چه بلایی سر فوتبال ایران خواهد آمد؟

فدراسيون فوتبال تعطیلات چند روزه کشور را در حالي به پايان رساند كه به غير از آيت‌اللهي و بهروان، هيچ كانديدايي براي ثبت‌نام نيامد و همه گمانه‌زني‌ها به اين هفته و روزهاي پاياني مهلت 10 روزه ثبت‌نام منتقل شد، انتخاباتي كه با شايعات زيادي همراه شد و هر روز نام جديدي در اين باره شنيده مي‌شود كه احتمال دارد در آينده جانشين كفاشيان و رييس بعدي فدراسيون شود.

به گزارش جنـوب نیـوز، اين روزها نام‌هاي زيادي به گوش مي‌رسد؛ از علي سعيدلو گرفته تا حبيب كاشاني ،رویانیان و ... كه همگي به‌عنوان گزينه‌هايي مطرح شده‌اند يا حداقل سعي دارند مطرح باشند و در اين گير و دار است كه سوال‌هايي به ذهن مي‌رسد و چه فضايي بهتر از حالا كه بتوان آنها را مطرح كرد.  بايد در اين فضا از تمام اين افراد و آنهايي كه در سكوت رسانه‌اي، به نشستن پشت ميز رياست فدراسيون فوتبال فكر مي‌كنند، اين سوال را پرسيد كه در معادله‌هاي خود چقدر براي اعضاي مجمع فدراسيون فوتبال سهم قايل هستند؟

با داغ شدن تنور شايعات و شنيده شدن نام‌هاي جديد، بحث و دل‌نگراني‌هايي نيز از بابت آينده فدراسيون و فوتبال ايجاد شده و عده‌اي نگرانند مبادا پيشگويي‌هاي كفاشيان از بابت آينده كه «من مي‌روم و نفر بعدي مي‌آيد كه با عملكردش حسرت مي‌خوريد كه اي كاش كفاشيان مانده بود» تحقق پيدا كند. بحث درباره گزينه‌هايي كه خارج از گود ورزش هستند و احتمال دارد با بهانه گزينه مورد حمايت دولت آراي مجمع را جلب كنند. آرايي كه نشان از انعطاف اعضاي مجمع دارد و احتمال دارد با همين بهانه استقلال خود را هم زير سوال ببرند.

شايعات روزهاي اخير درباره ليست منتشر نشده وزارت ورزش بابت گزينه‌هاي رياست فدراسيون فوتبال كه زمزمه مي‌شود نام‌هايي چون كيومرث هاشمي، واعظ‌آشتياني و يكي، دو نفر ديگر در آن وجود دارد، باعث واكنش اهالي فوتبال شده كه بهتر است قبل از آنكه سكان هدايت فدراسيون به يك غيرفوتبالي سپرده شود، پيشگيري كرد و جلوي اين اتفاق را گرفت. به هر حال انتخاب درست از بين يك گزينه تازه‌كار و علي كفاشيان، همين رييس فعلي است كه در چهار سال گذشته تمام آزمون و خطاهايش را داشته و با تجربياتي كه كسب كرده، مي‌تواند از وقوع حوادث احتمالي و اتفاقات پيشگيري و كشتي فوتبال را به اهداف مورد نظر هدايت كند.

شفاف نوشت: در فوتبال ايران هميشه اتفاقات با يك شايعه شروع مي‌شود و بعد رنگ واقعيت به خود مي‌گيرد. بعد از شايعات اخير اين نگراني نزد جامعه فوتبال تقويت شده كه رييس بعدي، رييس بدتري خواهد بود. براي آنكه از اين فضا عبور كنيم و به نقطه‌اي برسيم كه فصل مشترك همه فوتبالي‌ها است، بايد ببينيم آنهايي كه براي ورود به عرصه انتخابات برنامه دارند و مي‌خواهند 4 سال اداره فوتبال ايران- مهمترين نهاد ورزشي كشور با تاثيرات عميق اجتماعي و فرهنگي‌اش- را برعهده بگيرند، آيا از استانداردهاي لازم برخوردار هستند؟ آيا در تجربه مديريت ورزشي خود، فضاي ورزش كشور را رو به آرامش سوق داده‌اند يا با تصميمات خود هر روز اتفاقي تازه، اختلافي جديد و مشكلي بزرگ را به ارمغان آورده‌اند؟

مجمع فدراسيون فوتبال به حكم وظيفه‌اي كه اساسنامه فدراسيون برايش تعريف كرده، روزهاي حساسي را پيش رو دارد اما بيشتر از اينكه در اين روزها دغدغه وظايفش را داشته باشد، نگران اين است كه تماسي با او گرفته مي‌شود يا اينكه او مي‌تواند مستقل تصميم بگيرد.