امیر قلعه نوعی تشویق شد، مجید جلالی هو شد!


امیر برادران
• جلالی در پایان مصاحبه کرد و گفت: وای بر ملتی که خدمتگزاران خود را نشناسد! در تکمیل صحبت های مجید جلالی باید گفت: وای بر ملتی که گذشته خود را نشناسد! وای برملتی که بزرگان خود را نشناسد! این بزرگترین صدمه فرهنگی است که به جامعه بعد از انقلاب وارد شده است! ...
اخبار روز: www.akhbar-rooz.com 
سه‌شنبه  ۲۶ ارديبهشت ۱٣۹۱ -  ۱۵ می ۲۰۱۲

درآخرین روز از لیگ فوتبال ایران در تبریز امیر قلعه نوعی با مارش نظامی در پیست کنار زمین با بادی گاردهایش قدم زد و تماشاگران هم شعار میدانند که قلعه نوعی دوستت داریم!
و همزمان در اهواز مجید جلالی هو شد و تماشاگران هم شعار دادند که جلالی حیا کن، فولاد را رها کن!
جلالی در پایان مصاحبه کرد و گفت: وای بر ملتی که خدمتگزاران خود را نشناسد!
در تکمیل صحبت های مجید جلالی باید گفت: وای بر ملتی که گذشته خود را نشناسد! وای برملتی که بزرگان خود را نشناسد! این بزرگترین صدمه فرهنگی است که به جامعه بعد از انقلاب وارد شده و دقیقا هم با برنامه انجام شده است!
در بعد از انقلاب دیواری کشیدند و نگذاشتند که نسل امروز ایران از گذشته خودش چیزی بداند! مردم را در بی خبری نگه داشتند تا بتواند بر آنان حکومت کنند! اسطوره فوتبالی بنام علی دایی درست کردند که انگشت کوچک پرویز قلیچ خانی و یا ناصر حجازی نمی شد! قلعه نوعی را بهترین مربی تاریخ لیگ فوتبال ایران معرفی کردند در حالیکه فوتبال این سرزمین مربیان چون منصور امیرآصفی، پرویز دهداری و حسین فکری را داشته است کسانی که فقط مربی فوتبال نبودند، بلکه مربی زندگی هم بودند! اینها تاریخ فوتبال و ورزش ایران را از سال ۵۷ به حساب آوردند! انگار نه انگار که این مملکت تاریخی داشته است!
در کشور انگستان در پایان لیگ برتر فوتبال وقتی منچستر سیتی به مقام قهرمانی رسید جام قهرمانی توسط بازیکنان قدیم این باشگاه که در دهه شصت میلادی برای این تیم بازی می کردند، به زمین اورده شد و به بازیکنان اهدا شد! در پربینده ترین برنامه ورزشی تلویزیون شنبه شب ها بی بی سی انگلستان در آرم برنامه با تصویر جورج بست بهترین بازیکن دهه شصت میلادی شروع می شود در حالیکه این بازیکن در اثر مصرف زیاد مشروبات الکلی از این دنیا رفت، اما بازهم آنها او را فراموش نمی کنند! و مهم اینکه اینها با همه پولی که در این فوتبال وارد کردند و فوتبال مساوی شده است با اقتصاد، هیچوقت گذشته خود و بزرگان را از یاد نمی برند!
اما در جامعه بعد از انقلاب، تمام بزرگان ما به فراموشی سپرده شدند و الگوهای جوانان ما، دایی و قلعه نوعی شدند! که وقتی دهان باز می کنند و حرف میزند، دلت از هر اسطوره و فوتبالیست بهم می خورد!
مصاحبه مجید جلالی که در برنامه نود پخش شد، دردآور بود و به همان نسبت مصاحبه قلعه نوعی در بعد از بازی با ملوان، زجرآور بود! که نشان دهنده اوج هرزگی و بی فرهنگی جامعه فوتبال و ورزش ایران است!
چطور می شود در یک چنین فضایی ادمی درست کار کند و یا یک ادم درستی موفق شود!
وقتی در باره کی روش نوشتم بعضی ها اعتقاد داشتند که نه او آدم درستی است من هم می دانم که او ظاهرا آدم درستی است اما زمینه برای آدم درست در فضای کنونی وجود ندارد، امکان ندارد آدم درستی باشی و در این فضا بتوانی کاری انجام بدهی! مجید جلالی نمونه زنده آن است که بسیار بیشتر از کی روش ها شناخته شده تر است و سالها در این زمینه کار کرده است اما امروز در خوزستان که مهد فوتبال ایران بوده و هست و جلالی جوانانی را تعلیم داده و به فوتبال ایران معرفی کرده است، هو می شود و شعار حیا کن و رها کن برایش داده می شود. این واقعیتی از جامعه امروز ماست که با کی روش، برنامه نود، دنیزلی و این جور مسائل درمان نمی شود! و صد البته با شبکه های خارج از کشور که آشی را هم میزند که جمهوری اسلامی برای آنها پخته است! که بزودی در مورد تمام انها خواهم نوشت از جمله تلویزیون پارس و شبکه من و تو و…