سرنوشت متفاوت دو سرمایه دار نوکیسه مشابه!

سرنوشت متفاوت دو سرمایه دار نوکیسه مشابه!
آریا در آستانه چوبه دار، هدایتی در رویای بازگشت به لیگ برتر!


بازتاب : در حالی که مه آفرید امیرخسروی (آریا) متهم ردیف اول پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی در آستانه صدور حکم اعدام به عنوان مفسد فی الارض و اخلاگر در نظام اقتصادی کشور قرار دارد، حسین هدایتی دیگر سرمایه دار نوکیسه، این شبها رویای خرید باشگاه متعلق به گروه آریا و بازگشت به لیگ برتر فوتبال را می بیند.

به گزارش سرویس اقتصادی «بازتاب»؛ یکی از اموال گروه سرمایه گذاری آریا ، باشگاه فوتبال داماش گیلان بود که امسال با هزینه بیش از ده میلیارد تومان در لیگ برتر فوتبال حضور یافته است و کار آن، بعد از دستگیری مالکان باشگاه در پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی به بحران کشیده شده است.

در این شرایط خبر خریداری باشگاه داماش گیلان توسط حسین هدایتی، مالک باشگاه استیل آذین که سال گذشته این تیم را با هزینه بالغ بر 10 میلیارد تومان بست، اما با حاشیه های ایجاد شده در این باشگاه به دسته دوم رفت، منتشر شده است. در صورت موافقت مسئولان فدراسیون فوتبال، باشگاه داماش گیلان به داماش استیل آذین تغییر نام خواهد یافت و هدایتی باز هم تیمی در لیگ برتر فوتبال خواهد داشت.

هدایتی که تلاشش برای خرید باشگاه تراکتورسازی ناکام ماند، باردیگر به رویای حضور در لیگ برتر خواهد رسید، اگرچه ممکن است با سقوط داماش به دسته پایین تر، این رویا تنها چند هفته به طول بینجامد.

با این حال وضعیت مشابه گذشته حسین هدایتی با امیرخسروی نشان می دهد که شانس یا تقدیر چقدر در تعیین سرنوشت افراد نقش ایفا می کند، چرا که هدایتی نیز مانند صاحب گروه آریا، تا چند سال پیش فردی عادی بود، اما با استفاده از ضعفهای ساختاری اقتصاد کشور، یک شبه ره صد ساله رفت و تقریبا از هیچ به هزاران میلیارد تومان ثروت رسید.


هدایتی نیز همانند آریا از بدهکاران بزرگ سیستم بانکی می باشد و وی نیز ارتباطات خوبی با برخی مسئولان دارد.

البته گفته می شود امتیاز بزرگ هدایتی نسبت به آریا این است که وی دوستان نزدیک خود را از میان مداحان مشهور و بانفوذ انتخاب کرده است و منزل او از معدود منازلی است که منصور ارضی، مداح مشهور تهرانی در آن برنامه اجرا کرده است و سایر مداحان سیاسی و مشهور نیز با وی روابط خوبی دارند.

اگرچه حجت الاسلام علیپور مسئول منشور اخلاقی فدراسیون فوتبال چند هفته قبل با اظهار اینکه هدایتی پولی را از جیب خودش به فوتبال نیاروده و پول تراکم شهرداری را در فوتبال هزینه کرده، قصد داشت وارد منطقه ممنوعه امپراطوری هدایتی شود، اما عقب نشینی و عذرخواهی وی از هدایتی در برنامه نود نشان داد وی در حد و اندازه ای نیست که برای این سرمایه دار نوکیسه اما بانفوذ مشکلی به وجود بیاورد.