این فوتبال "نا پاک" کی "پاک" می شود؟


سال هاست که فوتبال ایران به بی نظمی و بازیکن سالاری بازیکنان عراقی عادت کرده است اما مشخص نیست که به چه دلیل اقدام موثری در قبال رفتارهای صورت گرفته این بازیکنان انجان نشده است. 

به گزارش افکار نیوز ، اگر قهر کردن عمادرضا و امتناع وی از شرکت در تمرینات تیم سپاهان و در ادامه تصمیم باشگاه برای کنار گذاشته شدن وی از تمرینات این تیم در روزهایی غیر از تعطیلات نوروز رخ می داد، مانور رسانه ای زیادی پیدا می کرد اما به لطف منتشر نشدن روزنامه ها این خبر برد زیادی پیدا نکرد تا باشگاه سپاهان در آرامش بهتری نسبت به رفع ورجوع مشکل پیش آمده اقدام کند. 

مطلع شدن عمادرضا مهاجم عراقی تیم سپاهان نسبت به قرار نداشتنش در ترکیب اصلی تیم سپاهان موجب شد تا وی تمرینات تیمش را ترک کند کادر فنی نیز در واکنش به این رفتار اجازه شرکت در تمرینات را به عمادرضا نداد تا وی به طور موقت از این تیم اخراج شود. 

قهر و آشتی بازیکنان عراقی در طی سال های گذشته به سریالی تکراری برای فوتبال ایران تبدیل شده است اما در این فصل شاهد اوج گیری رفتارهای آماتوری این بازیکنان و سکوت باشگاه های ایرانی در قبال آن ها بودیم. 

هوار ملا محمد ابتدای فصل با قراردادی با رقم بالا که پسر برادر هوار در سایت شخصی اش رقمی مدعی رقمی بالاتر از میلیارد شده بود ، به تیم ذوب آهن پیوست ،البته باشگاه اصفهانی حاضر به تایید این رقم نشد. هوار در طول یک نیم فصلی که در ذوب آهن حضور داشت هیچ گاه در تمرینات نتوانست نظر مثبت منصور ابراهیم زاده را جلب کند و به نیمکت ذخیره ها تبعید شد تا در نهایت در زمان تعطیلات نیم فصل ایران را تر کرده و هنوز هم که هنوز است هیچ خبر موثقی در مورد وی منتشر نشده است. 

کرار جاسم نیز در بی انضباطی دست کمی از دو هم کشوریش نداشته و بعد از جدا شدن از استقلال، در مدتی که به تیم شاهین پیوسته حضور منظمی در تمرینات این تیم نداشته و هر بار به دلایلی از شرکت در تمرین و مسابقات تیمش امتناع کرده است. 

آن چه که مشخص است در پشت پرده حضور بازیکنان عراقی رد پای دلالانی مشاهده می شود که از نفوذشان در برخی باشگاه استفاده کرده و با رقم هایی بسیار بالاتر از حد متعارف بازیکنان عراقی را به لیگ ایران می آورند. متاسفانه لابی های پشت پرده باشگاه ها و ارتباطات پشت پرده دلالان مانع از آن می شود که بعد از بی انضباطی های صورت گرفته از سوی بازیکنان عراقی، برخورد محکمی با آن ها صورت بگیرد. 

به طور نمونه هوار ملا محمد در هر دو تیم استقلال و پرسپولیس به یک بازیکن فوق العاده بی انضباط و مشهور به فرار از تمرینات معروف بود اما همین بازیکن در فصل نقل و انتقالات با رقمی بالا از باشگاه ذوب آهن سردرآورد تا قدرت نهان دلالان فوتبال بیش از پیش مشخص شود. 

بی انضباطی عمادرضا آخرین مورد از بی نظمی های بازیکنان عراقی نبوده و نخواهد بود اما با مکانیسم اشتباه حاکم بر فوتبال ایران همچنان شاهد حضور بازیکنان عراقی در لیگ ایران و تیم های لیگ برتری خواهیم بود