از "مربيان احمق" تا "مربيان شوهر" / نقل قول‌هاي برتر سال 2011 /کرکری های همیشگی پله با مارادونا...

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام
دنياي فوتبال پر از حرف و حديث، پر از مصاحبه‌ي‌هاي همراه با نيش و كنايه‌ و البته هر از چندگاهي مظهر تجلي حركات انسان دوستانه‌ است.

به گزارش خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام به نقل از ايسنا، سال 2011 با تمام اتفاق‌هاي خوب و بد و لحظات شيرين و تلخ در نقاط مختلف جهان سپري شد و در پايان تنها جملاتي به يادگار ماند كه نقل قول‌هاي به يادماندني سال 2011 را رقم زد. در ادامه جملات خاص اهالي فوتبال آمده است.

ماريو بالوتلي

سيليو برلوسكوني اخيرا در مصاحبه‌اش گفته كه كاسانو بااستعدادترين فوتباليست ايتاليايي است. به نظر من يا معني مستعد را نمي‌داند يا اسم من به گوشش نخورده است.

مائوريزيو زامپياني، رئيس باشگاه پالرمو

اودينزه به خوبي با سيستم 2-5-3 بازي مي‌كند. من هم به مربي تيم‌مان گفتم كه از همين آرايش استفاده كند. اما به من گفته شد كه آدم احمقي هستم. گاهي اوقات با مربيان اصلا نمي‌شود حرف زد. آنها فكر مي‌كنند فوتبال را خودشان اختراع كرده‌اند.

كلوديو رانيري، سرمربي اينتر

مربيان مانند شوهر هستند؛ آخرين نفري كه ماجرايي را متوجه مي‌شود!

رونالدو، ستاره‌ي پيشين تيم ملي برزيل

به باشگاه رئال مادريد به دليل تقدير از آبيدال تبريك مي‌گويم. در فوتبال هميشه ارتباط باشگاه‌ها با هم از نوع رقابت نيست.

لئوناردو

اگر من رئيس باشگاه ميلان بودم، تا الان چند بار خودم را بر كنار كرده بودم!

پله

هيچ كس به افتخارات من دست نيافته است. من در 17 سالگي قهرمان جهان شدم و سه بار اين افتخار را تجربه كردم. توانستم 1208 گل به ثمر برسانم. به اين دليل است كه مي‌گويم پله بهترين بازيكن تاريخ فوتبال جهان است.

فرانچسكو توتي

پادشاه رم نمرده است. زنده و حالش خوب است.

اوساين بولت، سريعترين مرد جهان و قهرمان دوي 100 و 200 متر جهان و المپيك

واقعا مي‌خواهم بعد از دوران بازنشستگي‌ام فوتباليست شوم. هميشه بازي‌هاي فوتبال را مي‌بينم و احساس مي‌كنم كه مي‌توانم بازيكن خوبي باشم. واقعا به اين مساله فكر مي‌كنم و حتي به نظر خودم اين توانايي را دارم كه در تيم منچستريونايتد بازي كنم! هم سريع هستم و هم توانايي فني‌ام بالاست.

پله

مارادونا؟ فكر كنم او براي ثابت كردن خودش گل‌هايي كه از روي نيمكت به ثمر رسانده را هم شمرده است!

لورن بلان

اين كه يك مربي بازيكنان فوق ستاره و مستعد را در اختيار داشته باشد، نمي‌تواند مدعي شود كه بهترين تيم را در اختيار دارد كه اگر اين‌گونه بود، برزيل به جاي 5 بار بايد ده بار قهرمان جام جهاني مي‌شد.

آنتونيو كاماچو

يك ميليارد و 300 ميليون نفر در اين كشور [چين] زندگي مي‌كنند. پس حتما فوتباليست‌هاي خوبش بايد يك جايي باشند! تلاشم اين است كه بگردم و آنها را پيدا كنم!

گوارديولا

ژاوي در اوقات بيكاري به جمع‌آوري قارچ مشغول است، به همين دليل نمي‌تواند پسر بدي باشد.

ژوزه مورينيو

بازيكنان رئال مادريد خودشان را نماد فوتبال مي‌دانند و من را هم نماد مربي فوتبال مي‌دانند به همين دليل در رختكن با هم هيچ مشكلي نداريم!

آندرس اينيستا

من به قصد اين كه بهترين فوتباليست جهان شوم، فوتبال بازي نمي‌كنم و واقعا اهميت نمي‌دهم كه بهترين هستم يا نه. فوتبال بازي مي‌كنم چون فوتبال را دوست دارم، چون در بهترين تيم فوتبال جهان بازي مي‌كنم. قهرماني من را خوشحال مي‌كند. نمي‌خواهم هيچ چيز را به هيچ كس ثابت كنم. انگيزه‌ام از فوتبال بازي كردن چيز ديگري است: شاد بودن.

زلاتان ابراهيموويچ

گوارديولا دائما هواي مسي را داشت و به خودش زحمت نمي‌داد به من هم نگاهي كند. يك بار به او گفتم من مثل ماشين فراري هستم ولي تو در حد يك فيات از من سواري مي‌گيري.

وين روني

واقعا برايم مهم نيست كه در چه پستي بازي مي‌كنم. فقط دوست دارم در زمين باشم و بازي كنم و جايش برايم مهم نيست. البته ديگر دفاع راست بازي نمي‌كنم!

پپ گوارديولا

فلسفه و ديدگاه من اين است كه قبل از اين كه مشكلي بروز كند، قطعا راه‌حل آن قبلا مشخص شده است. منظورم اين است كه قبل از اين كه مشكلي به وجود بيايد مي‌توان دنبال راه‌حل آن گشت. اين كاري است كه ما هر روز انجام مي‌دهيم.