ايران ديگر قهرمان ورزش پهلواني هم نيست !

 
 
 
 
 
 
سرویس ورزشی ـ جمهوري‌ آذربايجان با 1047 امتياز، قهرمان رقابت‌هاي تيمي سومين دوره جام‌جهاني ورزش‌هاي زورخانه‌اي شد و تيم ايران با 1041 امتياز در جايگاه دوم قرار گرفت.

به گزارش «تابناک»، سومين دوره جام‌جهاني ورزش‌هاي زورخانه‌اي با حضور 15 كشور از 18 تا 20 آذرماه در دهكده المپيك شهر مينسك در حال برگزاري است كه رقابت 9 كشور شركت‌كننده در بخش مهارت‌هاي تيمي جمعه 18 آذر پايان يافت.

 باخت ایران سياسي بود !

البته صفارزاده رئيس فدراسيون ورزش زورخانه‌اي ايران باخت مقابل آذريایجانی ها را يک باخت سياسي مي‌داند و آن را بي‌ارتباط به نزديک بودن انتخابات رياست فدراسيون ايران نمي‌داند.

اگر تيم دهم ما از تيم اول آذربايجاني‌ها سر است و اصلا بحث تيم اصلي و فرعي مطرح نيست. نکته ديگر اين‌که در جلسه‌اي که قبل از رقابت‌ها ما با مسئولان وزارت ورزش و دکتر سجادي داشتيم و موضوع را بررسي کرديم تصميم گرفتيم به دليل اعتراض به مسائل فني فدراسيون جهاني ايران با تيم اصلي در اين رقابت ها شرکت نکند و حتي در رشته‌هاي تخصصي هم شرکت نکنيم. از طرفي ما اصلا فدراسيون جهاني را قبول نداريم اما با اين حال از قبل هم اعلام کرديم که به دليل برخي مشکلات در رشته‌هاي تخصصي شرکت نمي‌کنيم.

نظر وزارت ورزش اين بود که در اين رقابت‌ها شرکت کنيم اما از نظر فني تيم را ناقص اعزام کنيم. ما قهرمان چرخ، کباده، سنگ، ميل‌بازي و قهرمان سه وزن کشتي‌مان را در اين رقابت‌ها شرکت نداديم چون اصلا نمي‌گذارند که ما آن‌ها را به اين مسابقات بفرستيم که البته بايد بيايند و در يک ميزگرد رسانه‌اي جوابگوباشند که چرا نمي‌گذارند ما در اين رشته‌ها ورزشکار اعزام کنيم.

ايران در  مهارت‌هاي فردي پنجم شد، آذربايجان قهرمان

مسابقه‌هاي مهارت‌هاي فردي جام جهاني ورزش‌هاي زورخانه‌اي در رشته‌هاي چرخ چمني، چرخ تيز، کباده، سنگ، ميل‌بازي و ميل سنگين ديروز برگزار شد و با قهرماني عراق به پايان رسيد. ايران تنها در بخش ميل سنگين انفرادي شرکت کرد که مهدي دهقان نماينده ايران توانست با رکورد 242 حرکت رکوردي جديد ثبت کند و به قهرماني اين بخش برسد.

در پايان جام جهانى ورزش هاى زورخانه اى تيم ايران به مقام پنجم دست يافت و آذربايجان قهرمان شد.در پايان رقابت هاى جام جهانى ورزش  هاى زورخانه  اى كه امروز خاتمه يافت، تيم ايران در پايان با كسب ۸۳ امتياز به عنوان پنجمى اين مسابقات دست يافت و آذريابجان قهرمان شد.

تيم ايران با توجه به اختلافاتى كه بين فدراسيون زورخانه اى ايران و فدراسيون بين المللى اين رشته وجود داشت، در اكثر رشته ها شركت نكرد و نتوانست مقام خوبى را كسب كند.رده بندى تيم ها به شرح ذيل است:

۱- آذريابجان ۱۵۹ امتياز
۲- عراق ۱۴۲ امتياز
۳- بلاروس ۱۰۲ امتياز
۴- اوكراين ۹۴ امتياز
۵- ايران ۸۳ امتياز

اعتراض ایران پذیرفته نشد/ تایید قهرمانی آذربایجان

پس از دومی ایران، نماینده کشورمان با مراجه به کمیته فنی رقابت‌ها خواستار بازبینی فیلم مسابقات شد که پس از بازبینی نیز قهرمان تغییری نکرد. البته پیش از بازبینی امتیاز آذربایجانی‌ها 1047 و امتیاز ایران 1041 بود که با بازیبینی فیلم مسابقات امتیاز دو تیم کم شد، اما در مجوم نتیجه تغییری نکرد.