كار پرسپوليسي‌ها بود

سرویس ورزشی تابناک ـ طبق نتيجه نظرسنجي برنامه نود، حسين فركي سرمربي نفت تهران كه با فوجي از بازيكنان كم نام و نشان مقام سوم نيم فصل را كسب كرد به عنوان بهترين مربي ايران در نيم فصل اول انتخاب شد و همين ماجرا به بهانه تازه پرويز مظلومي براي وارد شدن در مجادلات رسانه تبديل شده است. سرمربي استقلال قبل از اين ماجرا و در جريان حضور هفته قبل حميد استيلي در استوديوي برنامه نود هم با تحريم كردن دوربين اين برنامه خبر ساز شده بود. اين موضوع را عادل فردوسي پور در ابتداي برنامه اين هفته نود علني كرد تا يك بار ديگر حساسيت ويژه پرويز مظلومي به اتفافات كم اهميت كه بيشتر جنبه نمادين دارد مشخص شود. بعد از انتخاب نشدن به عنوان بهترين مربي نيم فصل اول ليگ برتر يك بار ديگر خاطر مظلومي آزرده شده و او با همان روحيات شكننده‌اش از اين اتفاق گلايه مي‌كند. 

مظلومي اين بار انگشت اتهام را به هواداران پرسپوليس نشانه رفته و معتقد است آنها مانع انتخاب شدن او به عنوان بهترين مربي نيم فصل شده‌اند: «اکثر کسانی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند پرسپولیسی هستند و چون مظلومی پست سر هم تیم آنها را در داربی‌ها می برد، دوست ندارند که او در استقلال بماند. به من رای نمی دهند تا از استقلال بروم و دیگر تیم آنها را شکست ندهم!» سرمربي استقلال كه معمولا بعد از كوتاه ماندن دستش از كسب عنوان‌هاي نمادين وارد مجادلات رسانه‌اي مي‌شود بعد از برنده شدن در داربي جام حذفي هم به خودش لقب ژنرال داربي را داد اما بعد كه با واكنش امير قلعه‌نويي مواجه شد حرفش را پس گرفت اما علاقه بيش از حد او به كسب عنوان‌هاي دهان پركن و بي‌تاثير بر كسي پوشيده نيست. اولين بار خود مظلومي بود كه بعد از كسب سومين برد در داربي پايتخت به خبرنگاران پيشنهاد داد تيتر بزنند پرويز دوبله سوبله! بعد از اين تيترهم طرفداران استقلال شعار پرويز دوبله سوبله را در ورزشگاه سر دادند.عصبانيت مظلومي بابت كسب نكردن عنوان نمادين بهترين مربي نيم فصل اول اين بار پاي علي فتح الله زاده كه خودش پاي ثابت كري خواني براي پرسپوليسي‌ها محسوب مي‌شود را به ماجرا باز كرده و او هم هواداران پرسپوليس را به مختل كردن روند نظرسنجي برنامه نود متهم مي‌كند: «شک نکنيد که دوشنبه شب همه پرسپولیسی‌ها به آقای فرکی رای دادند که پرویز مظلومي رای نیاورد. البته حسین فرکی مربی بزرگی است و خوب کار کرده اما به هر حال مظلومی ما هم مدام پرسپولیس را در داربی‌ها می برد. اینقدر برده که مطبوعات نمی دانند بعد از دوبله و سوبله و چوبله برایش چه تیتری باید بزنند! پرسپوليسي‌ها خواستند این سوبله و چوبله را با SMS‌های شان تلافی کنند. برای همین هم بود که براي راي دادن به فركي بسيج شدند.» 

مديرعامل باشگاه استقلال كه مي‌داند رابطه مستقيمي بين برنده شدن استقلال در داربي‌هاي پايتخت و بالا رفتن ميزان محبوبيتش وجود دارد، بعد از آنكه نتيجه نظرسنجي برنامه نود را زير سوال برد از جانب مظلومي براي مربي خارجي آينده پرسپوليس خط و نشان مي‌كشد و مي‌گويد: «پرسپولیس تیم بزرگی است. همین حالا هم هفت ملی پوش دارد و فقط بحران روحی به کارشان ضربه زده اما دنیزلی هم برای بازسازی این تیم نیاز به زمان دارد. نباید خیلی زود از او انتظار نتیجه گیری داشت چون پرویزخان پرسپوليس را با دنيزلي هم مي‌برد.» این اولین بار نيست که مظلومی در یک نظرسنجی عمومی رای نمی آورد. سال گذشته و در نظر سنجی يكي از روزنامه هاي ورزشی مبني بر ماندن یا نماندن مظلومي در استقلال، خوانندگان به ماندن او راي ندادند. بعد از اين ماجرا مظلومي به‌شدت از طرح این نظرسنجي گلايه كرد و طرح چنین سوالی را غیرمنطقی دانست.مظلومي در حالي در تب و تاب تصاحب لقب و عنوان‌هاي نمادين است كه حتي يك قهرماني هم در كارنامه مربيگري او به چشم نمي‌خورد. شايد اگر او در انتهاي فصل، جام قهرماني ليگ برتر را بالاي سر ببرد و در جام حذفي هم استقلال را قهرمان كند با فاصله به عنوان بهترين مربي فصل انتخاب شود.