نمی دانیم از جان فوتبال چه می خواهید ؟

اينروزها در سكوت خبري تعطيلات نوروزي رسانه ها ، بحث حضور مجدد علي منصوريان در رأس تيم ملي فوتبال اميد ايران مطرح شد ، به نظر می رسد وی از حمايت  ،دوست قديمي از دوران حضور در تيم فوتبال پارس خودروبه گوش مي رسد. علي منصوريان اولين تجربه مربيگري را با اخذ مجوزي خاص از فدراسيون فوتبال بدليل نداشتن مدرك مربيگري A آسيا با تيم فوتبال پاس همدان در ليگ برتر آغاز و ماحصل اين تجربه ناموفق كسب 6 امتياز از ده بازي و قرار گرفتن در انتهاي جدول ليگ برتر بود .

به گزارش «تابناک»، تيم پاس همدان در هفته نهم با شاهين در بوشهر به تساوي يك بر يك رسيد و در هفته دهم بازي را به راه آهن در همدان واگذار كرد تا علي منصوريان بگويد در آينده فقط براي ديدن غار عليصدر به همدان سفر خواهد كرد. اما بعد از این کارنامه ضعیف علي منصوريان ، پاداش گرفته و مربي تيم ملي فوتبال ايران و بعد از آن سرمربي تيم ملي فوتبال اميدايران شده تا اوبا اندوخته اندك ذكر شده آرزوي چهل ساله مردم ايران جهت راهيابي به المپيك لندن را برآورده كند ! 

آقایان خجالت هم خوب چیزی است ، نمی دانیم از جان فوتبال چه می خواهید ؟ راستی چرا حسن حبیبی ، پرویز ابوطالب ، حسن روشن ، همایون بهزادی و صد ها پیشکسوت بزرگ فوتبال خانه نشین هستند ؟ اصلا چه کسانی برای آینده فوتبال تصمیم می گیرند ، آقای کفاشیان هنرت را در 4 سال گذشته دیدیم ...انتظار داریم یک سری از چسبیده های فوتبال را از دور برت حذف کنی تا جامعه فوتبال سالم تر شود ...

اما به جاه طلبي و بلند پروازي انسانها در اين تخصص ايرادي نداريم اما در انتخابات بايد منطق وجود داشته باشد.اگر منطقي نگاه كنيم هر پسر بچه 10 ساله هم آرزو دارد مربي يا بازيكن تيم ملي شود ولي اين امكان وجود ندارد چون انتخاب كننده ها عاقل هستند و ميدانند اين فرد در شرايط فعلي واجد شرايط احراز پست مربيگري تيم ملي نيست و در مورد انتصاب علي منصوريان در رأس تيم ملي اميد به منصوريان ايرادي نيست چون او هم آرزوهايي داشته و دارد اما انتخاب كننده ها بايد فاكتورهاي لازم را در نظر بگيرند. منصوريان با تيم فوتبال اميد ايران در خاك عراق اين تيم را يك بر صفر بردودر تهران با دو گل بازي را به عراقيها واگذار كرد و داستان كمال كاميابي نيا در تيم ملي اميد ايران تكرار شد

تا علي منصوريان كه از فدراسيون فوتبال ارتزاق كرده و كارمند آنجا محسوب ميشدبراي تبرئه خود اسرار فدراسيون فوتبال را برملا كرد تا نتيجه باخت را تحت الشعاع آن قرار داده و خودش را مبرا كند! اما يك مربي با تجربه در شرايط سخت ابتدا خودش ، بعد افراد تحت امرش و سپس اوضاع را كنترل كرده تا نتيجه لازم را كسب كند.

در اين گونه موارد تجربه ثابت کرده نقش تجربه ،دانش و آگاهي مربيان در زمان بحران بالاست و هر كس بخاطر چند صبا بازي كردن در تيمي بزرگ يا ملي نميتواند ابزار لازمه موفقيت در مربيگري را بدست آورد ، بلكه با كار ، تلاش ،كسب تجربه و علم انسانها رشد ميكنندو علت پايين بودن كيفيت كارها رابطه بازي هايست كه بعضي چون از جيبشان خرج نميكنند، بيت المال را به حراج ميگذارند و به اعتراض و تذكرات ديگران توجهي ندارند.

البته علي منصوريان از نظر اخلاقی از برترین های فوتبال است ولی خوب بودن برای مربی بزرگ بودن کافی نیست ، مربی بزرگ باید کارنامه قابل قبول داشته باشد ، با دانش و مستقل باشد...

آقای کفاشیان آقای؟ به پشتوانه چه کسی چندین سال متوالی زیر دست شما و البته با قدرت شما جولان می دهد ...

خلاصه كلام این که : دوستان، مردم ما فهيم و آگاه هستند و باید به شعور آنها احترام بگذاريم و شايسته سالاري را جايگزين رابطه سالاري و دوست بازي كنيم.