حرفهایی با کارلوس کی روش


جناب کی روش، بعد از پایان بازهای مقدماتی جام جهانی و دو تساوی با قطر به فدارسیون فوتبال جمهوری اسلامی  اعتراض کردی و گفتی که امکانات  و بازیهای ندارکاتی نیاز داری و با توجه به هیجده تیمی لیگ ایران چاره ای نبود تا بازهای فشرده انجام شود تا شما بتوانی این تیم را در اردو درست کنی، کاری برخلاف شرایط نرمال در هر کشوری که بازیکنان باید در لیگ درست شوند! و شما به درستی دریافتی که از دل این لیگ و این مربیان، چیزی در نمی آید!
بسیاری بر این گمان بودند که بعد از قرعه کشی مرحله نهایی شما برنامه خودتان را به رئیس جدید فدارسیون خواهی داد و امکانات لازم را طلب خواهی کرد چون شما ظاهرا مربی بزرگی هستی و مربی بزرگ هم در فوتبال امروز جهان فقط برای پول کار نمی کند، اعتبار آنان از پول بالاتر است! نگاه کنید به آرسن ونگر که دو برابر پولی که از باشگاه آرسنال می گیرد را منچستر سیتی حاضر بود بدهد تا او مربیگری این تیم را قبول کند اما ونگر آنرا را رد کرد و گفت: آرسنال با روح و جان  من بازی میکند و همه چیز پول نیست! و یا گاس هدینگ  که حاضر نشد فقط به خاطر پول به چلسی برود و بسیاری دیگر از مربیان بزرگ …. الان نزدیک به دو ماه از قرعه کشی میگذرد، شما دو بازی با کشور هایی انجام دادید که جایی در فوتبال ندارند! و نایب رئیس فدارسیون فوتبال جمهوری اسلامی هم هفته پیش گفت:
بازی با موزامبیک و موریتانی درخواست خود کی‌روش بوده است!
سید محمد هادی آیت‌اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) افزود: کادر فنی تیم ملی از ما بازی با تیم‌های موزامبیک و موریتانی را درخواست کرده بود و ما باید به چیزی که مربی تیم ملی از ما می‌خواهد تمکین می‌کردیم.
وی با اشاره به اینکه ما آمادگی داریم در صورت تصمیم سرمربی تیم ملی برای بازی کشورمان با تیم‌های بزرگ وارد عمل شویم، اظهار کرد: اگر خود کی‌روش از ما بازی با تیم‌های مطرح را درخواست کند، مشکلی نداریم و می‌توانیم در آینده‌ای نزدیک با تیم‌های بزرگ هم دیدارهای تدارکاتی داشته باشیم.
البته ما میدانیم که او دورغ میگوید؛ اینجا جمهوری اسلامی ایران است و او هم نایب رئیس فدارسیون فوتبالی که از دل به اصطلاح انتخابات بیرون آمده است!
شما بعد بازی با موزامبیک ،خبرنگاری به  شما گفت: موزامبیک حریف خوبی برای ایران نبود و در حالی که کره ۱۰ خرداد با اسپانیا بازی دارد، ما با موزامبیک بازی کرده‌ایم. این سوال باعث عصبانیت شما شد و دست خود را چند بار روی میز کوبیدی و گفتی : آیا کره امروز با اسپانیا بازی می‌کند؟ شما می‌خواهید با اسپانیا بازی کنید؟ خب من رک می‌گویم. برای این‌که با کره بازی کنید یا باید آن‌قدر تیم بزرگی باشید که تیم‌های بزرگ دنیا با شما بازی کنند، یا این‌که پول داشته باشید تا به آن‌ها بدهید که بیایند با شما مسابقه بدهند!
جناب کی روش، مشکل فقط پول نیست،شما مربی تیم فوتبال کشوری هستی که از رهبر تا رئیس جمهوری  و دیکر روسا در جهان به عنوان تروریست شناخته شده اند! اینها سی و سه سال به مردم این کشور رحم نکرده اند! نصف جمعیت کشور که زنان باشن، را از بین بردند این زنان هیچوقت حق انتخاب نداشتند زنی  که الان در ایران چهل ساله شده ، هیچوقت با لباس مورد علاقه خودش بیرن از خانه نیا مده است!هیچوقت لذت آزادی را حس نکرده است و بسیاری مسائل دیکر …..
جناب کی روش ، شما مربی تیم فوتبال کشوری هستی که سی و چهار سال پیش برای بازی دو ستانه و آمادگی برای جام جهانی به کشور فرانسه دعوت شد و با تیم ملی فرانسه بازی کرد! به جشنواره باشگاه رئال مادرید دعوت شد و با قهرمان جهان یعنی آرژانتین بازی کرد ! برای رفتن و بازی با یک تیم بزرک ملاک پول نبود، روابط درست بین المللی و مدیریت درست در بدنه جامعه آن زمان !
آیا شما فکر میکنی اکر الان حتی دو برابر پولی که کره میدهد، جمهوری اسلامی بدهد ، اسپانیا به ایران می آید!؟
شما از  نقطه نظر نتیجه هیچ فرقی با افشین قطبی و علی دایی تا اینجا نداشته اید! در زمان شما شش گل به بحرین ده نفره زدیم و در زمان علی دایی شش گل به سنگاپور یازده نفره  زدیم! شما با قطر مساوی کردی ، دایی هم با تایلند مساوی کرد! تیم ایران در این مرحله مشکلی نداشته چون با تیم های درجه سه و چهار بازی کرده است !
کار شما را باید در پایان بازهای مرحله نهایی قضاوت کرد! شرایط و امکاناتی که شما دارید درست عین زمان آن دو مربی کوچک است! آنها تن دادند جون لیاقت نشستن روی نیمکت تیم ملی را نداشتند و حاضر بودند هر کاری بکند که بماند !اما شما چرا!؟
شما در مسیری قرار گرفتی که آنها قرار گرفته بودند! در یک فوتبال کثیف و بی برنامه امکان ندارد که یک آدم سالم بتواند کار درستی را انجام بدهد بخصوص در سطح تیم ملی که در بر گرفته شده از مجموعه کار های مدیریتی در کل جامعه است!
جناب کی روش اینجا جمهوری اسلامی است و امکان ندارد با این روند این تیم به جام جهانی برود که خود این هدف مندی هم غلط پایه گذاری شده است!یادت هست وقتی قراداد را امضائ کردی ، گفتی: من امدم که آرزو های شما را تحقق ببخشم! من چند ساعت بعد از در مقاله ای نوشتم: این آرزو ما نیست، تیم ایران قبلا هم به جام جهانی رفته، آرزو مال زمانی است که کاری انجام نگرفته باشد! البته شما  مقصر نیستی، کسانی که شما را آوردند که کار های خلاف خود و مدیریت غلط خود را پوشش دهند ، مقصر هستند! رفتن به جام جهانی دردی از درد های فوتبال ما را دوا نخواهد کرد!
روز سه شنبه ۱۵ می هم در مصاحبه ای با خبرنگاران گفتی :
من در ۳۲ سال گذشته برای اولین بار در طول زندگی حرفه‌ای‌ام در دفتر یک وزیر قراردادم را امضا کردم. تا حالا چنین اتفاقی برایم رخ نداده بود. برای همین آن موقع فکر می‌کردم تمام حمایت‌ها را از طرف افراد و مسئولان مختلف دارم.
و در پایان این گفت و گو در واکنش به سوال یکی از خبرنگاران که  گفت: الان چه نظری در این باره دارید؟ کمی عصبانی شدی و خاطر نشان کرد: فکر می‌کنم چیزی را که گفتم، نظر شما باشد. من اینجا هستم تا به نظر شما احترام بگذارم و پاسخ سوال‌هایتان درباره تیم ملی و وضعیتش را بدهم.
کروش در این لحظه گفت و گو را قطع کرد و از مترجمش خواست همراه او محل را ترک کنند، اما با تکان دادن دست از حضور خبرنگاران تشکر کرد.

شما می توانی با پا فشاری روی امکانات و تدارکات نشان بدهی که آمدن شما فقط برای پول نیست! و یا به خاطر  پول در ردیف مربیانی چون افشین قطبی و یا علی دایی فرار بگیری!
انتخاب با شماست!!!!