انتخابات یا انتصابات انجمن نویسندگان و عکاسان ورزشی ایران

 امیر برادران


قراره بزودی انتخابات انجمن ورزشی نویسان ایران برگزار بشه انجمنی که خشت اول آن از ابتداد کج گذاشته شد و این کج نهادن خشت اول باعث شد  تا این انجمن  نیز همچون بسیاری از دیگر امور و زمینه های ورزشی ما در بستر قابل قبول و سازنده قرار نگیرد  و امروز بعد از این همه سال با کمترین اعتبار همراه باشد .گردن گذاشتن به حرکتی غلط و مردود از همان آغاز باعث شد تا انجمن به اصطلاح نویسندگان و عکاسان ورزشی  ایران از رکن اول و اصل تردید ناپذیر کار روزنامه نگاری  یعنی استقلال حرفه ای دور شود!! رئیس این انجمن به اصطلاح ورزش نویسان ایران  را از نزدیک نمی شناسم و قصد توهین هم ندارم اما ایشان پیرامون دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی مطلبی قلمی کرد  تا بیش از پیش بدانیم که چه کسی و با چه میزان دانشی 17 سال در این پست نشسته است.او می گوید که:
جنگ روانی کارلوس کی‌روش به ویژه پس از اخراج شجاعی در این برد بی تاثیر نبود. وی با این روش توانست هم بر عملکرد تیم خود و هم بر بازیکنان حریف و داوری تاثیر بگذارد و نتیجه مثبت این روش زیرکانه !!سرمربی تیم ملی، علیرغم دریافت کارت قرمز از داور، در پایان بازی بر همگان مشهود بود. http://isna.ir/fa/news/91072717731/یادداشتی-درباره-پیروزی-تیم-ملی-ایران-براب
براستی چه می توان گفت که کسی عنوان ریاست انجمن ورزشی نویسان ایران را  در طول 17 سال عهده دار است !حرکت مردود و احمقانه کی روش را زیرکانه قلمداد کند!
خود کی روش 48 ساعت بعد از مسابقه که آرام شده بود، در مصاحبه ای با فارس: از اینکه اخراج شدید چه حسی داشتید؟
حس خوبی نداشتم و از این رفتارم راضی نیستم چون به داور فرصت دادم مرا جریمه و از زمین مسابقه اخراجم کند. نباید این اجازه را به او می دادم. اشتباه من و مسعود یک شکل بود چون ما هر دو اخراج شده بودیم!!

در این میان بد نیست یادآوری کنیم که  نماینده وزرات کشور جمهوری اسلامی در 17 سال پیش و به هنگام انتخاب رئیس برای انمجن ورزشی نویسان ایران در پاسخ به نویسندگان ورزشی که گفته بودند این انجمن سیاسی نیست و اجازه بدهید تا خودمان انتخاب کنیم ! گفت: از نظر ما حتی انجمن حمایت از بیماران کلیوی هم سیاسی است!!
نماینده وزارت کشور همچنین  به اعضای هیت مدیره به گونه ای علنی و مستقیم گفت که چنانچه آقای سیدعبدالحمید احمدی را به عنوان رئیس انتخاب (بخوانیم انتصاب) کنید وزرارت کشور این انجمن را تایید میکند و به رسمیت می شناسد و در غیر این صورت هرگز!!
 و بدینسان آقای سیدعبدالحمید احمدی 17 سال است که رئیس انجمن ورزشی نویسان در جمهوری اسلامی است!! انجمنی که دبیرکل سابق آن (منوچهر زندی ) می گوید: درچند سال گذشته در ورزش ایران تغییرات عجیبی رخ داده و به عنوان یک فرد ورزشی کمتر مدیران حال حاضر ورزش کشوررا می شناسم. در گذشته بیشتر مدیران ورزش از جنس ورزش بودند، اما امروز دیگر به این شکل نیست و اگر هم مدیر ورزشی باقی مانده باشد به طور کامل در اختیار مدیران بالادست خود قرار گرفته است!! وی تاکید کرد: دبیرکلی که قدرت لازم را در اختیار ندارد، و به دلیل عدم امکان برقراری ارتباط با مدیریت ورزش امکان جذب پول وامکانات را ندارد !!بهتراست جای خود را به فرد دیگری دهد!!


آنچکه تردید ناپزیر است، این است که انتخابات در حکومتی چون جمهوری اسلامی و ولایت مطلقه فقیه هیچ معنا و مفهومی به شکل معمول ندارد و از همان آغاز این حکوت ویرانگر دیده ایم که همه گاه با این حیله و فریب که فعلا تن به این غلط بدهیم تا در آینده بتوانیم آن را تغییر دهیم و به درست دست پیدا کنیم!!!
جمهوری اسلامی با همین رنگ و ریا شکل گرفت و از آن پس نیز آنان که به پای صندوق رای رفته اند ، همواره ناگزیر بوده اند تا به خیال خود بد را به جای بدتر انتخاب کنند که همین امر گویای 34 سال تکیه بر باد است!!
حرف آخر اینکه انجمن به اصطلاح ملی نویسندگان و عکاسان ورزشی ایران در سال 1374 به همان شکلی به راه افتاد که مثل همه جای دیگر خشت اول کاملا کج گذاشته شد تا هرگز ذره ای اعتبار و احترام بدست نیاید!!