یحیی زاده: تنها خدا شمار مسافران المپیکی ایران را می‌داند

سید جلال یحیی زاده، عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس درباره تشکیل کمیته مشترک دولت و مجلس برای مقابله با تحریم‌ها با بیان اینکه سخنان مقدماتی برای این کار انجام شده است، گفت: این کار می‌تواند کار بسیار پسندیده‌ای باشد؛ البته اگر مقدار بیشتری از تعامل، تفاهم، همدلی و هماهنگی و همگرایی و هم‌افزایی.
به گزارش «تابناک»، یحیی‌زاده درباره حضور عباسی، وزیر ورزش در فراکسیون ورزش مجلس گفت: وی در فراکسیون توضیحات قابل قبولی دادند که فعلا اعضای هیأت رئیسه فراکسیون قانع شده و به گفته‌های وزیر اعتماد کردند و بیشتر نفرات این مجمع پذیرفتند. فعلا با این سخنان آقای وزیر، برای حضور در المپیک مشکلی نیست و چیزی ما را تهدید نمی‌کند.
وی درباره استیضاح وزیر ورزش و جوانان گفت: موضوع استیضاح، بحث دیگری است و صرفا مربوط به اعضای فراکسیون نمی‌شود، چون امضاکنندگان، بیشتر از نمایندگانی غیر از اعضای فراکسیون هستند که شمارشان بیش از ۴۵ نفر است و در آینده می‌تواند بیشتر از این میزان هم باشد.
بنا بر این گزارش، عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس افزود:‌‌ هم‌اکنون برای اجرایی کردن استیضاح، زمان مناسبی نیست، چون فعلا مجلس تا دو هفته تعطیل خواهد بود و پس از آن هم در آستانه آغاز المپیک هستیم؛ بنابراین، در چنین شرایطی، خرد جمعی معمولا تمایلی به استیضاح نخواهد داشت و زمان برای ریسک انجام این کار را نداریم، مگر اینکه تا آن هنگام، ابطال سخنان آقای وزیر اثبات شود؛ یعنی خلاف گفته‌های ایشان معلوم و مشخص شود که تعلیق‌ها حتی برای چند نفر از کسانی که سهمیه بازی‌های المپیک را به دست آورده‌اند، به قوت خود باقی است.
یحیی‌زاده عمده دلیل استیضاح وزیر را بحث تغییر ناگهانی رؤسای پنج فدراسیون عنوان کرد و افزود: این مسأله تنها مختص موضوع تعلیق نیست و نزدیک بیست مورد دیگر نیز مطرح است.
وی گفت: ورزش ما در پکن نتیجه‌ای نگرفت و با اینکه ما در کشتی، تاکنون بیشترین مدال‌ها را داشته‌ایم، با وجود توزیع چهار مدال برای هر وزن، کمترین مدال را به دست آوردیم.
او همچنین ابراز امیدواری کرد، در المپیک پیش روی، اردوی تیم ملی کشتی کشورمان، بتواند دست‌کم پنج مدال به دست آورد.
سید جلال یحیی‌زاده در پاسخ به پرسش خبرنگار ما، مبنی بر این که شمار افراد کاروان شرکت کننده در بازی‌ها چند نفر خواهد بود، گفت: خدا می‌داند و یادآور شد: معمولا پیش از این، افراد بسیاری با عناوین گوناگون شرکت می‌کردند؛ از همکاران ما تا خیلی‌های دیگر.
المپیک برای این پنجاه و چهار قهرمان، به معنای چندین سال محرومیت و رنج و عذاب و تمرین سخت است، ولی برای یک عده خواص چند برابری به معنای جای خوبی هست، برای تفریح و خوش‌گذرانی و سفر مجانی با امکانات دولتی؛ اما مجلس در این مسائل هم با قاطعیت وارد خواهد شد.