سقفی که همچنان کاذب است /دنیزلی و پرسپولیس در آستانه یک میلیاردی شدن


سقفی که همچنان کاذب است /دنیزلی و پرسپولیس در آستانه یک میلیاردی شدن

1326982534فوتبال ایران/دقیقا یک ماه از روزی می گذرد که مصطفی دنیزلی به همراه همسرش استانبول را به مقصد تهران ترک کرد و ساعاتی بعد با چشمانی خواب آلود  و خسته در برابر نمایندگان رسانه های گروهی قرارداد یک سال و نیمه خود را با باشگاه پرسپولیس به امضا رساند.

به گزارش اوج نیوز،او همان روز در پاسخ به پرسش های متعدد خبرنگاران دباره رقم قراردادش با پرسپولیس سعی کرد با دادن کد حس کنجکاوی آنها را راضی کند.
دنیزلی گفت رقمی که از پرسپولیس در نیم فصل نخست حضورش می گیرد با رقمی که از شبکه ماراتن ترکیه برابر بوده است.بررسی های بعدی نشان داد که دریافتی او از این شبکه به عنوان مفسر مسابقات لیگ ترکیه،500000 دلار است و این شد پایه تخمینی قرار داد سرمربی جدید سرخپوشان که البته بی شک در بطن خود تبصره هایی هم در ازای رتبه نهایی پرسپولیس در فصل جاری لیگ برتر و همچنین نتایج این تیم در لیگ قهرمانان آسیا داشت .
نکته اصلی به نظر اما نه در پرداخت پاداش باشگاه پرسپولیس به دنیزلی در صورت موفقیت او که به قانون جنجال برانگیز سقف قرارداد بر می گردد.

در واقع سرمربی پرسپولیس بر خلاف 17 مربی آغازگر لیگ برتر فصل 91-90(همه مربیان منهای امیر قلعه نوعی که زیر بار این قانون نرفت)هرگز گذارش به ساختمان شیک سازمان لیگ حرفه ای نیفتاد و برگه ای را امضا نکرد که او را زیر سقفی قرار بدهد که به شدت کاذب به نظر می رسد.
برگه ای که او و باشگاه متبوعش را ناگزیر به عقد قراردادی به ارزش 350 میلیون (یا کمی بیشتر)می کرد.
از سوی دیگر  وقتی دنیزلی در نخستین روزهای زمستان با پرسپولیس قرارداد امضا کرد( سوم دی 90)،دلار در بازار آزاد با میانگین 1445 تومان عرضه می شد اما در  روز اول بهمن در معاملات به رقم حیرت آور 1900 تومان رسید.
یک حساب سرانگشتی می تواند نشان بدهد که حال و روز افندی که در روز نخست حضورش در ایران گفت اصلا به خاطر پول به پرسپولیس نیامده،خیلی هم سکه است.


500000*1445=722.500.000\ارزش قرارداد دنیزلی در روز 3 دی به تومان
500000*1900=950.000.000/ارزش قرارداد دنیزلی در روز اول بهمن به تومان

در واقع نوسانات بازار ارز در داخل کشور، ارزش پولی که او در روز نخست دریافت کرد را  پس از یک ماه به شکل شگفت انگیزی افزایش داد و به حدود یک میلیارد رساند.
در این شرایط باید منتظر روزهای آتی ماند.ممکن است روند صعودی دلار باعث شود دنیزلی معادل روزهای حضورش در بشکیتاش که آخرین قرارداد فوتبالی اش پیش از حضور در پرسپولیس بود پول پس انداز کند.شاید هم بهتر باشد سازمان لیگ به فکر سقف تازه ای برای این فوتبال باشد.