قاسمپور: مربیان منشوری مثل غده سرطانی هستند و باید آنها را از فوتبال بیرون کرد

حرفهای او در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ورزش ایران (ایپنا)، را در ذیل می خوانید:
*قرار بود برای ماندن یا رفتن از داماش استخاره کنید، این کار را انجام دادید؟
- بله، استخاره کردم و بد آمد.
*پس دیگر در داماش نمی مانید؟
- نه، دیگر در داماش نمی مانم. قرار است امروز عصر به باشگاه بروم و اگر آقای عابدینی باشد هم از او تشکر کنم و هم با ایشان خداحافظی کنم.
*هیچ راهی برای ماندن باقی نمانده بود؟
- به جان بچه هایم استخاره کردم و بد آمد.  پیشنهاد خود حاجی بود که استخاره کنم و اگر واقعا اعتقاد داریم باید به آن عمل کنیم. البته هم نمی خواستم عابدینی را تنها بگذارم و هم مردم رشت در این مدت از نتایج تیم خوشحال بودند. منطق می گوید برو اما احساس و عواطفم می گوید بمان. بنده 2 بار چنین تجربه ای داشتم که باشگاهم با مشکلات مالی مواجه شده و در نهایت همه کاسه کوزه ها سر من خراب شده است.
*البته اکثر باشگاهها مشکل مالی دارند و تنها داماش چنین مشکلی ندارد؟
- بله اما روز اولی که من آمدم عابدینی گفت که 2 ماهه مشکلات مالی حل خواهد شد و الان 4 ماه از آن روز گذشته و هنوز مشکلات حل نشده است. تیم نیاز به بازیکن دارد تا تقویت شود و به خاطر مشکلات مالی نمی توانیم بازیکن بگیریم. در چنین شرایطی اگر بمانم و تیم نتیجه نگیرد خود شماها که خبرنگار هستید، نمی گویید چرا وقتی مشکلات را می دانستید، ادامه دادید؟ کدام مربی اگر شرایط باشگاهش خوب باشد از تیمش جدا می شود ان هم با مدیری که ورزشی است و درد فوتبال را می فهمد.
*در کنار تمام این مشکلات چند بازیکن هم قصد جدایی از تیم را داشتند و شرایط برای شما به مراتب سخت تر می شد.
- به هر حال آن مشکلات هم هست و باید جستجو کنند که چرا این بازیکنان می خواهند از تیم جدا شوند؟ باشگاه تا الان تعهدات خودش را عمل کرده و از این به بعد را مشکل دارند. بحث من فرق می کند چون من مربی هستم و نیاز به بازیکن جدید دارم اما باشگاه به تعهداتش نسبت به بازیکنان عمل کرده است. عابدینی خیلی تلاش می کند تا مشکلات حل شود اما حجم کار خیلی بالا است و به تنهایی نمی شود کاری کرد و باید از سوی مسئولان استان گیلان به ایشان کمک شود.
*سوژه این هفته برنامه 90 بحث دلالی در فوتبال بود، در این رابطه  صحبت می کنید؟
- در مورد دلالی که ما هر چقدر داد زدیم کسی گوش نکرد. من 10 سال قبل این مسائل را گفتم اما هر روز ما را به کمیته انضباطی می بردند و می گفتند مدرک داری یا نه؟ کدام دلال از خودش مدرک جا می گذارد؟ دلالی الان شغل آبرومندانه ای شده و از ما مربیان تا برخی مدیران دلالی می کنند. خود بازیکنان هم مشکل دارند. هر حرفی هم بزنیم می گویند مدرک داری؟
کدام دلال از خودش مدرک جا می گذارد؟ من با این حرف عزیزمحمدی که گفت ما به مربیان منشوری یک سال فرصت داده ایم و آنها را زیر ذره بین گرفته ایم هم مخالف هستم. شما طرف را یک سال زیر ذره بین بردید، 2 سال تحت نظر داشتید، بعد از آن چه کار می کنید؟
*یعنی مربیان منشوری برای همیشه باید محو شوند؟
- بله هر کسی که خلاف کرده را باید از فوتبال بیرون کنند. غده سرطانی را باید قطع کرد اما عزیزمحمدی با کلمات بازی می کند. این کارها باج دادن به همان کسانی است که می گفتند دلالان را می گیریم. مگر می شود یک نفر میلیاردها تومان ببرد و بگویند یک سال فرصت داری؟ این حرفها چیه؟
*عزیزمحمدی در چنین شرایطی اعلام کرده که می خواهد کاندیدای ریاست فدراسیون شود، در این رابطه چه نظری دارید؟
- آن بحثی است جدا، اتفاقا عزیزمحمدی یکی از آدمهای سالم فوتبال است اما دلیل نمی شود که هرچه می گوید درست باشد.
*اگر عزیزمحمدی سالم است پس چرا توصیه یاوری را به هدایتی کرده است؟
- این هم یکی از ایرادات عزیزمحمدی است و هرچه که می گوید آیه قرآن نیست. من سرمربی تیم هستم و هرچه می گویم باید در زمین انجام شود. ایشان اگر سمت دارد چرا باید مشاوره بدهد؟ کسی که از عزیزمحمدی مشاوره می گیرد دنبال مسائل دیگری هم هست. عزیزمحمدی با این کارها برای خودش مشکل درست می کند.
*اما بحث هدایتی و عزیزمحمدی مشاوره نبوده بلکه رئیس سازمان لیگ به هدایتی توصیه کرده که اگر یاوری را جذب کند تیمش را در لیگ برتر نگه خواهد داشت؟
- نمی دانم پشت سر این حرفها چه چیزهایی است. خود عزیزمحمدی آدم فهمیده ای است و نباید چنین حرفهایی بزند. درست است که آقای یاوری بسیار باتجربه است اما فرگوسن هم در فوتبال نمی تواند تضمین بدهد که تیمش نتیجه بگیرد.