ازقهر ملی پوشان تا ممنوع الفعالیت شدن مربی


حاشیه های پایانی سال ۹۰ موجب شد تا فدراسیون هندبال که در بعد نتیجه گیری نیز موفق عمل نکرده بود، مورد انتقادات بسیاری واقع شود.

به گزارش افکار نیوز -  در سال ۸۹ تیم ملی هندبال ایران در بازی های آسیایی گوانگ جو به مدال نقره دست یافت که نتیجه بسیار خوبی برای این تیم محسوب می شدو از این رو انتظارات از هندبال ایران بالا رفت، به نحوی که تصور می شد این تیم با بازیکنان شاخصی که در اختیار دارد، می تواند بریا نخستین بار طعم المپیکی بودن را بچشد اما در عمل این اتفاق رخ نداد. 

به گزارش افکار نیوز، پس از نايب قهرماني هندباليست‌هاي ايراني در بازي‌هاي آسيايي گوانگژو و كسب مدال نقره اين رقابت‌ها، نيمكت تيم ملي دستخوش تغييرات بسيار شد كه مهمترين آن رفتن ماچك سرمربي پيشين ايران به قطر بود. همان زمان هم بسياري از دست‌ دادن ماچك را شكستي براي هندبال كشورمان توصيف كردند. 

اما جلال كوزه‌ گري رئیس فدراسیون هندبال انتقادهاي صورت گرفته را مغرضانه خواند. از طرفي انتخاب ريمانيچ به عنوان سكاندار جديد تيم ملي كم حاشيه نبود. ملي پوشان هندبال در آستانه اعزام به مسابقات انتخابي المپيك كره بودند كه ناري، مربي با تجربه هندبال و دستيار ريمانيچ قيد همكاري با اين تيم را زد. 

ناكامي در راهيابي به المپيك شدن اولين نتيجه‌اي كه بود كه ريمانيچ با تيم ايران گرفت. درست پس از اين مسابقات بود كه اختلافات ملي پوشان كليدي با مربي كروات علني شد. فدراسيون هندبال در اقدامي انتحاري بازيكنان اصلي از جمله مسائلي، استكي و بيجاري را به دليل رعايت نكردن مقررات و انضباط تيمي كنار گذاشتند. هر چند فدراسيون در آستانه جام ملت‌هاي آسيا بازيكنان كنار گذاشته را دوباره به اردو دعوت كرد اما هندباليست‌هاي مذكور حاضر نشدند زير نظر مربي كه به ادعاي آن‌ها به ايراني‌ها توهين مي‌كند باشند. به اين ترتيب تيمي متشكل از بازيكنان جوان و اكثراً بي‌تجربه راهي عربستان شدند تا ضمن كسب مقامي در حد نام ايران، جواز حضور در مسابقات جهاني ۲۰۱۳ را هم كسب كنند. در شرايطي كه تنها سه تيم اول اين رقابت‌ها جهاني مي‌شدند تيم ملي هندبال‌مان به مقامي بهتر از پنجمي دست نيافت . 

اما تیم ملی هندبال جوانان براي دومين بار در مسابقات قهرماني جوانان جهان در يونان علاوه بر كسب مقام دوازدهمي به عنوان بهترين تيم آسيا شناخته شد. 

اتفاق ویژه سال را نیز می توان قهر محمد نقي ناري سرمربي تيم ملي جوانان دانست که بعد از قهر وی، این مربی از سوي فدراسيون هندبال به مدت چند سال از حضور در ميادين و مسابقات محروم گرديد