چهار کشتی‌گیر ایرانی به دلیل تعطیلی سفارت به مسابقات لندن نرسیدند




رادیو فردا : سیداحمد محمدی، صادق گودرزی، حامد زرین کمر و جابر صادق‌زاده چهار نماینده تیم ملی کشتی آزاد ایران، به‌دلیل تعطیلی سفارت بریتانیا در تهران نتوانستند روادید سفر به این کشور را دریافت کنند.

به این ترتیب، این تیم با ترکیب ناقص و فقط سه کشتی‌گیر، راهی رقابت‌های آزمایشی المپیک لندن شد. گذرنامه‌های این کشتی گیران به سفارت بریتانیا تحویل داده شوده بود و آنها باید روز سه شنبه هشتم آذر، ۲۹ نوامبر، روادید خود را از محل سفارت، واقع در خیابان فردوسی دریافت می‌کردند. اما‌‌ همان روز این سفارتخانه همراه با اقامتگاه دیپلماتیک و مرکز فرهنگی بریتانیا در باغ قلهک تهران مورد حمله قرار گرفت.

خبرگزاری‌های داخلی عکس‌هایی از پرتاب مواد آتش زا به داخل سفارت، شکستن شیشه‌ها، تخریب اموال، ورود به اتاق‌ها، تفتیش قفسه‌ها و کمد‌ها، آتش زدن خودرو و خروج اموال از محل سفارت را منتشر کردند.

حمله به سفارت بریتانیا تبدیل به بحران دیپلماتیک تازه‌ای در روابط ایران و غرب شد. اما نخستین بازتاب مستقیم این جنجال در عرصه ورزش، باز ماندن ستاره‌های کشتی ایران از سفر به لندن بود.

سیداحمد محمدی ۱۹ ساله در ۶۰ کیلوگرم، فرد ذخیره تیم ملی در مسابقات جهانی استانبول بود. تیم ایران در این وزن هنوز سهمیه المپیک نگرفته و قرار بود این کشتی گیر جوان با حضور در لندن، تجربه اندوزی کند تا در میدان‌های بزرگ‌تر به میدان برود.

صادق گودرزی در ۷۴ کیلو، تنها آزادکار ایرانی است که در سه سال گذشته موفق به کسب سه مدال جهانی شده است. او که از بخت‌های اصلی کسب مدال در المپیک لندن است، قصد تطبیق با محیط و شرایط برگزاری المپیک را داشت که این فرصت از او گرفته شد. او در مصاحبه با ایسنا، از اینکه نتوانسته تیم ملی را در لندن همراهی کند ابراز تاسف کرده است.

همچنین حامد زرین کمر و جابر صادق‌زاده که بیست ساله هستند، امسال در رومانی به مدال طلای جوانان جهان دست یافتند. این اعزام، قرار بود زمینه حضور تدریجی آنها را در تیم ملی بزرگسالان مهیا کند. به ویژه در ۱۲۰ کیلو که ایران در مسابقات جهانی استانبول نتوانسته سهمیه المپیک را دریافت کند. اما این دو نیز از حضور در این تورنمنت