موتور غیرت سرخ‌پوشان با «رگبار دشنام» روشن می‌شود؟!









یادداشت ویژه: نسخه شفابخش «علی سلطان» از راه رسید ؛ موتور غیرت سرخ‌پوشان با «رگبار دشنام» روشن می‌شود؟!



ایرج طالع | خبرگزاری پارس فوتبال دات کام


کشتی پرهزینه کادرفنی تیم پرسپولیس که طی دو فصل اخیر با تغییر و تحولات زیادی روبرو بود، امروز به گل نشسته است. افکار کمیته ای که رای به استخدام مربی" خارجی" میداد، این روز ها به نوع "ایرانی" آن رضایت می دهد. و این یعنی یک شکست برای سردار و پولهایی که به سادگی آب خوردن بر باد رفت؛ و این شکست ، کام سردار را به‌شدت تلخ کرد. اما بازسازی پرسپولیس کنونی از نظر فنی و علی الخصوص روانی نیاز به یک فصل و تغییراتی فراوان در نیرو و نموّ ایده ها دارد.
یحیی وارد می‌شود !
یحیی را همه هواداران پرسپولیس مثل مهدوی کیا دوست دارند. مردی نجیب و با شخصیت که بالای 70 بازی ملی دارد و جزوی از تاریخ خط دفاعی فوتبال این مرز و بوم است. از وقتی او از تربیت یزد و نساجی مازنداران به حرفه مربیگری روی آورد تا به واسطه رابطه همشهری بودن با شهریار در راه آهن دستیار شد و یا وقتی بواسطه درد در قلب سرخ از سابقه چند هفته ای سرمربیگری خود در صبا باطری گذشت؛ وارد کشتی طوفان زده پرسپولیس شد. او هم مثل نماد اعتراض اینروز های پرسپولیس یا آن گلزن قرن شاید بسوزد و برود، چون تخصص فوتبال ما در سوزاندن اسطور های خودش است. مربیگری پله به پله و تدریجی تجربه را ره آورد دارد و اگر غیر از این بود زیدان باید اینک مربی تیم ملی فرانسه میشد یا فیفا کلاسهای آموزشی خود را تعطیل میکرد. هر چه باشد این بار نوبت یحیی رسیده و برای هواداران لااقل در شعار هایشان تغییراتی ایجاد شده.
سلطان پیروز میدان!
علی آقا چندین بار آمد و رفت. چه گاو گوسفندی به پای او ذبح شد تا خون قرمز فرش ورود او باشد. تمام خارجی ها چیزی از فوتبال نمی فهمیدند، چون فارسی بلد نبودند یا سخنانشان تحریف می‌شد. به بازیکن می گفتند راست برو، بازیکن به چپ می رفت. هر چه بود گذشت. امروز دوباره آسیا شاهد سیستم عجیبی در فوتبال خواهد بود که خیلی وقت بود خبری از آن نبود. فوتبال سنتی با چهار دفاع، چهار هافبک و دو مهاجم با انگیزش رگبار دشنام که حس انتقام و سرعت به بازیکن میدهد تا کوه را از جا بکند!. همه دوست دارند برگردند .حتی آن پیرمرد ملق‌زن کنار زمین، دیشب ساکش در دستش و چشمش به گوشی تلفن بود تا دینگ دینگ بنوازد یا تلگرافی از راه برسد!
بازیکنان عاشق کار !
ترکیب جدید و میهمانان جدیدِ این ترکیب چه بازیکنانی خواهند بود. آیا این بازیکنان به یکباره دگرگون خواهند شد یا باز داستان استیل آذین پیش خواهد آمد و جادوگر به تمرینات گیر میدهد. آیا بازیکنان با چند جلسه تمرین از این رو به آن رو میشوند؟!. آیا سونامی پرسپولیس در راه است و هزاران سوال دیگر.. هر چه هست چون در این جمع دیگر خارجی نیست ، دیگر خبری از بزنیم و برقصیم و دلارها را از فریزر خارج کنیم هم نخواهد بود. حالا بخش جدی کار فرا رسیده ؛ زیرا عدم نتیجه‌گیری در نیم فصل دوم مساوی است با زیرسئوال رفتن بسیاری... بنابراین اکنون وقت کار است ؛ کار ،کار و باز هم کار!
گناه قلم !
نگارنده براین باور است که باید برای مخاطب حقیقت را گفت، حتی اگر مجبور شوی بعد از پخت تک‌دست، چشمانت به نظراتی چپ‌دست روشن شود. و مجبور باشی گوشهایت را با گوشه های کاپشنت بگیری! اما هراسی نیست، همیشه این درگیری وجود داشته تا بواسطه شلوغی و ایجاد هیاهو، پولهای میلیاردی به جیب افراد خاصی برود... با این حال امیدواریم روزگار دو تیم پرطرفدار فوتبال ایران، یعنی پرسپولیس و استقلال همواره سبز و امیدوارکننده باشد.