قرارداد کروش ۲ برابر شد!

خبرآنلاین: افزایش قیمت دلار به دغدغه ای بزرگ برای فدراسیون فوتبال بدل شده است.

تورم ناشی از افزایش قیمت ارز ، بزرگترین دغدغه ذهنی این روزهای علی کفاشیان است. او که هفته قبل  گفت و گویی درباره بحث ارز با خبرآنلاین داشت ، در بخشی از حرف هایش اشاره داشت که مشکلات تحریم و ترانسفر ارز سبب می شود تا دلارهای قرارداد کروش ، افزایشی 200 تا 300 تومانی برای ایران داشته باشد.»

قراردادی که بر اساس آخرین اخبار موثق اما تائید نشده ، رقمش برای هر سال 1.7 میلیون دلار است. قراردادی که در فروردین ماه امسال و زمانی که دلار در بازار آزاد به قیمت 1120 تومان بوده ، ثبت شده است. قراردادی که در زمان امضا از سوی فدراسیون ایران برای کفاشیان و همکارانش 1 میلیارد و 904 میلیون تومان آب خورده بود.


 قراردادی که این رقم تنها شامل سال اولش می شد و فدراسیون تنها رقمی معادل 40 درصدش را با دلار آن زمان پرداخت کرده بود. یکی از بزرگترین دغدغه های کروش البته نحوه انتقال پول به اروپا بود . 

تحریم بانک های ایرانی طرف قرارداد با بانک های بین المللی سبب می شد تا کروش نتواند پول هایش را به حساب های بانکی اش در دبی یا اروپا منتقل کند.

فاز دوم قرارداد سرمربی پرتغالی که از بهمن ماه امسال ، سررسید پرداختش خواهد بود ، حالا چالشی جدید است برای فدراسیون فوتبال. رقم دلار به شدت افزایش پیدا کرده و با احتساب دلار 1780 تومان امروز قرارداد سالانه او رقمی است معادل 3 میلیارد و 26 میلیون تومان.

این رقم اگر ضرب در رقم 3 ساله اش شود یعنی چیزی نزدیک به 1.7 برابر شده است و فدراسیون بیشترین زیان را از این اتفاق می بیند چون برای ترانسفر این پول از کشور هم باید ارقام کلانی را بپردازد!