درخشان: من از دنیزلی بهترم!

تماشا : حمید درخشان در سال 85 یکی از منتقدان جدی سرمربیگری مصطفی دنیزلی در پرسپولیس بود. جالب این است که او بعد از گذشت 5 سال از آن زمان هنوز هم روی حرفش است. او به تماشا گفت دنیزلی در پاس و پرسپولیس کارنامه خوبی نداشت و هواداران از روی احساس است که او را دوست دارند.

او در بخشی از صحبت هایش گفت دنیزلی تیم را سوم تحویل گرفت و چهارم تحویل داد. این درحالی است که دنیزلی با پرسپولیس در لیگ برتر سوم شد.

*شما پنج سال پیش مخالف حضور دنیزلی در پرسپولیس بودید. هنوز هم روی اعتقاد خود هستید؟

مسلم است که هستم. در آن سال او نتوانست در پرسپولیس موفق شود و فکر نکنم عملکرد او در پرسپولیس رضایتبخش باشد.

*ولی هوداران پرسپولیس خیلی او را دوست دارند.

دید طرفداران پرسپولیس که کارشناسی نیست، آنها از روی احساس رفتار می کنند ولی نظر من کارشناسی است. من در آن زمان با عدد و آمار حرف می زدم و امروز هم با همین دید درباره دنیزلی حرف می زنم. شما یادتان هست زمانی که دایی سرمربی تیم ملی شد 80 درصد به او رای مثبت دادند ولی نتیجه چه شد؟ او رفت و تیم ملی هم به جام جهانی صعود نکرد.

*ولی او دوبار توانسته بشیکتاش را قهرمان لیگ ترکیه کند. او حتی با این تیم منچستریونایتد را هم شکست داد. چطور می شود او مربی خوبی نباشد؟

من اصلا می گویم دنیزلی بهترین مربی دنیاست. ولی شما کارنامه او را در پاس و پرسپولیس ببینید. او در پاس مگر توانست تیم را قهرمان کند؟

*ولی با جوان هایی که پاس داشت، کسی انتظاری از این تیم نداشت. تازه او دو بازی آخر را روی نیمکت ننشسته بود.

وقتی شما مربی خارجی می آورید، از او انتظار قهرمانی دارید. او لیگ قهرمانان آسیا را هم به راحتی از دست داد. پرسپولیس را هم سوم تحویل گرفت و چهارم تحویل داد.

*ولی او در آن سال بازیکنان خوبی نداشت.

خب بازیکنان امسال که ضعیف تر هستند. اگر او با آن تیم نتوانست نتیجه بگیرد، با این تیم که کارش مشکل تر است.

*در آن زمان پرسپولیس خیلی زیبا بازی می کرد و همه از بازی های این تیم راضی بودند.

مربی باید نتیجه بگیرد یا زیبا بازی کند؟ به کدام امتیاز می دهند؟ واقعا یعنی چون یک مربی تیمش خوب بازی می کند، مربی خوبی است؟

*ولی پرسپولیس سال هاست که نه خوب بازی می کند و نه نتیجه می گیرد.

خب این دلیل نمی شود چون مربیان ناموفق هدایت این تیم را برعهده گرفته اند بگوییم دنیزلی مربی خوبی است.

به هر حال من امیدوارم او بتواند در پرسپولیس موفق شود. ولی این را باید بگویم که کار او خیلی سخت است چون شرایط این فصل اصلا خوب نیست.

*با این تفاسیر فکر می کنید گزینه داخلی بهتر از دنیزلی وجود دارد؟

اگر بگویم می نویسید؟

*بله حتما.

من از دنیزلی بهتر هستم. مگر من پرسپولیس را قهرمان لیگ نکردم؟ مگر استقلال را 3 بر صفر نبردیم؟ ما مربی خارجی می آوریم و از او حمایت می کنیم ولی مربی داخلی را مورد حمایت قرار نمی دهیم.