سه بار برابر قطر که دو بارش هم در تهران بوده به مشکل خورده ایم - یکبارش هم خدا پدر اشکان دژاگه را بیامرزد که نجات مان داد-دیگر نمی توانم سکوت کنم.»
من هم می توانم سکوت کنم و سالی یک میلیارد بگیرم
این چهره فوتبالی در پاسخ به این پرسش که؛ آیا به جلسه اخیر پیشکسوتان پرسپولیس که برای انتخاب سرمربی برپا شده بود دعوت داشت، گفت:« من هیچوت دعوت نمی شوم! مگر محمد خاکپور دعوت بود؟ مگر حسین عبدی، حسین قراخانلو، یعقوب فاطمی مقدم، محمد دادکان و خیلی های دیگر دعوت بودند؟ اگر بودند بگویید! در این کشور افرادی چون محمد خاکپور، حمید علیدوستی، همایون شاهرخی و ... چرا باید در خانه هایشان باشند؟
شما یکی مثل محمد خاکپور را در نظر بگیرید که بی نظیر است؛ هم از نظر دانش و هم از نظر شخصیت؛ یک پهلوان است که شما از راه رفتن و وقارش لذت می برید. چرا باید امثال این بچه ها کنار باشند؟ اینها ظلم است به این آب و خاک.»
مایلی کهن در انتهای این مصاحبه گفت:«از این به بعد حرفهایم را می زنم؛ البته من هم می توانم سکوت کنم و سالی یک میلیارد بگیرم ولی ترجیح می دهم حرفهایم را بزنم.»

هفته‌خوانی:‌ وقتی فوتبال، روزه مکارم را باطل می‌کند!

هفته‌خوانی:‌ وقتی فوتبال، روزه مکارم را باطل می‌کند!

۱۷ تیر ۱۳۹۱ آقای هفته زاده
image
ماشالله این مراجع عظام تقلید هیچ تپه‌ای را بدون تفاوت فرهنگی باقی نگذاشتند و خدا نکند چند وقتی حوصله‌شان سر برود و آن وقت است که باید حتما به یک چیزی گیر بدهند تا روزگارشان بگذرد. حالا این هفته مکارم شیرازی که حاضرم قسم بخورم تا به حال یک لگد خالی به باسن گربه هم نزده، سه پیچ شده که در ماه رمضان باید بازی‌های لیگ برتر فوتبال را تعطیل کنیم...

مراجع ضد فوتبال! 
مسئولان فدراسیون هم هر چه دلیل آوردند که بابا اولا اصلا بازی‌ها بعد از افطار برگزار می‌شود و در ثانی کنفدراسیون آسیا اصلا افطاری و ماه رمضان و زولبیا و بامیه حالی‌اش نمی‌شود و اگر لیگ را تعطیل کنیم بیچاره‌مان می کنند اما تو کله این مرجع تقلید نرفت که نرفت.

مسئولان فدراسیون هم که دیدند این مرجع تقلید به هیچ صراطی مستقیم نیست صحبت‌های ایشان را به پوشک بچه‌شان هم به حساب نیاوردند و اعلام کردند که تحت هر شرایطی مسابقات را در ماه رمضان برگزار خواهیم کرد.

جالب بود مکارم شیرازی درباره هشدار AFC مبنی بر لزوم رعایت قوانین کنفدراسیون آسیا از سوی ایران گفته بود: «لازم است مسلمانان فرهنگ اسلامی خودشان را رعایت کنند و به مراکز جهانی نیز بگویند که فرهنگ ما به ما اجازه این کار را نمی‏دهد».

البته عجیب است که سر این ماجرای ماه رمضان و فوتبال تا الان مقام منظم رهبری دخالت نفرمودند و کمیته حل اختلاف میان مراجع عظام و فدراسیون فوتبال با سرپرستی هاشمی شاهرودی تشکیل نداده‌اند!

صدور حکم جلب سلطان به تعویق افتاد


صدور حکم جلب سلطان به تعویق افتاد

به گزارش شبکه ایران: وکیل 180 خانواده ای که در پرونده شهر جدید هشتگرد موسوم به شهرک "علی پروین" از سلطان شکایت کرده بودند، بالاخره موفق به دیدن علی پروین و مذاکره با او برای حل این پرونده شد.

عباسی راد، وکیل پرونده مذکور در این باره به خبرنگار شبکه ایران گفت: شنبه گذشته شخصی به نام قهرمانی که از نزدیکان علی پروین است با بنده تماس گرفت و گفت که علی آقا تمایل دارد نهار میزبان شما باشد.

وی افزود: قرار ما در رستوران آ.اس.پ بود. من به آنجا رفتم و خود پروین هم آنجا بود. آقای پروین از من خواست اقدام برای گرفتن حکم جلب او از دادگاه را چند روزی به تعویق بیندازم تا مشکل را از طریق وکیل و البته شریکش حل کند. من قصد داشتم وارد فاز اجرایی شوم و برای همین از او خواستم بیشتر توضیح دهد که قصد دارد چه کاری انجام دهد.

عباسی راد اظهارداشت: در جریان صحبت بودیم که شریک علی پروین در این پرونده که شخصی به نام "ت" است هم به جمع ما اضافه شد. البته او به دلیل پرونده ای دیگر در زندان است که گویا هم اکنون در مرخصی به سر می برد. پروین از من خواست حکم جلب عقب بیفتد تا او مرخصی شریکش را تمدید کند و با هم برای حل مشکل جلسه ای با روسای بانک صادرات بگذارند.


این دیدار در شرایطی شکل گرفته که وکیل پرونده هشتگرد بیش از دو سال برای دیدن علی پروین زمان گذاشت اما هیچگاه موفق به این مهم نشد تا اینکه رسانه ای شدن پرونده و مشکل به وجود آمده برای پروین، سلطان را بر آن داشت تا با وکیل شاکیان دیداری داشته باشد.

چند روز پیش یکی از روزنامه های ورزشی از قول وکیل پرونده مذکور نوشت: علی پروین حدود 10 سال پیش به همراه فردی به نام فرشاد تاج الدینی به طور شراکتی از سازمان عمران هشتگرد زمینی را جهت انبوه سازی در اختیار گرفت و چهار دانگ به نام پروین و دو دانگ آن به نام همین شریکش گردید. آنها 900میلیون تومان از بانک صادرات هشتگرد وام گرفتند و وثیقه تضمین پرداخت اقساط وام هم همین زمین بوده. از آنجایی که پروین و شریکش اقساط وام را پرداخت نکرده اند موفق به اخذ سند رسمی هم نگردیده اند و خریداران تنها یک مبایعه نامه و قولنامه در اختیار دارند. بانک برای وصول طلب خود ناچار به حراج زمین گردیده و خریداران حالا باید آنجا را تخلیه کنند.

در این شرایط صدور حکم توقیف اموال علی پروین هم باعث به سرانجام رسیدن پرونده نشد چون وکیل پرونده هیچ مالی از پروین که به نام خودش باشد را نیافته بود! هفته گذشته هم عباسی راد خبرداده بود که حکم جلب علی پروین شنبه یا یکشنبه این هفته صادر خواهد شد که البته حالا به تعویق افتاده است.

ملی پوشان تیراندازی با كمان ایران با درخواست تغییر مربیان خود، از حضور در تمرینات خودداری كردند.
 
به گزارش ایرنا، میلاد وزیری و زهرا دهقان به عنوان دو كماندار المپیكی ایران قرار بود از روز گذشته تمرینات خود را زیر نظر مربیان تیم ملی آغاز كنند اما با ارائه درخواستی از مسئولان فدراسیون تمرینات را تحریم كردند.

این دو كماندار درخواست كرده اند كه مربیان فعلی از سمت خود بركنار شوند و علاوه بر بازگشت مربیان كره ای به سمت خود، از زهرا شمس و حمزه صفایی نیز در كادر فنی تیم ملی استفاده شود.

زهرا شمس همسر میلاد وزیری و حمزه صفایی فرزند رییس سابق فدراسیون تیراندازی با كمان هستند.

حدود دو ماه قبل محمدعلی شجاعی سرپرست فدراسیون تیراندازی با كمان به دلیل نارضایتی از عملكرد مربیان كره ای تیم ملی، آنها را از كار بركنار و زبیدالله سلیموف را به عنوان سرمربی منصوب كرد.

در همان زمان هم ملی پوشان در اعتراض به این تغییرات از حضور در تمرینات خودداری كردند اما بعد از گذشت چند روز به اردو بازگشتند تا برای شركت در جام جهانی آمریكا آماده شوند.

این بار در حالی كه زهرا دهقان به تازگی سهمیه بازی های المپیك را كسب كرده است تا تعداد المپیكی های تیراندازی با كمان ایران به دو نفر برسد، داستان تحریم تمرینات تكرار شد تا در فاصله كمتر از یك ماه تا آغاز بازی های المپیك لندن موضوع شركت كمانداران ایران در این بازی ها زیر سوال برود.

اخراج فوتبالیستهای ایرانی از امارات
هادي آيت‌اللهي نایب‌رئیس اول فدراسیون فوتبال، ديپورت شدن فوتباليست‌هاي ايراني شاغل در ليگ امارات را يك تصميم سياسي از سوي شيوخ اماراتي مي‌داند‌.
به گزارش  « تابناک»، آيت‌اللهي با اشاره به سياستهاي دولت امارات مبني برقطع همكاري باشگاه‌هاي فوتبال اين كشور با فوتباليست‌هاي ايراني مي‌گويد: «این رویه‌ای است که کشور امارات طی چند سال اخیر در پیش گرفته و اقدامی کاملا سیاسی است. سطح فوتبال ایران و امارات قابل قیاس نیست به همین خاطر دليلي ندارد مقابله به مثل كنيم.»
به‌واسطه اعمال چنين قانوني است كه محمد رضا خلعتبري، بازيكن فصل قبل الوصل امارت به ايران برگشته و باب مذاكره را با تيم‌هاي‌ليگ برتري باز كرده است. البته معدود فوتباليست‌هاي ايراني از تصميم تازه اماراتي‌ها ضرر نخواهند‌كرد‌چرا كه بعضي از تيم‌هاي ليگ برتري‌درحال‌حاضر از تيم‌هاي‌اماراتي هم بيشتر پول مي‌دهند!