جزایر شگفتی؛ موضوع مراسم افتتاحیه المپیک لندن

جزایر شگفتی؛ موضوع مراسم افتتاحیه المپیک لندن

بازی‌های ۲۰۱۲ سومین المپیکی است که به میزبانی لندن برگزار می شود. شش ماه مانده به آغاز بازی‌های المپیک لندن برگزار کنندگان این بازی‌ها اعلام کردند که موضوع مراسم افتتاحیه "جزایر شگفتی" ( Isles of Wonder) خواهد بود.
این نام با الهام از نمایشنامه "توفان" اثر ویلیام شکسپیر برگزیده شده است.
دنی بویل، کارگردان هنری و استیون دالدری، تهیه کننده ارشد بخش هنری این مراسم در نشستی خبری جزئیات نامگذاری و انتخاب موضوع مراسم افتتاحیه را اعلام کردند.
به گفته دنی بویل موضوع مراسم درباره سرزمینی است که آلوده به زباله های صنعتی است و سپس از این آلودگی پاک می شود.
تخمین زده می شود مراسم افتتاحیه که روز ۲۷ ژوئیه برگزار می شود، بیش از یک میلیارد ببنیده تلویزیونی داشته باشد.
دنی بویل گفته است که می خواهد مردم "برای صدها سال" این صداها را بشنوند
بویل که ساخته اش، میلیونر زاغه نشین، سه سال پیش چند جایزه اسکار به دست آورد، در نظر دارد بزرگترین ناقوس اروپا را در استادیوم محل برگزاری مراسم آویزان کند.
بویل در این نشست خبری گفت که ساخت این ناقوس ۲۷ تنی از امروز (جمعه ۲۷ ژانویه) آغاز می شود و بر روی آن جمله "نهراس، جزیره پر از هیاهوست" از نمایشنامه توفان حک خواهد شد.
او گفته است که می خواهد مردم "برای صدها سال" این صداها را بشنوند. موسیقی این مراسم قرار است از ۵۰۰ بلندگو با مجموع قدرت خروجی یک میلیون وات پخش شود.
همچنین اعلام شد که ۹۰۰ کودک و نوجوان از شش منطقه شهرداری لندن که بازی‌ها در آنجا برگزار می شود و همچنین ده ها پرستار در مراسم افتتاحیه و اختتامیه حضور خواهند داشت.
برای اجرای این مراسم از ۱۶۵۰ دانش آموز ۱۸ دبستان و ۷ دبیرستان در هفته های گذشته آزمون به عمل آمده است.
دالدری، استیون دالدری، تهیه کننده ارشد بخش هنری چهار مراسم افتتاحیه و اختتامیه المپیک و پارالمپیک گفت که "آنها بزرگترین نمایش‌های روی زمین اند."
برای اجرای مراسم افتتاحیه ۲۷ میلیون پوند و برای مجموع چهار برنامه ۸۱ میلیون بودجه تعیین شده است. هزینه اجرای مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۰۸ پکن ۶۵ میلیون پوند بوده است.
هزینه اجرای مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۰۸ پکن ۶۵ میلیون پوند بوده است.
به گفته او در این مراسم سفری از آغاز به پایان به نمایش در می آید که نگاهی است به "که بودیم و که هستیم و که دوست داریم باشیم".
انتظار می رود که این چهار مراسم در مجموع چهار میلیارد بیننده تلویزیونی داشته باشد و کارشناسان تبلیغات برآورد کرده اند با این تعداد بیننده، رقمی حدود ۵ میلیارد پوند درآمد در پی داشته باشد.
در مجموع بیش از ۲۰ هزار نفر در این چهار برنامه به اجرای نمایش خواهند پرداخت. این افراد از میان مردم انتخاب خواهند شد که تاکنون نیمی از آنها انتخاب شده اند.
بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن روز ۲۷ ژوئیه با نواخته شدن بزرگترین ناقوس اروپا در ساعت ۲۰:۱۲ (به وقت لندن) با حضور ۸۰ هزار تماشاچی با پیش نمایشی در استادیوم المپیک در شرق لندن آغاز می شود و مراسم رسمی المپیک با اجرای ۲۰ هزار نفر از ساعت ۲۱:۰۰ آغاز می‌شود.
بازی‌های ۲۰۱۲ سومین المپیکی است که به میزبانی لندن برگزار می شود.

بي.بي.سي