مصطفى دنيزلى: پيشرفت فوتبال ايران با اين زمين ها يک خيال است :





    روزنامه ابرار: پس از پيروزى هاى قاطع پرسپوليس در ليگ قهرمانان، بيشتر علاقه مندان به اين تيم و كارشناسان به ستايش از تيم دنيزلى پرداختند . ايسنا پس از برد باارزش با مصطفى دنيزلى گفت وگويى را انجام داده كه در ادامه مى خوانيد:
    •پرسپوليس برد خوبى را برابر الغرافه بدست آورد، ادامه راه پرسپوليس در ليگ قهرمانان را چگونه ارزيابى مى كنيد؟
    -براى مرحله اول در جايگاه خوبى داريم و اگر اين گونه ادامه دهيم فكر مى كنم در گروهمان اول مى شويم، از الان نمى دانم در مرحله پلى آف رقيب مان چه تيمى است ولى در هر حال به دنبال پيروزى هستيم، ما الان در گروه امتيازات خوبى جمع كرده ايم.
    • فكر مى كنيد پرسپوليس براى موفقيت در مرحله بعدى ليگ قهرمانان آسيا نياز به تقويت دارد؟
    -با اين كادر مى توانيم به موفقيت برسيم. چون اين بازيكنان همديگر را خوب مى شناسند و خيلى خوب همديگر را در زمين پيدا مى كنند. جدا از اين مسئله بررسى ها و ارزيابى در پايان ليگ برتر خواهيم داشت و در اين باره تصميم مى گيريم. اين كه اين تيم پرسپوليس نياز به تقويت دارد يا خير را بازيكنان با عملكردشان در بازى هاى آتى به من ثابت خواهند كرد.
    • اين تيم پرسپوليس با پرسپوليس ايده آل شما چقدر فاصله دارد؟
    -اين تيم ۶۵ تا ۷۰ درصد تيم ايده آل من است.
    • كيفيت فوتبال ايران را در مدت اخيرى كه در آن حضور داشتيد چطور ارزيابى مى كنيد؟
    -براى اين كه كيفيت فوتبال بالا برود، نياز به زمين هاى مساعد براى تمرين و بازى داريم اما متاسفانه زمين هاى فعلى ايران از آن جهت كه به سرعت بازيكنان و پيشرفت فنى آن ها كمك كند مساعد نيست و با اين شرايط نبايد انتظار فوتبال عالى و روان را داشت و اين انتظار بيشتر يك خيال است.
    • گويا شما بر شرايط زندگى حرفه اى بازيكنان، تغذيه آن ها و درمجموع بر روند عملكردشان نظارت جدى و دقيقى دارد و همين مسئله باعث موفقيت دنيزلى شده است؛ آيا اين مسئله را قبول داريد؟ اين مسائل را در كيفيت كار بازيكنان چقدر موثر مى دانيد؟
    -بله. اين مسئله يكى از نكات اجتناب ناپذير فوتبال است و تيم هايى كه مى خواهند به موفقيت برسند و فوتبال خوبى ارائه دهند بايد اين مسائل را بسيار جدى بگيرند. خوشحالم كه بازيكنان پرسپوليس در حال حاضر اين مسائل را رعايت مى كنند و دقت كافى در آن دارند. نتيجه اش آن شده كه بازيكنان هم به لحاظ فردى، فيزيك شان خوب شده و قوى تر شده و هم عملكرد بهتر شده است.
    • شما بازيكنان ايرانى مختلفى را در تيم هاى ديگرى ديده ايد و ارزيابى كافى از عملكرد بازيكنان فعلى تان داريد، آيا براى جذب بازيكنان جديد در انتهاى فصل برنامه ريزى داشته ايد و گزينه هايتان را به مديريت باشگاه پرسپوليس اعلام كرده ايد؟
    -وقتى در جريان مسابقات ليگ برتر و ليگ قهرمانان آسيا هستيم خيلى نمى توانيم اين مسائل را از نزديك پيگيرى كنيم اما اسامى اى در ذهن دارم كه در روزهاى آينده آن را به مديريت باشگاه اعلام مى كنم.
    • آيا پرسپوليس امسال مى تواند سهميه ليگ قهرمانان آسيا فصل آينده را به دست آورد؟
    -فقط عملكرد ما آن را تعيين نمى كند و بلكه بستگى به عملكرد ساير تيم ها هم دارد كه ببينيم تا چه اندازه امتياز از دست مى دهند. بنابراين هر چقدر كه تيم ما خوب باشد و نتيجه بگيرد بايد تيم هاى بالاسرى ما هم امتياز از دست بدهند تا بتوانيم رتبه تيم را در جدول ارتقا دهيم.
    •تا چه اندازه به قهرمانى پرسپوليس در ليگ برتر در فصل آينده اميدوار هستيد؟
    -پرسپوليس فصل آينده قهرمان ليگ برتر مى شود.