فریاد شیران :در یکی از تیم‌های پایه در خارج از تهران از بازیکنی سوء استفاده جنسی شد

 فریاد شیران از مربیان پیشکسوت در رده‌های پایه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد زد و بند در فوتبال ایران اظهار داشت: پانزده شانزده سالی است که فوتبال ایران با پدیده‌ای به نام دلالی درگیر است. در گذشته این دلال‌ها چراغ خاموش حرکت می‌کردند اما اکنون، هم نور بالا حرکت می‌کنند و هم در روز روشن، به همین دلیل است که به راحتی برخی از این دلال‌ها را در تمرین پرسپولیس و در کنار علی پروین و محمود خوردبین می‌توان دید. ظاهرا با حرفه‌ای شدن فوتبال ایران، دلال‌ها هم حرفه‌ای شده‌اند. آنها فقط به دنبال پر کردن جیب‌شان هستند. 

مربی پیشین تیم‌های پایه استقلال تاکید کرد: مربی منشوری یعنی چه؟ اگر منظور مربی متخلف است پس چرا این مربیان اکنون در همه جا حضور دارند؟ تریبون نیز بیشتر در اختیار این مربیان است و همیشه هم تیم دارند. در کره جنوبی، چین و اوکراین با افرادی که مرتکب تخلف در فوتبال شده‌اند برخورد می‌شود و حتی متخلفان به زندان هم محکوم می‌شوند اما در ایران مدام از اسامی مخفف مانند "ف. ک" استفاده می‌شود. چرا برای این متخلفان رای صادر نمی‌شود؟

فریادشیران تصریح کرد: عزیز محمدی و علیپور مدام خبر از برخورد با متخلفان می‌دادند اما ما چیزی ندیدیم. باید با متخلفان برخورد قاطع و قانونی صورت بگیرد. چرا این مربیان، هم تیم دارند و هم تریبون در اختیارشان است؟ باید نهادهای مسئول با این افراد متخلف برخورد کنند.

مربی پیشین نفت تهران با اشاره به اتفاقی‌ که در آکادمی استقلال رخ داد عنوان کرد: بعد از چند ماه گفت و گو و خبر شکایت و حتی شهادت برخی از شاهدان در مورد پول خواستن از بازیکنان در نهایت اعلام شد سوء تفاهم بوده و اتفاقی رخ نداده است.

فریاد شیران همچنین پرده از واقعیتی تلخ در فوتبال پایه برداشت و گفت: در یکی از تیم‌های پایه در خارج از تهران از بازیکنی سوء استفاده جنسی شد. به برخی از بازیکنان چنین پیشنهادهای شنیعی می‌شود تا آنها عضو تیمی شوند. بسیار از خانواده‌ها جرات نمی‌کنند به دلیل آبروی‌شان این مسئله را باز کنند اما این واقعیت تلخ در فوتبال پایه دیده می‌شود.