تفاوت یک دانشمند و یک فوتبالیست چیست؟!

وبلاگ ' خط انقلاب ' نوشت :

یک بازیکن فوتبال [ نه در حد ملی که منظور بازیکنانی است که فقط پول بیهوده می گیرند و باد درو می کنند]چه نفعی به حال مردم و کشور دارد؟ شوت کردن یک توپ فوتبال چه سودی به حال مردم دارد؟ ...اما می بینیم که همه جا نام این به اصطلاح قهرمانان می درخشد. روزنامه ها و مجلات و شبکه های تلویزیونی برای آنها کار می کنند. میلیاردها تومان پول به جیب آنها روانه می گردد. 

اینک دانشجویان و تحصیل کرده های نخبه و درس خوانی را تصور کنید که تمام جوانی خود را در کلاس درس و آزمایشگاه و سالن های مطالعه صرف کرده اند و قرار است چرخ های صنعت کشور به دست آنها بچرخد. آنها کم ترین حقوق را دریافت می کنند، کسی عکس آنها را در مجلات چاپ نمی کند و کسی سراغ آنها نمی رود .

یک مهندس را در نظر بگیرید که با حقوق 450 هزار تومان در ماه کار می کند. درآمد او نصف در آمد یک سبزی فروش است. به همین صورت پی خواهید برد که در آمد یک دانشمند کسری از درآمد یک ساندویچی است.
....ما در زمانی زندگی می کنیم که یک دلقک سینما را سوپر استار می نامند، چند بازیکن فوتبال را افتخار و دانشجوی نخبه در خوابگاهی شبیه پادگان در بدترین شکل زندگی می کند و درس می خواند و چون کسی برای او تره هم خورد نمی کند مغزش را بر می دارد فرار می کند به دیار غرب و برای آنها کار می کند[  که البته اگر عشق به وطن در دل و سودای اهتزاز پرچم ایران در سر داشته باشد ، باز هم می ماند و می سازد]
پی نوشت: این فوتبال را با این پلشتیها می خواهیم چه کار؟! ای کاش کمی به جای تزریق پول به بدنه بدن فوتبال که از داخل پوسیده است , فقط کمی به فکر ریشه ها باشیم...