ظاهرا مبلغ فروش "حقیقی" مثل برنج شمال است!


مایلی کهن بعد از انتقادات شدید چند ماه قبل خود از انتخاب مصطفی دنیزلی بعنوان سرمربی سرخپوشان و طرح موضوعاتی چون چرایی سفر رویانیان به ترکیه برای آوردن این مربی ، پرداخت پولهای هنگفت به این خارجی و ... سکوت اختیار کرد اما حالا با توجه به وضعیت اقتصادی مردم و ریخت و پاش های فراوان در فوتبال ایران بار دیگر لب به انتقاد می گشاید.
چرا پس از قرارداد بحث نوه و مادرزن مطرح می شود؟
وی درباره دنیزلی و عملکرد وی در پرسپولیس در ادامه افزود: «برای من جای سوال دارد که چرا مربیانی مثل دنیزلی زمان عقد قرارداد با تیم های ایرانی هیچ مشکلی ندارند و وقتی می خواهند پول بگیرند همه چیز خوب است اما در ادامه ناگهان بحث نوه شان مطرح می شود و یا پدر زن و مادر زن شان بیمار می شوند و از این دست بهانه ها! ایشان امروز تمیش ۴ گل می خورد و فردا می رود ترکیه و حتی در مقاطعی اتفاق افتاد که این مربی در فاصله دو مسابقه پرسپولیس حتی یکبار هم در تمرینات شرکت نکرد. این قرارداد را که بنده نبستم، همین دوستان بستند. مربی ای که پول می گیرد باید حضور داشته باشد اما چون آقایان بلد نبودند قرارداد ببندند و پول را هم از جیب خودشان نمی دادند این اتفاقات در پرسپولیس افتاد.
در شرایط فعلی اقتصادی آمریکا و اروپا این مربیان بیکار هستند و برای تیمداری التماس می کنند و حاضرند با کمترین هزینه کار کنند اما ما با آنها قرارداد های نجومی می بندیم و ...
البته به نظر من در همان اروپا به رغم مشکلات اقتصادی مثل اینجا نیست که ناگهان قیمت نان ۶ برابر شود بلکه نهایت در کشوری مثل آلمان اگر نان امروز یک مارک قیمت دارد، یکسال بعد نهایت دو فینیک گران می شود و با وجود این مسایل در اینجا و با علم به مشکلات اقتصادی مردم ما می رویم و پول هنگفتی را به جیب دنیزلی ها می ریزیم که جای تاسف دارد.»

پول کم بیاید باز سراغ بنزین می روند
مایلی کهن در ادامه به انتقاد از مدیرعامل پرسپولیس پرداخت و وی را عامل اصلی این اتفاقات دانست: «طبعا آقای رویانیان مثل همیشه می گوید من این پول ها را از دولت نمی گیرم؛ آخر مگر می شود از دولت نباشد؟ شما دقیقا این پول ها را از دولت پرداخت می کنید؛ البته مهم نیست و فردا هم که پول کم آوردید نرخ بنزین را دوبرابر می کنید و همه چیز حل می شود و ...! همه ما می گوییم پیرو حضرت علی (ع) هستیم و پیرو ولایت اما عملا راه مان متفاوت است.»
سرمربی اسبق تیم ملی ایران با اشاره به عملکرد سرمربی سابق پرسپولیس به انتقادات خود ادامه می دهد: «آقای دنیزلی یک مربی دروازه بانان با خود به پرسپولیس آورد در حالیکه به نظر بنده تنها مربی ای که در دوره قبل کار خود را بخوبی انجام می داد سعید عزیزیان بود که این آقایان تا وارد شدند ریشه او را زدند، با حضور دنیزلی یک دروازه بان خارجی به تیم اضافه شد و هوشیار، پولادی زاید و مهدوی کیا نیز آمدند، حالا شما نتایج این مربی را مقایسه کنید با نتایج حمید استیلی که البته بنده انتقاداتی به این مربی هم داشتم و دارم. به نظر شما استیلی بهتر نتیجه گرفته یا دنیزلی؟
دلبوسکه هم وقتی "کپ" می کند، مشورت می کند چه رسد به ...
تمام مربیان دنیا مثل گورادیولا، مورینیو، دل بوسکه و ... در طول مسابقات و در مواقعی که به اصطلاح «کپ» می کنند با افرادی که کنارشان هستند مشورت می کنند اما شما به من بگویید که یکبار دیدید سرمربی پرسپولیس با کسی مشورت کند؟ اصلا کسی کنار او بود که به او مشاوره دهد؟ این مربی حتی پا را فراتر گذاشت و دستور به برکناری سرپرست تیم داد که این کار در حیطه وظایف او نبود! البته این مشکل در تیم ملی هم هست و شما می بینید که سرمربی این تیم فرموده اند که سرپرست نداشته باشیم و بعد هم جایی خواندم که نوشته بود سرمربی تیم ملی برای بازدید از کمپ مجارستان به این کشور سفر می کند درحالیکه در هیج جای دنیا سرمربیان چنین وظایفی ندارند.»

خداوند نگذرد از آنهایی که سقف قرارداد را گذاشتند
وی با دیگر به فدراسیون فوتبال، تیم ملی ایران و عملکرد سرمربی پرتغالی آن اشاره کرد و گفت: «فکر می کردیم که علی کفاشیان در دوره دوم ریاست خود بهتر از قبل عمل کند اما اشتباه می کردیم و اوضاع بدتر از قبل شده است.بنده بازهم تاکید می کنم که شرایط تیم ملی نگران کننده است. «کی روش» در روزهای برگزاری یورو ۲۰۱۲، از«بنتو» سرمربی کنونی تیم ملی پرتغال انتقادات تندی داشت اما همین مربی(بنتو)، تیم ملی این کشور را در جمع ۴ تیم برتر اروپا قرار داد در حالیکه خود آقای کی روش یکی از ضعیف ترین مربیان ملی کشور پرتغال بوده است. بنده تصور می کردم که با آمدن آقای آیت اللهی بعنوان نایب رییس اول فدراسیون اوضاع بهتر شود چون ایشان سالها کارمند سازمان تربیت بدنی و رییس هیات فوتبال استان فارس بوده و درد کشیده است اما وضع بهتر نشده و بدتر هم شده است.
وقتی دلبسته میزهایتان هستید چرا از قانون حرف می زنید؟
خداوند نگذرد از آنهایی که سقف قرارداد را گذاشتند، بنده همان موقع گفتم که این سقف می شود کف قرارداد، اینها باعث شدند که نرخ من مربی و بازیکنان بالا برود! مگر کشور ما کم قانون دارد؟ تا دل تان بخواهد قانون دارد اما قانون به ضمانت اجرایی نیاز دارد. کم نبودند افردای که آمدند در تلویزیون و گفتند ما بالای سقف پول گرفتیم اما آیا رییس سابق سازمان لیگ با یک نفر از آنها برخوردی کرد؟ وقتی توان اجرایی ندارید چرا قانون می گذارید؟ وقتی دلبستگی شما به میزهایتان زیاد است چرا از قانون حرف می زنید؟ البته در این کشور خیلی مواقع قانون مجلس هم اجرا نمی شود!»
بازیکن سالهای دور تیم ملی ایران در ادامه صحبت هایش پرده از جلسات خود با محمد رویانیان برداشت و گفت: «چندی قبل یک واسطه که اگر لازم باشد اسمش را هم می گویم تماس گرفت و از طرف آقای رویانیان در خواست کرد در جلسه ای با مدیرعامل باشگاه پرسپولیس شرکت کنم و بنده هم گفتم چه اشکالی دارد بروم و با ایشان صحبت کنم؛ ما که با هم پدرکشتگی نداریم. آن روز تمام مسایل را روشن و بدون «غرض و مرض» برای ایشان گفتم. البته در این جلسات یک کلمه هم درباره خودم حرف نزدم. مدتی بعد نیز به درخواست ایشان در یک جلسه دیگر شرکت کردم اما عملا دیدم که یک عده ایشان را دوره کرده اند و متاسفانه گوش شنوایی وجود ندارد و در بیرون از فضای فوتبال هم چشمی نیست که این اتفاقات را ببیند و از این آقایان توضیح بخواهد!»
دستور رئیس جمهور اجرا نشد!
مایلی کهن اضافه کرد: «در این سالها چقدر پول و جریمه بابت ناآگاهی مدیران به مربیان خارجی دادیم؟ چقدر پول به آری هان و چه تاوانی برای شکایت او پس دادیم؟ مگر تن به کسر ۶ امتیاز از پرسپولیس ندادیم؟ چقدر پول به یونگ، اشمیت، سوبل، دنیزلی و ... دادیم؟ بنده در جلساتی که با آقای رویانیان داشتم ایشان را روشن کردم که کار در فوتبال سخت تر از پلیس و راهنمایی و رانندگی است. به ایشان گفتم که نمی داند ما فوتبالی ها چه هنرپیشه هایی هستیم. به ایشان گفتم که در فوتبال بیشتر از اداره پلیس و راهنمایی و رانندگی به تخصص نیاز است. آقایان بعد از منتفی شدن حضور دنیزلی رفتند و گفتند دنیزلی مردانگی کرد، خب لابد آنهایی که پول ندارند و در فقر بسر می برند از دید این آقایان نامرد هستند! آقای رویانیان باید بداند که متاسفانه هنوز در این مملکت خانه های کپری و مدرسه های کپری وجود دارد، آخر ما با کدام وجدان پول این مردم به جیب خارجی ها می ریزیم؟ با کدام «عدل علی» این کارها را می کنیم؟
بنده چهار سال پیش رفتم خدمت رییس جمهور تا درباره موضوعی با ایشان صحبت کنم که حالا آن موضوع را برای شما می گویم؛ بنده از ایشان خواستم که برای ساخت منزل یک خانواده روستایی در شمال کشور که سقف خانه شان داشت روی سرشان خراب می شد دستور مساعدت بدهند و همانجا گفتم که نصف مبلغ ترمیم آن خانه را خودم می دهم و ایشان هم دستور دادند معادل کمک بنده، از طرف دولت به این خانواده کمک شود اما الان چهار سال گذشته و اگر شما پولی دیدید من هم دیده ام؛ تازه فکر می کنید آن مبلغ چقدر بود؟ نهایتا ۵ میلیون تومان! حالا شما تصور کنید با این مشکلاتی که مردم دارند چقدر راحت عده ای آقای رویانیان را دوره می کنند و از روی ساده دلی و عدم تجربه ایشان، پول مملکت را به خارجی ها می دهند و در واقع آن را هدر می دهند. بنده حتی به این حرف ایشان که گفته فرزندش بیکار است شک کرده ام و آن را نمی پذیرم!»
پیامکی برای رویانیان
مدیرفنی سابق باشگاه پرسپولیس به متن اس ام اسی که اخیرا برای مدیرعامل پرسپولیس ارسال کرده است اشاره کرده و گفت: «قبل از انتخاب مربی پرتغالی و زمانی که بحث حضور متسو مطرح بود به ایشان پیامک زدم و نوشتم : بار دیگر اشتباه گذشته خود را تکرار نکنید،بخدا خون شهدا و آه جوانان این مملکت دامن شما را می گیرد. آن دنیا خود من یقه شما را می گیرم. بازهم گول برخی جریانات، چهار تا کامنت و چند نظرسنجی دروغی را خوردید؟ اصلا من می گویم این نظرسنجی ها درست، اما کجای دنیا با نظرسنجی مربی انتخاب می کنند؟ آیا انتخاب «ویلاس بوآس» مربی سابق چلسی بعنوان سرمربی جدید تاتنهام با نظر سنجی صورت گرفت؟!
یک روز رییس جمهور در مصاحبه ای درباره وضعیت مردم یک منطقه از کشور گفت که می دانم آنها ۱۰ سال است که میوه نخورده اند و اشک در چشمانش حلقه زد و آن روز من هم با ایشان گریه کردم اما من می گویم که الان خیلی ها دیگرهستند که حتی نمی توانند بوی میوه را استنشاق کنند، البته خودم را نمی گویم چون وضعم خوب است، آنوقت می رویم و پول هنگفت را خرج مربیانی می کنیم که ...»
رویانیان گفت: خود شما چطور؟
این مربی و پیشکسوت فوتبال در ادامه گفت: «بنده از دست آقای مجید جلالی ناراحت بودم و الان هم هستم اما در جلسه اخیر با آقای رویانیان ایشان را برای هدایت پرسپولیس پیشنهاد دادم و گفتم که خودم نیز در حد مشاوره به این مربی کمک می کنم؛ حتی گفتم که جلالی را با مبلغی زیر سقف قرارداد می آورم البته خود آقای جلالی اصلا در جریان این موضوع نبود و در همان جلسه آقای رویانیان گفت: خود شما چطور؟ که من بازهم آقای جلالی را پیشنهاد دادم.»

ظاهرا مبلغ فروش "حقیقی" مثل برنج شمال است!
محمد مایلی کهن در پاسخ به این سوال که؛ درباره «خوزه» سرمربی جدید پرسپولیس چه نظری دارد، گفت:«شناختی از این مربی ندارم اما مطمئن هستم که موضوع مبلغ قرارداد ایشان داستان دارد. آقایان هرجا کم می آورند می گویند که با پول فروش علیرضا حقیقی این کار را کردیم؛ پول دنیزلی را با آن دادند، پول پولادی را با آن دادند و ... ظاهرا مبلغ فروش حقیقی مثل برنج شمال است و «ری» می کند! مشکل اصلی پرسپولیس جای دیگری است؛ این تیم هویت خود را گم کرده است و اگر آن هویت برگرددبا کمترین هزینه موفق می شود اما همیشه آدم هایی در راس آن بوده اند که فقط با کلی بدهی این مجموعه را ترک کرده تند؛ همین الان اگر باشگاه ۱۰ میلیارد بدهی داشته باشد، با رفتن آقای رویانیان می شود ۴۰ میلیارد!
پرسپولیس بازیکنان خوبی جذب کرده اما بازیکن فقط یک فاکتور مهم برای موفقیت یک تیم است؛ بنده تا عملکرد فنی مربی جدید تیم را نبینم نمی توانم اظهار نظر کنم همانطور که تا وقتی کار «کی روش» را ندیدم درباره او صحبت نکردم؛ وقتی من می بینم ما با این مربی سه بار برابر قطر که دو بارش هم در تهران بوده به مشکل خورده ایم - یکبارش هم خدا پدر اشکان دژاگه را بیامرزد که نجات مان داد-دیگر نمی توانم سکوت کنم.»
من هم می توانم سکوت کنم و سالی یک میلیارد بگیرم
این چهره فوتبالی در پاسخ به این پرسش که؛ آیا به جلسه اخیر پیشکسوتان پرسپولیس که برای انتخاب سرمربی برپا شده بود دعوت داشت، گفت:« من هیچوت دعوت نمی شوم! مگر محمد خاکپور دعوت بود؟ مگر حسین عبدی، حسین قراخانلو، یعقوب فاطمی مقدم، محمد دادکان و خیلی های دیگر دعوت بودند؟ اگر بودند بگویید! در این کشور افرادی چون محمد خاکپور، حمید علیدوستی، همایون شاهرخی و ... چرا باید در خانه هایشان باشند؟
شما یکی مثل محمد خاکپور را در نظر بگیرید که بی نظیر است؛ هم از نظر دانش و هم از نظر شخصیت؛ یک پهلوان است که شما از راه رفتن و وقارش لذت می برید. چرا باید امثال این بچه ها کنار باشند؟ اینها ظلم است به این آب و خاک.»
مایلی کهن در انتهای این مصاحبه گفت:«از این به بعد حرفهایم را می زنم؛ البته من هم می توانم سکوت کنم و سالی یک میلیارد بگیرم ولی ترجیح می دهم حرفهایم را بزنم.»