رکابزن تیم ملی ایران در بازی‌های آسیایی گوانگجو گفت: رئیس فدراسیون به ما گفت هر کاری می‌خواهید انجام دهید فقط مدال بگیرید.
 
فارس، کمتر از یک ماه پیش حسن ملکی از سوی کمیته مبارزه با دوپینگ "نادو" به ۲ سال محرومیت از حضور در میادین رقابت‌های بین‌المللی محکوم شد، این در حالی است که تابستان سال جاری نام ملکی و تعداد دیگری از رکابزنان به عنوان دوپینگی اعلام شده بود، اما در نهایت پس از مدت کوتاهی وی و رسول براتی به شرط پرداخت جریمه تبرئه شدند.

آن زمان علی زنگی‌آبادی ریاست فدراسیون دوچرخه‌سواری در گفت‌وگو با فارس با اعلام تبرئه ملکی و براتی از دوپینگ عنوان کرده بود که حسن ملکی و رسول براتی از مواد محرک ( کافین و قهوه) استفاده کرده بودند که استفاده اینها دوپینگ محسوب نمی‌شود.

وی عنوان کرده بود که در اینگونه موارد محرومیتی برای رکابزنان در نظر گرفته نمی‌شود و فقط فدراسیون این حق را دارد که با آنها برخورد کند.

حسن ملکی در عکس العمل به حکم ۲ ساله محرومیت خود که به تازگی صادر شده است در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد: پس از ۲۰ سال رکاب زدن می‌توانم تشخیص دهم که از چه موادی نباید استفاده کنم تا حیثیت ورزشی خود را زیر سئوال نبرم.

وی افزود: بر اساس تستی که در تور آذربایجان از من گرفتند نادوی ایران به دلیل وجود ماده خاص در تست من (کافین) که ظاهرا در مکمل مورد استفاده من بوده است مرا دوپینگی اعلام کرد. زمانی که سراغ طباطبایی در کمیته مبارزه با دوپینگ رفتم وی گفت: من تو را می شناسم نامه تست خود را امضا کن قول می دهم ماده مصرفی تو تجزیه شود.

وی افزود: من این کار را کردم، اما زمانی که پیگیر وعده طباطبایی شدم وی عنوان کرد ما تجهیزات مورد نیاز این کار را در ایران نداریم. حتی درخواست استیناف دادم و فیش بانکی به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان پرداخت کردم، اما تا به امروز نشستی برگزار نکردند.

ملکی در خصوص نظر وادا در مورد دوپینگش تصریح کرد: هرگاه که نمونه ورزشکاری مثبت اعلام می‌شود از سوی وادا امتیازات وی در رقابت‌های مورد نظر حذف می‌شود، اما نکته جالب این بود که تا پایان فصل مسابقات ۲۰۱۱ امتیازات من تغییری نکرده بود و نامه ای هم از سوی وادا به دست من نرسیده بود. زمانی که از وادا جویا شدم در نهایت به من نامه داد که به خواست فدراسیون ایران شما محروم می شوید.

رکابزن تیم باشگاهی سورن تبریز افزود: فدراسیون ایران با وجود این که می‌‌دانست ماده مورد استفاده من ماده محرکه و خاص بوده است اما خود مرا محروم کرده و نام مرا به فداسیون جهانی داده است.

ملکی گفت: فدراسیونی که خود را مدعی ورزش پاک می داند، ۲۴ رکابزن دوپینگی دارد که هرگز نام همه آنها را عنوان نکرده است.

وی گفت: چرا ریاست فدراسیونی که پیش از بازی‌های آسیایی به ورزشکاران خود می‌گوید هر کاری که می خواهید انجام بدهید فقط مدال بگیرید حالا از رکابزنان خود حمایت نمی‌کند و در پاسخ به اعتراض مرا به فروختن مواد نیروزا متهم می کند؟