ورزشگاهی که ساخته نشده مستهلک شد/ احداث "میانرود"؛ شاید وقتی دیگر

ورزشگاهی که ساخته نشده مستهلک شد/ احداث "میانرود"؛ شاید وقتی دیگر
شیراز - خبرگزاری مهر: روند ساخت ورزشگاه میانرود شیراز که طی سال‌های اخیر در دست ساخت بوده آنچنان به طول انجامیده که شاید دیگر مستهلک شده باشد و مسئولان امر نیز هر روز زمان‌های مختلفی برای تکمیل آن اعلام می‌کنند.
به گزارش خبرنگار مهر، عملیات اجرایی ورزشگاه میانرود در سال 1376 همزمان با تعدادی دیگر از پروژه‌های ملی در سراسر کشور آغاز شد و پس از انجام طرح‌های مطالعاتی و اختصاص زمین کلنگ احداث به زمین خورد و از سال 79 نیز دارای اعتبار مستقل شد.
این پروژه در قالب یک استادیوم 25 هزار نفری معرفی شد اما طراحی و نقشه‌های ساخت آن امکان دو برابر شدنش را ایجاد کرده که به همین دلیل ساخت ورزشگاه 50 هزار نفری در دستور کار شرکت تجهیز و نگهداری قرار گرفت و همان سال 14 میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شد و تا پایان سال 85 باید این رقم جذب می‌شد که این امر میسر نشد.
در حالیکه نزدیک به 14 سال از آغاز عملیات اجرایی این پروژه می‌گذرد اما هنوز ورزشگاه میانرود آماده بهره برداری نیست. ساخت این ورزشگاه با توجه به اینکه در برهه‌ای نیز در اختیار شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی بود و این شرکت نیز ده‌ها پروژه دیگر را در استان در اختیار داشت روند کندی را در پیش داشت.
به هر حال این ورزشگاه پس از این سال‌ها همچنان به مرحله تکمیل نرسیده و هر روز تاریخ جدیدی را برای افتتاح حداقل زمین چمن ورزشگاه اعلام می‌کردند که همچنان به نتیجه نرسیده و به وقتی دیگر موکول شده است.
ورزشگاه میانرود
مدیر کل ورزش وجوانان استان فارس در این رابطه در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: استادیوم ورزشگاه میانرود شیراز به تنهایی 60 الی 70درصد پیشرفت داشته و در این 11 ماه گذشته عملیات اجرایی این ورزشگاه به صورت کامل دنبال می‌شود.
تورج موید با بیان اینکه درصدد هستیم استادیوم ورزشگاه بزودی آماده شود، بیان کرد: درصدد هستیم که چمن ورزشگاه میانرود هرچه سریع‌تر برای برگزاری مسابقات آماده بهره برداری شود.
وی ادامه داد: طی مدت اخیر بنا به دستور استاندار فارس و در نظر گرفتن بودجه ای اقدامات زیادی برای آماده شدن این پروژه انجام شده و امیدواریم که استادیوم آن هرچه سریع‌تر آماده شود.
مدیر کل ورزش وجوانان استان فارس در خصوص دیگر مکان‌های ورزشگاه میانرود نیز گفت: سالن‌های دیگر نیز باید به تدریج آماده شود.
موید ادامه داد: این پروژه یک پروژه ملی است که ساخت و ساز آن مانند دیگر پروژه‌های ملی به اعتبار نیاز دارد.
عملیات احداث ورزشگاه میانرود دوره استهلاک خود را طی می‌کند
یک عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: این پروژه، پروژه‌ای است که مربوط به اداره تربیت بدنی استان فارس است و یک پروژه ملی محسوب می شود.
مهدی خانی افزود: پروژه مذکور تا این لحظه پیشرفت آن چنانی نداشته است.
وی ادامه داد: در خصوص عدم پیشرفت این پروژه مسئولان تربیت بدنی و مسئولان استانی باید پاسخگو باشند و به مردم اعلام کنند که چرا این پروژه اینقدر طول کشیده است.
این عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه عملیات احداث ورزشگاه میانرود شیراز دوران استهلاک خود را سپری می کند، اظهار داشت: چندین سال است که عملیات اجرایی این پروژه در شیراز آغاز شده و تاکنون پیشرفت چندانی نداشته است از این رو ضروری است که مسئولان امر در این رابطه توضیح دهند.
خانی ادامه داد: شورای شهر شیراز تاکنون پیرامون این پروژه اقداماتی انجام داده که بی نتیجه مانده و با وجود اینکه چندین بار اعلام آمادگی کرده‌ایم اما مسئولان مربوطه فقط به دنبال انتقال مسئولیت‌ها به یکدیگر هستند.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: برای احداث این پروژه از اعتبارات ملی هزینه می‌شود و در این راستا اعتبارات در نظر گرفته شده قابل قبول نیست.
جعفر قادری افزود: در خصوص پروژه ورزشگاه میانرود شیراز تاکنون تذکراتی داده شده و در آخرین پیگیری معاون وزیر تربیت ورزش برای به سرانجام رساندن سریع این پروژه قول مساعد داده است.
وی اظهار داشت: در این راستا نامه ای به مسئولان مربوطه زده شده و امیدواریم برای سال 91 این پروژه اعتبار قابل توجهی بگیرد تا هرچه سریعتر به بهره برداری برسد.
به گزارش مهر، به هر حال ورزشگاه حافظیه شیراز از استادیوم‌های قدیمی شهر محسوب می‌شود و پاسخگوی نیازهای موجود نیست و از این رو تکمیل ورزشگاه میانرود از موارد ضروری به حساب می‌آید.